וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מה לעשות, היא גמורה": מה באמת קרה בקרב בין נינה לכלב?

31.5.2018 / 10:08

נ' וע' ראו את החתולה האהובה נינה מתה לנגד עיניהם, ותיארו את רגעי האימה בפייסבוק. שכנם, בעל הכלב הטורף, מכחיש שיכול היה למנוע זאת וכעת הוא תובע את השניים על השפלה ופגיעה בכבודו "על לא עוול בכפו". הזוג הצעיר הגיב בתביעה נגדית וטענות להתעללות בבעלי חיים

חתול חתולים כלב רצח את החתולה של השכנים. פייסבוק צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
נינה החתולה שנשחטה על ידי כלב השכנים/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק צילום מסך

לפני כשנה ישבו נ' ו-ע', בני זוג צעירים מאזור המרכז, בביתם. הם מספרים כי שמעו מחוץ לבית נביחות רמות של כלב וקריאות "תפוס אותו!", ודאגו לחתולתם, נינה, שהסתובבה בחוץ. כשיצאו לקרוא לחתולה ולבדוק את המתרחש, הם שמעו יללות מצוקה, וגילו אותה בחצר של שכנם, ל', כאשר כלב הזאב שלו תופס את החתולה בפיו ומנער אותה בפראות.

נ' טוען כי השכן עמד מנגד ולא עשה דבר, אף שפנה אליו וביקש ממנו לעצור את הכלב. לדבריו, השכן אמר לו כי "אין מה לעשות, היא כבר גמורה, לך קרא למשטרה". רק כאשר נ' נכנס בעצמו לחצרו של השכן, לקח השכן מגב, היכה את הכלב ובכך גרם לו לשחרר את החתולה - אך היא כבר מתה.

בעקבות האירוע הלכו בני הזוג להכיש תלונה במשטרה נגד השכן, אולם לדבריהם השוטר אמר להם שהמשטרה לא תפעל בנידון, ושכנע אותם לא להגיש תלונה. הם אף פנו לייעוץ משפטי ובדקו אפשרות לתבוע את השכן בתביעה אזרחית, אך לבסוף החליטו לא לעשות כן. במקום זה, פרסמה ע' פוסט בפייסבוק, בו תיארה את המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
היילי בדיון במועצת הביטחון: "מטרתו של חמאס - להשמיד את ישראל"
רשמית: הארווי ויינשטיין יעמוד לדין באשמת אונס
מלניה על השמועות על העלמותה: "אפשר להירגע, אני מרגישה נהדר"

חתול פוזל. ShutterStock
חתול/ShutterStock

"נינה החתולה האהובה שלנו שחיה איתנו כבר שש שנים נרצחה בדם קר", כתבה ע'

"נינה החתולה האהובה שלנו שחיה איתנו כבר שש שנים נרצחה בדם קר", כתבה לצד תמונת החתולה, ותיארה את המקרה. "צרחנו את נשמתנו, בכינו והתחננו בפני בעל הכלב שיעשה משהו, והוא פשוט עמד והסתכל ולא עשה כלום. אמר 'אין מה לעשות'. לא ניסה לקרוא לכלב, לעצור אותו, לזרוק עליו משהו, כלום. אפילו היה נראה שהוא נהנה מהמחזה".

בסיום הפוסט הוסיפה ע': "לפי המיומנות של הכלב והאדישות של הבחור הזה, ברור לנו שלא מדובר פה במקרה חד פעמי או בסתם תאונה. זה ממש נראה ומרגיש כמו אג'נדה. נשמח אם תשתפו. אנחנו מנסים לפעול על מנת שיקחו לאיש את הכלב או יבדקו אם הוא מתעלל בעזרת הכלב באופן קבוע בחתולים. יש המון חתולים באזור". ע' לא הזכירה בפוסט את שמו של השכן, אולם לאחר שכמה אנשים פנו אליה בתגובות וביקשו לחשוף את זהותו - עשתה זאת. כמה שעות מאוחר יותר התחרטה ומחקה את התגובה עם שמו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אילוסטרציה של חתול. AP
לדברי בני הזוג, השכן אמר לו "אין מה לעשות, היא כבר גמורה"/AP

לאחרונה הגיש השכן תביעת נגד ע', בשל אותו פוסט. הוא טוען כי לא הייתה לו שום אפשרות לעצור את הכלב, וצירף לתביעתו פניות שקיבל בפייסבוק בעקבות הפוסט, ובהן קללות ואיומים על חייו. לדבריו, הוא עבר "השפלות ורמיסת כבודו על לא עוול בכפו", ונגרם לו נזק חברתי ונפשי. השכן תובע מע' את הסכום המקסימלי שהחוק מאפשר לתבוע מבלי להוכיח כי הפרסום גרם נזק ממשי - 146 אלף שקלים.

בני הזוג, שבעצמם בחרו שלא לתבוע בעקבות האירוע, נדהמו למצוא את עצמם כנתבעים. בכתב ההגנה שהגישו באמצעות עו"ד סיון זבולון-נוה, הם טוענים כי מטרת הפרסום הייתה אחת: למנוע פגיעה בחתולים נוספים על ידי אותו כלב. לדבריהם, עצם העובדה שבפוסט המקורי בחרה ע' לא לחשוף את פרטיו של השכן, מעידה כי לא הייתה לה כוונה להכפישו, וכן כי הפרסום היה אמת והיה בו עניין לציבור.

בנוסף, החליטו בני הזוג גם להגיש נגד השכן את התביעה שלא הגישו שנה לפני כן. הם טוענים כי התנהגותו של השכן באירוע מהווה התעללות בבעל חיים, המנוגדת לחוק, ותובעים ממנו פיצוי בגובה 70 אלף שקלים. שתי התביעות הוגשו לבית משפט השלום בתל אביב, שצפוי לדון בהן בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully