וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פתיחת מסילת השרון: "נתיבי ישראל" ערכה תרגיל חירום

2.6.2018 / 18:01

עשרות כבאים קיימו תרגיל חירום בתחנת הרכבת החדשה רעננה דרום, המדמה תרחישי אסון אפשריים שעלולים להתרחש במהלך העבודה בתחנה שמרביתה מתחת לאדמה. מהרכבת נמסר כי בשל עבודות תשתית, ייסגרו חמש תחנות בקו מסילת השרון מיום שני בלילה ועד יום רביעי

צילום: נתיבי ישראל

עשרות כבאים קיימו בשבוע שעבר תרגיל חירום בתחנת הרכבת החדשה רעננה דרום, המדמה תרחישי אסון אפשריים שעלולים להתרחש במהלך העבודה בתחנה שמרביתה מתחת לאדמה. התחנה החדשה הוקמה בתוואי המסילה של רכבת השרון שצפויה להיפתח בשלב מאוחר יותר השנה. התרגיל נוהל על ידי חברת "נתיבי ישראל" בשיתוף הנהלת הרכבת, המשטרה, מגן דוד אדום ומכבי אש.

לדבריו של גרגורי שיינאזיין, מנהל מחלקת פרויקטים של נתיבי ישראל, התרגיל עבר בהצלחה. "ערכנו תרגיל אש יחד עם כוחות ההצלה כדי לבדוק שהמנהרה והמערכות שנבנו יודעים לזהות את סימני האש ולפעול בהתאם להתראה, תוך דאגה לביטחונם של נוסעי הרכבת", הסביר שיינאזיין.

עוד בוואלה! NEWS:
אמריקה לבד: טראמפ מפייס את אויבי ארה"ב ודוחה את בנות הברית
"עשרות אלפי דונם נשרפו": עפיפוני תבערה הציתו שדות לאורך גבול הרצועה
"העם רוצה להפיל את הממשלה": מאות הפגינו בירדן נגד יוקר המחיה

מסילת השרון. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
מסילת השרון/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

צחי גורה, מנהל יחידת הרכבות של נתיבי ישראל אמר כי "בחודשים הקרובים נעניק לתושבי ישראל מתנה ענקית - מסילת רכבת שאורכה עשרה קילומטר ובה שתי תחנות חדשות. תחנת "רעננה דרום" שתחבר את אזור ההייטק הדרומי בעיר למסילה, ותחנת "רעננה מערב". כך, אחד האזורים הפקוקים והעמוסים ביותר במדינה יתחבר לרשת הסעת המונים".

גורה ציין כי הפתרון לעומסים בכבישים טמון בתחבורה ציבורית אפקטיבית, מערכות הסעת המונים ונסיעות שיתופיות. הוא הוסיף כי "לפנינו פרויקט המסילה הרביעית בנתיבי איילון שמהווים את "צוואר הבקבוק" של המדינה, כמו גם הקמת המסילה המזרחית מלוד ועד חדרה ומשם לחיפה, שתייצר רשת רכבות חשובה". על כתפיו של גורה מוטלת האחריות גם בקידום הקמת רכבת קלה לשומרון ותכנון המסילה לאילת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מסילת השרון. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
תחנת רעננה דרום החדשה/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

רכבת השרון היא חלק מפרויקט 531 שמוגדר כפרויקט לאומי שכולל את כביש 531 ומסילות השרון. שתי תחנות הנוסעים החדשות ייהנו מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים ובין שתיהן נחצבה מנהרה באורך של 1.8 קילומטר.

קו רכבת השרון יחובר בחציון השני של 2018 לקו הוד השרון-באר שבע והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיערך כ-40 דקות. בשלב השני, יחובר הקו במלואו ויפעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות. לקראת הפעלתה של רכבת השרון גויסו צוותים לתחנות, הוקמה מחלקת מנהרות ומוקד ייעודי. כמו כן, רכבת ישראל ערכה תרגילים בשיתוף כוחות הביטחון וממשיכה להדריך את עובדי הרכבת על בסיס שיטה חדשה להפעלת תחנה מתחת לפני השטח.

החל משבוע הבא: שיבושים בתנועת הרכבת באזור השרון

בתוך כך, רכבת ישראל הודיעה כי במהלך השבוע הקרוב ייסגרו חמש תחנות במסילת רכבת השרון, החל מהלילה שבין ראשון לשני ועד יום רביעי. זאת, בעקבות חיבור מהמסילה למסילות הקיימות. בימי העבודה יושבתו התחנות: הוד השרון-סוקולוב, כפר סבא-נורדאו, ראש העין ותחנות פתח תקווה. הנוסעים יצטרכו למצוא דרכים חלופיות על מנת להגיע לאזור תל אביב.

כתוצאה מהשינויים, הרכבות מבאר שבע לכפר סבא יסיימו נסיעתן בבני ברק ובמשרד' התחבורה יתגברו את קווי האוטובוס הסדירים בצירים העמוסים ויפעילו שאטלים בין תחנות הוד השרון-סוקולוב לתל אביב-האוניברסיטה, ובין תחנות בני ברק לראש העין-צפון. בשל מסלול הנסיעה בצירי תנועה עמוסים, ציינו ברכבת כי לא ניתן יהיה להתחייב על זמני היציאה וההגעה של השאטלים שיעבדו בשיטת "מלא וסע".

מרכבת ישראל נמסר כי "איישנו את שתי התחנות החדשות ברעננה במיטב הצוותים. בנוסף, הנהגים והפקחים מתודרכים בימים אלה על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו. כמו כן, מרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל נמצא בישורת האחרונה. במקביל, אנו פועלים להטמיע את תפיסת ההפעלה החדשה של הרכבת, שכוללת את המנהרות המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, ונערכים יחד עם גורמי הבטחון לכל תרחיש".

שני נתיבים נחסמו עקב עבודות בתחנת השלום בת"א. אבי כהן
עבודות תשתית בתחנת רכבת השלום בתל אביב/אבי כהן
עבודות הרכבת. קינן כהן, ניר בן טובים
עבודות של רכבת ישראל/ניר בן טובים, קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully