וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתחה של מלחמת סחר: ארה"ב הטילה מכסים על האיחוד, מקסיקו וקנדה

31.5.2018 / 21:01

שר המסחר הודיע כי תקופת ההחרגה בת החודשיים הסתיימה, ומחצות ייכנסו לתוקף המסים על יבוא פלדה ואלומיניום מבעלות בריתה של וושינגטון. אלו הבטיחו להגיב בהטלות מכסים משלהן. "יום רע עבור הסחר העולמי"

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ מכריז על המכסים, מרץ)

ארצות הברית הודיעה היום (חמישי) כי היא תחיל מכסים על ייבוא אלומיניום ופלדה מקנדה, ממקסיקו ומהאיחוד האירופי, עם סיום תקופת ההחרגה שנמשכה חודשיים. בכך, ייתכן שתחל במלחמת סחר עם בעלות בריתה הקרובות, שגינו את המהלך והבטיחו להגיב.

שר המסחר האמריקני ווילבר רוס אמר בתדרוך לכתבים כי המס בגובה 25% על יבוא פלדה והמס בגובה 10% על יבוא אלומיניום מהאיחוד, מקנדה וממקסיקו ייכנס לתוקף החל מחצות, לפי שעון ארצות הברית.

"אנחנו מסתכלים קדימה על המשך המשא ומתן, עם קנדה ועם מקסיקו מצד אחד, ועם הנציבות האירופית מהצד השני, מאחר שיש סוגיות נוספות שאנחנו רוצים לפתור", אמר. הוא הציע מעט פרטים על מה עליהן לעשות כדי להוביל להסרת המכסים.

עוד ידיעות מהעולם
בית המשפט האירופי: רומניה וליטא סייעו ל-CIA לענות פעילי אל-קאעדה
העיתונאי הרוסי "שחוסל" חוגג: אמות רק אחרי שארקוד על קברו של פוטין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צו המטיל מכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום, 8 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
טראמפ חותם על מכסי המגן, מרץ/רויטרס, רויטרס

נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, מיהר לתקוף את המהלך של הממשל האמריקני ואמר: "זהו יום רע עבור הסחר העולמי". לדבריו, האיחוד יציג בשעות הקרובות צעדי נגד ויעלה את הסוגיה בפני ארגון הסחר הבינלאומי. אירופה כבר גיבשה רשימת מוצרים, כולל וויסקי ומכנסי ג'ינס, כמטרות אפשריות למכסי נגד.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי מדינות האיחוד האירופי יגיבו בצורה "תקיפה ומאוחדת". במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בליסבון עם ראש ממשלת פורטוגל אנטוניו קוסטה, אמרה מרקל כי "רצינו לקבל פטור" מהמכסים הללו, שלדבריה אינם עולים בקנה אחד עם תקנות ארגון הסחר הבינלאומי.

בריטניה מסרה כי היא מאוכזבת מאוד מהחלטת ארצות הברית, והוסיפה כי היא והאיחוד האירופי הן בעלות ברית של ארצות הברית וצריכות להיות פטורות ממכסים בענף הזה..

גם שכנותיה של ארצות הברית, המנהלות עמה משא ומתן על שינויים בהסכם הסחר של צפון אמריקה (NAFTA) הכריזו על תגובות נגד.

שר האוצר של מקסיקו הודיע כי תטיל מסים על יבוא פלדה, חזיר, תפוחים, ענבים, אוכמניות וגבינה מארצות הברית.

(עדכון ראשון: 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully