וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האירופי: רומניה וליטא סייעו ל-CIA לענות פעילי אל-קאעדה

הפסיקה התייחסה לסיוע שהעניקו שתי המדינות לסוכנות הביון, שהפעילה מתקנים סודיים בשטחיהן אחרי פיגועי 11 בספטמבר, בחקירת שני בכירים בארגון. אלו מוחזקים במתקן הכליאה גואנטנמו

אובמה הכריז על תכנית לסגירת גואנטנמו: "כתם על מדיניותנו"/צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

(בווידאו: אובמה על כוונתו לסגור את גואנטנמו)

בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע היום (חמישי) כי ליטא ורומניה הפרו את זכויותיהם של שני פעילי אל-קאעדה חשודים, כשסייעו לסוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) בחקירותיהם, שכללו עינויים. ל-CIA היו מתקני כליאה סודיים בשתי המדינות הללו והן חויבו לפצות אותם במאה אלף אירו.

שני החשודים, אבו זוביידה ועבד א-רחים א-נשירי, נלכדו על ידי ארצות הברית אחרי פיגועי 11 בספטמבר ב-2001 ומוחזקים כרגע במתקן גואנטנמו. קיומם של אותם מתקנים סודיים, שכונו "אתרים שחורים", נחשפו שנים רבות אחרי המתקפה על מגדלי התאומים וגרמו לתרעומת בינלאומית. בית המשפט לא קיבל אישור לבקר אותם במעצרם.

לטענת בית המשפט האירופי, שתי המדינות סייעו לארצות הברית בטיפולה הבעייתי בשני החשודים. אבו זוביידה, פלסטיני שנולד בערב הסעודית, נחשב לראש מערך הגיוס של אל-קאעדה בשנות ה-90 ובהמשך הפך למתכנן מרכזי, כשקישר בין המנהיג אוסמה בן לאדן לתאים אחרים של הארגון.

א-נשירי, אזרח ערב הסעודית, הוביל את המבצעים של אל-קאעדה באזור המפרץ, והוא מואשם בין היתר בתכנון המתקפה על משחתת "קול" האמריקנית ב-2000. בפיגוע נהרגו 17 בני אדם.

לקריאה נוספת בנושא
ממצעד החיים עד הכותל: כך התחברו מקורבי בן לאדן למוקדי כוח בישראל
מנהיג אל-קאעדה בהקלטה חדשה: תל אביב וירושלים הן אדמה מוסלמית

אסיר במתקן הכליאה בגואנטנמו. שיין מק'קוי, AP
עציר במתקן הכליאה בגואנטנמו/AP, שיין מק'קוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully