וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אסד מתכנן להיפגש עם קים בצפון קוריאה

בתקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית דווח כי נשיא סוריה אמר במהלך טקס קבלת השגריר החדש בדמשק כי הוא יגיע בקרוב לפיונגיאנג. לא פורט מתי בדיוק, אך זה מגיע ברקע ההכנות לפסגה עם טראמפ בעוד כשבועיים

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

נשיא סוריה בשאר אסד מתכנן להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג - כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת במדינה הקומוניסטית. בדיווח לא נאמר מתי קים אמור להיפגש עם אסד, במה שיהיה הפסגה הראשונה שלו עם מנהיג מדינה זרה בארצו.

אם אכן הביקור יתקיים, הוא יהיה חלק מפרץ הדיפלומטיה של קוריאה הצפונית, אחת המדינות המבודדות בעולם, עם שכנותיה ובעלות בריתה. בחודשים האחרונים, נפגש קים פעמיים עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין באזור הגבול המפורז ועם נשיא סין שי ג'ינפינג בארצו של האחרון. ביום חמישי, הוא אירח את שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב וב-12 ביוני הוא אמור להיוועד לפסגה היסטורית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

"אני הולך לבקר ברפובליקה העממית של קוריאה הדרומית ולפגוש את הוד רוממותו קים ג'ונג און", צוטט אסד. לפי הדיווח, הוא אמר את הדברים ב-30 במאי, כשקיבל את השגריר הצפון קוריאני החדש בדמשק מון ג'ונג נאם. הוא אמר כי ההתפתחויות האחרונות בחצי האי הן תוצאה של "המנהיגות החכמה והיכולת הפוליטית המרשימה של הוד מעלתו קים ג'ונג און".

לקריאה נוספת בנושא
גורמי מודיעין: צפון קוריאה לא באמת פוצצה את אתר הגרעין
אמריקה לבד: טראמפ מפייס את אויבי ארה"ב ודוחה את בנות הברית

מפוצלת -  מנהיג צפון קוראיה, קים ג'ונג-און ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד. רויטרס
חברים קרובים. אסד וקים/רויטרס

לדברי אסד, "אני משוכנע שהוא ישיג את הניצחון הסופי ויצליח לאחד את קוריאה מבלי להיכשל". הוא הוסיף כי ממשלת סוריה "תתמוך לחלוטין בכל המדיניות והצעדים של ההנהגה" הצפון קוריאנית.

לא ברור כיצד יתקבל ביקור כזה בוושינגטון, שתקפה את דמשק פעמיים בתוך שנה בעקבות שתי מתקפות כימיות קטלניות שביצע משטרו של אסד. קוריאה הצפונית וסוריה מקיימות שיתוף פעולה הדוק בתחום הנשק הבלתי-קונבנציונלי, ופיונגיאנג אף סייעה לה להקים את הכור הגרעיני שהושמד על ידי ישראל ב-2007.

בפברואר, חוקרי האו"ם קבעו כי קוריאה הצפונית שלחה 50 טונות של ציוד, שלפי החשד שימש את סוריה לבניית מפעל לייצור נשק כימי בהיקף תעשייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully