וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: נתניהו מתחזק - הפער מיש עתיד ממשיך לגדול

3.6.2018 / 14:00

סדר היום הביטחוני נותן את אותותיו: לו היו הבחירות מתקיימות היום, היה הליכוד זוכה לניצחון מוחץ עם 34 מנדטים - בפער גדול מיש עתיד הממוקמת שנייה עם 16 מנדטים בלבד. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי יורדת ל-10 מנדטים. 55% מהנשאלים: ישראל יצאה מנצחת מהסבב בעזה

עריכת וידאו: ניר חן

הפופולריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכה להתחזק, במקביל לירידה בכוחו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד - כך עולה מסקר מנדטים של וואלה! NEWS ומכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" המתפרסם היום (ראשון). אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ב-34 מנדטים, בפער גדול מאוד מהמפלגה השניה בגודלה, יש עתיד, שהיתה מקבלת 16 מנדטים בלבד.

בהשוואה לסקר מנדטים הקודם שנערך עבור וואלה! NEWS בסוף החודש הקודם, שבו הליכוד זכתה ב-29 מנדטים ואילו יש עתיד ב-16, נראה כי החודש האחרון, בו שלט סדר היום הביטחוני בהובלת נתניהו, נתן את אותותיו שכן הליכוד עלה בחמישה מנדטים ואילו לפיד ירד בשלושה.

עוד בוואלה! NEWS:
שר הפנים החדש באיטליה למהגרים: הנסיעה החופשית נגמרה, התחילו לארוז
נתניהו תוקף את פרדו: "המוסד איננו ארגון פשע"
נתניהו קיבל את מסקנות ועדת חוק הגיור; הרבנים הראשיים: "פרצה חמורה"

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

גם המחנה הציוני ממשיך במגמת היחלשות, ואם הבחירות היו נערכות היום המפלגה היתה מקבלת 10 מנדטים בלבד, לעומת 24 מושבים בכנסת הנוכחית, ו-11 בסקר שנערך לפני כחודש. מהסקר האינטרנטי, שבו השתתפו 519 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית, עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הרשימה המשותפת היתה מקבלת 12 מנדטים, הבית היהודי 11, יהדות התורה 8 מנדטים, ישראל ביתנו, מרצ וכולנו 6 מנדטים כל אחת, כמו גם מפלגתה החדשה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס.

ש"ס סוגרת את רשימת המפלגות עם 5 מנדטים. מהסקר עולה כי הקואליציה הנוכחית מחזקת את כוחה, והיתה גורפת 70 מנדטים בבחירות הבאות, לעומת 66 היום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

התחזקותו של נתניהו בסקרים מיוחסת בעיקר לסדר היום הביטחוני שהוא מוביל בשבועות האחרונים והתנהלותו בשתי הזירות המתוחות - המאבק בהתבססותה של איראן בסוריה וההסלמה בגבול רצועת עזה. מהסקר עולה כי למרות הביקורת שנמתחה על נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן מתוך מחנה הימין על התגובה הישראלית לירי מעזה בשבוע שעבר, רוב הציבור סבור שישראל יצאה מהסבב האחרון כשידה על העליונה - 55% מהמשיבים, ואילו רק 19% סבורים שהחמאס הוא זה שניצח. 26% השיבו שאינם יודעים.

בנוסף, על רקע קריאות של שרים בקבינט להחריף את התגובה הישראלית עד כדי כיבוש מחדש של רצועת עזה, הסקר מראה כי מרבית הציבור מתנגד לפתרון זה - 58%, ורק 29% תומך. 13% מהמשיבים השיבו שאינם יודעים. עם זאת, רוב ממצביעי הליכוד (55%) והבית היהודי (52%) תומכים בכיבוש הרצועה.

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

במהלך השבועות האחרונים ניצבה מחדש לעיני הציבור ברית ישנה-חדשה בין נתניהו וליברמן, שאף הובילה לחרושת הערכות במערכת הפוליטית כי השניים עשויים לנסות לחבור לריצה משותפת בבחירות הבאות, כפי שהיה בבחירות 2013 ברשימת הליכוד-ביתנו. סקר וואלה! NEWS בחן בשאלה נפרדת את אופן ההצבעה למפלגות לו ליברמן היה מצטרף לליכוד, ועולה ממנו כי חבירה של השניים תביא דווקא לאובדן מנדטים.

במצב זה, הליכוד עם נתניהו וליברמן מקבל 36 מנדטים - שני מנדטים יותר ממאשר ללא ליברמן, אך 4 פחות מסך המנדטים של הליכוד וישראל ביתנו במקרה של ריצה נפרדת במצב המפלגות הקיים (34). 4 המנדטים הנוספים של ישראל ביתנו מתחלקים, לפי הסקר התיאורטי, בין כולנו של שר האוצר משה כחלון ומפלגתה של ח"כ לוי אבוקסיס, שמקבלים כל אחד 8 מנדטים לעומת 6 במצב המפלגות הקיים.

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully