וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה ל"שגרת החירום": בעוטף עזה מתכוננים לבגרויות בצל ההסלמה

30.5.2018 / 20:46

התלמידים ביישובים בסמוך לגבול רגילים אמנם לאזעקות ולממ"דים, אך סיפרו כי "סבב ההסלמה הנוכחי תפס אותנו בהפתעה". הרצון להמשיך בתוכנית הלימודים גובר על החשש מה"צבע האדום" הבא. "אנחנו 17 שנה בתוך זה", אמרה מורה בתיכון במועצת אשכול, "אבל הנזק הולך ומצטבר"

עריכת וידאו: ניר חן

אחרי לילה מתוח, שכלל אזעקות "צבע אדום", רעשי הדי פיצוצים וריצה לחדרים הממוגנים, אלפי התלמידים המתגוררים ביישובי עוטף עזה ניסו לשמור על שגרה בצל ההסלמה. התלמידים שנמצאים לפני בחינות הבגרות הגיעו הבוקר (רביעי) למוסדות החינוך האזוריים. לפי הערכות במשרד החינוך, 75% מהתלמידים ביישובי עוטף עזה הגיעו לבתי הספר והגנים.

"החשש קיים, סבב ההסלמה הנוכחי תפס אותנו בהפתעה", סיפר, איליי עמיר תלמיד י"ב בתיכון האזורי "נופי הבשור" במועצה האזורית אשכול. "ידענו שהמצב רגיש והוא יכול להתגלגל למצב כזה, אבל לא תיארנו לעצמנו שזה יקרה ככה פתאום, יש אזעקות בשעות הלילה המאוחרות. לדבריו, הוא מתגורר בפנימייה במועצה והלחץ שם היה רב, "פתאום משום מקום כל התלמידים שמתגוררים בפנימייה קפצו מהמיטות שלהם ורצו לחדרים המוגנים, זה מאוד מלחיץ. למרות שהכל ממגון זה לא מצב אידיאלי".

עוד בוואלה! NEWS:
גורם מדיני: אם האש תתחדש - נגיב בעוצמה; הקבינט יתכנס הערב
6 שנות מאסר לצעיר שדקר למוות בן 22 במסיבת טבע בצפון
"זיהינו מיד את החולצה של אילן": השריד של ההרוגה מאסון המכינה

איליי עמיר, תלמיד יב' בבית החינוך "נופי הבשור", מועצה האזורית אשכול. צילום מסך
"החשש תמיד קיים". עמיר/צילום מסך

לדברי חברו של עמיר, גון סרוגו, גם הוא תלמיד בכיתה י"ב, בבית הספר יש תחושת ביטחון טובה. "בית הספר הממוגן, צוות המורים וההנהלה ערוכים להתמודד עם המצב, התלמידים ערוכים לריצה לממ"דים בעת הצורך". הדבר שמעסיק יותר מכל את עמיר וסרוגו זו ההופעה שאמורה להתקיים מחר. "שנינו לומדים במגמת מוזיקה, וההופעה אמורה להתקיים מחר בערב, אנו חוששים שאם יהיה משהו חריג במהלך הלילה, ההופעה תבוטל", הוסיפו.

שרית אלקיים, רכזת שכבת י"א הגיעה הבוקר לבית הספר, אחרי שעות שינה מעטות. אם לא די בדאגה היומיות לעשרות תלמידים, היא מתגורר עם בני משפחתה במושב עין הבשור בעוטף עזה ובנה חייל המשרת סמוך לרצועה. "עברנו לילה מאוד קשה, כאימא יש לי שלושה ילדים בבית ועוד בן חייל, העברנו סביב חצות את שני ילדיי הצעירים ללינה בממ"ד. לא ישנו כל הלילה, כמחנכת אני יודעת שאני צריכה לפגוש את התלמידים ולהעניק להם את תחושת הביטחון, לדבר איתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית הספר נופי הבשור במועצה האזורית אשכול. מערכת וואלה! NEWS
מכירים את השגרה המתוחה. בית הספר נופי הבשור/מערכת וואלה! NEWS

לדברי אלקיים, ילדי האזור כבר התרגלו לשגרה הזאת. "לצערנו הרב ילדינו התרגלו לשגרה הרעה הזאת, יש לנו בעוטף יישובים צמודי גדר שהם סובלים מאוד מהמצב. אם אנחנו שמים לב שישנו תלמיד במצוקה קשה, אני פונה מיד ליועצת בית הספר ואפילו לפסיכולוג". לדבריה של אלקיים, היא נרגעה באמת לאחר שקיבלה טלפון בשעה 3:00 בלילה מבנה החייל, שאמר לה שהכל כשורה, ושאל "איך בבית".

"אנחנו כבר 17 שנה בתוך המציאות הזאת, ומכוח העניין מדובר בילדים שפגועים, כולנו פגועים גם אנחנו המורים, יש לנו נזק מצטבר שמתבטא בפוסט-טראומה וחרדות", סיפרה זמירה בן יוסף, מנהלת בית החינוך נופי הבשור. "הסדק כבר קיים 17 שנה, יש תלמידים בבית הספר שנולדו לתוך זה, הצלקת ישנה, היא פשוט מקבלת עוד נדבך".

גון סטורגו ואיליי עמיר, תלמידי יב' בבית החינוך "נופי הבשור", מועצה האזורית אשכול. צילום מסך
מקווים שהופעת המוזיקה לא תתבטל. סטרוגו ועמיר/צילום מסך

בן יוסף סיפרה על שגרת העבודה בבית הספר בצל ההסלמה, "אנחנו משוחחים עם התלמידים, נותנים את המקסימום, אבל מי 'יטפל במטפל?'. כל המערכות שלנו במועצה הן התומכות ברווחה ובחוסן, כולם נותנים כתף, אבל הנזק קיים". החשש הכבד של בן יוסף באשר לתלמידים, הוא דווקא לגבי העתיד, "יש לנו ילדים מבריקים, אבל בגלל הקושי המצטבר הזה, אני חושבת שההישגים שלהם היו יוכלים הרבה יותר טובים וגבוהים, כשהם יגיעו לאוניברסטאות יש לנו מינוס, ועל זה יש מישהו שצריך לחשוב עליו".

באשר להתמודדות היום מוסיפה בן יוסף כי "ביומיים האחרונים אנחנו נמצאים בסוג של הרגשה רעה שמזכירה לנו קצת את מבצע 'צוק איתן', הילדים שלנו צמחו לתוך המציאות הזאת. אנחנו די מתורגלים ועובדים על 'טייס אוטומטי', יודעים כבר מה להגיד לתלמידים, ומה לכתוב להורים, אנחנו מורגלים לזה וקוראים לזה למרות ההיפוך הגדול 'שגרת חירום'.

בן יוסף הוסיפה כי "הגיעו היום 56% מהתלמידים לבית הספר, הרבה ילדים נשארו בבית בגלל שלא ישנו ואצל חלק ההורים העדיפו להשאיר אותם בבית. בעניין העובדה שחלק מתלמידיה נמצאים בימי בחינות בגרות הוסיפה, "זה ממש לא פשוט, הפנייה שלנו למשרד החינוך נענית בדרך כלל בתוספת זמן, יש תלמידים שמתגוררים בישובים צמודי גדר שמצויים בחרדות ולא מצליחים בכלל להתכונן לבחינות, צריך לתת להם יחס אחר".

זמירה בן יוסף, מנהלת בית החינוך "נופי הבשור" במועצה האזורית אשכול. צילום מסך
"זה ממש לא פשוט". בן יוסף/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully