וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דם חזיר וחולצה מחוררת: כך בוימה ההתנקשות בעיתונאי הרוסי

אנדריי בבצ'נקו חשף כיצד התבצע מבצע הכיסוי עם הרשויות של אוקראינה, שלכאורה סיכל מזימה רוסית לחסל אותו. הוא סיפר כי בליל האירוע הגיע לביתו אמן שאיפר אותו כקורבן ירי ולאחר מכן הוא הועבר לחדר מתים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

העיתונאי הרוסי אנדריי בבצ'נקו, שיחד עם הרשויות באוקראינה בדה את מותו, אמר היום (חמישי) כי הוא נמרח בדם של חזירים ונלקח לחדר מתים, כחלק מביום ההתנקשות בחייו.

יומיים אחרי האירוע הביזארי, פירט היום בבצ'נקו לראשונה את פרטי המבצע שלפי קייב נועד לסכל מזימה של שירותי הביטחון הרוסיים לחסל את העיתונאי, שנמלט מהמדינה מחשש לחייו לנוכח הביקורת שהשמיע על הנשיא ולדימיר פוטין. הוא סיפר כי חשש שגורלו יהיה דומה לזה של המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל, שהורעל במרץ בבריטניה, וכי הוא חי במקום מאובטח וחש בטוח לעת עתה.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בקייב, אמר העיתונאי לעמיתיו כי הוא יכול היה לסרב להצעה שהעלו בפנים גורמים אוקראיניים לפני כחודש. לדבריו, הוא הסכים להשתתף במבצע מרצונו. הוא סיפר כי בליל האירוע הגיע לדירתו אמן שאיפר אותו כך שייראה קורבן של ירי, וכי הוא קיבל חולצה מחוררת מקליעים, שאותה נדרש ללבוש.

לקריאה נוספת בנושא
אוקראינה הדהימה: זייפה את חיסול העיתונאי כדי להפיל את מוסקבה
העיתונאי הרוסי "שחוסל" חוגג: אמות רק אחרי שארקוד על קברו של פוטין

העיתונאי הרוסי אנדריי בבצ'נקו במסיבת עיתונאים בקייב, אוקראינה, 31 במאי 2018. רויטרס
בבצ'נקו מאחורי תמונתו של הנשיא פורושנקו, היום/רויטרס

בבצ'נקו נלקח באמבולנס לטיפול נמרץ בבית חולים, כשצוות זיהוי פלילי "תיעד" באופן רשמי את מותו. עוד הוא סיפר כי הוא היה מודאג במשך כל המבצע, אך הוקל לו בסיומו. "הפסקתי לפחד רק בחדר המתים", אמר. לאחר מכן, הוא שטף את עצמו, התעטף בסדין וישב לצפות בחדשות על מותו.

"כל מי שאומר שזה פוגע באמון בעיתונאים - מה אתם הייתם עושים במקומי, אילו הם היו באים אליכם ואומרים לכם כי יש תכנית לפגוע בכם?", אמר בבצ'נקו להגנתו, והוסיף כי החשש לחייו היה חשוב יותר מאשר דאגתו לגבי אתיקה עיתונאית. כשנשאל על החוזה שלכאורה הוצא על ראשו ועל הרווח שיפיקו החוקרים מהמעצר, השיב בבצ'נקו כי אין לו מושג בנושא וכי הוא מותיר זאת לשירותי הביטחון.

העיתונאי, שאמר כי הוא מותש מהמבצע, סיפר כי כשגורמי הביטחון האוקראיניים הגיעו אליו עם מידע על מזימה רוסית להרוג אותו, תגובתו הראשונה הייתה: "לעזאזל אתכם, אני רוצה לארוז תיק ולהיעלם בקוטב הצפוני. ואז הבנתי, איפה אתחבא? גם סקריפל ניסה להתחבא".

בריטניה טוענת כי סקריפל הורעל בגז עצבים צבאי בסולסברי, עיר מגוריו שאליה עבר אחרי עסקת שחרור מרגלים עם רוסיה. בריטניה האשימה את רוסיה באחריות להרעלה, טענה שאותה דוחה מוסקבה על הסף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"גופתו" של העיתונאי הרוסי אנדריי בבצ'נקו, שזייף עם שירותי הביטחון של אוקראינה את מותו, 29 במאי 2018. צילום מסך מרשת East2West News, מערכת וואלה! NEWS
לבש חולצה מחוררת. "גופתו" של בבצ'נקו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מרשת East2West News

ביום שלישי הודיעה המשטרה כי בבצ'נקו בן ה-41 נורה למוות בדירתו, כשתמונות של גופתו ספוגה בדם פורסמו בכלי התקשורת, אך אתמול הכריזה לתדהמת כולם כי הוא בחיים וכי היא עצרה חשוד במעשה.

בבצ'נקו, שהוזמן להיכנס לחדר מסיבת העיתונאים על ידי ראש שירותי הביטחון ואסילי גריצק, סיפר אתמול כי אפילו אשתו האמינה שהוא מת.

רוסיה גינתה את מבצע הביום, ואמרה כי זה חלק מ"תעמולה" אנטי-רוסית של אוקראינה. אל הביקורת הצטרפו מדינות במערב וכן ארגונים עיתונאיים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully