וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מזהיר: "אם בעזה ימשיכו לנסות אותנו - הם ישלמו"

30.5.2018 / 16:59

ראש הממשלה התייחס לאירועים ברצועת עזה, שבמהלכם שוגרו עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. "מאז אתמול צה"ל מגיב בעוצמה רבה במכה הקשה ביותר שהונחתה עליהם זה שנים". הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס לישיבת עדכון

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "מאז אתמול צה"ל הגיב בעוצמה רבה במכה הקשה ביותר שהנחתנו על ארגוני הטרור זה שנים. מי שאחראים להסלמה בהשראת איראן הם הג'יהאד האסלאמי וחמאס". נתניהו אמר את הדברים בטקס זיכרון לחללי אלטלנה בגבעתיים. "איני מפרט את תוכניותינו כדי שהאויב לא ידע. דבר אחד ברור: כשהם רוצים לנסות אותנו, הם משלמים מיד. אם ימשיכו לנסות אותנו, ישלמו עוד הרבה יותר".

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס הערב בקריה בתל אביב לישיבת עדכון על האירועים האחרונים בגבול רצועת עזה. ביומיים האחרונים, נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיימו התייעצויות ביטחוניות עם צמרת צה"ל ומערכת הביטחון, מבלי לכנס את הקבינט.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם מדיני: אם האש תתחדש - נגיב בעוצמה; הקבינט יתכנס הערב
"9 שנים אני לא נושמת": עיריית י-ם נתבעת בשל סירובה לפנות דיור ציבורי
הפיגוע בבלגיה: המחבל הרג אדם נוסף ביום שלפני המתקפה בלייז'

ראש הממשלה בטקס האזכרה לחללי האלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק, תל אביב. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"אם ימשיכו לנסות אותנו, ישלמו עוד הרבה יותר". נתניהו בטקס האזכרה היןם/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

הערב יקבלו שאר השרים סקירה ביטחונית על חילופי האש וידונו בהערכות לעתיד, על רקע הכרזת האש הלא רשמית שהוכרזה הבוקר בין הצדדים. גורם מדיני בכיר אמר היום כי ישראל עוקבת בדריכות אחר המצב וכי ישראל הבהירה לחמאס כי אם האש תתחדש, כך גם ההתקפות על חמאס וארגונים אחרים יהיו חזקות יותר.

למרות שלא היו חלק מההתייעצויות, חלק משרי הקבינט קראו להרחיב את בנק המטרות של צה"ל ולנקוט צעדים חריפים יותר מאלה שננקטו, כמו חידוש הסיכולים הממוקדים, וחלקם אף מתח ביקורת על צה"ל. השר זאב אלקין אמר הבוקר כי "אם הסבב מסתיים כעת - התוצאה לא טובה. אפשר היה להגיב חזק יותר".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול "כל האופציות על השולחן כולל כיבוש הרצועה". השר יואב גלנט אמר כי "אין לנו אינטרסים אסטרטגיים ברצועת עזה, בהקשר של לקיחת שטח", אך הזהיר כי "אם החמאס או הגיאהד האיסלאמי או ועדות ההתנגדות או ארגונים אחרים ינסו להרים את ראשם, כל האפשרויות עומדות בפנינו על הפרק, כולל סיכולים ממוקדים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אתרי ג'יהאד אסלאמי וחמאס שנהרסו בהפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. 30 במאי 2018. מערכת וואלה
מטרת טרור שהותקפה ברצועת עזה, היום/מערכת וואלה

בכיר ישראלי אמר לוואלה! NEWS כי במערכת הביטחון מעונינים לשמור על רגיעה בגזרה הדרומית כדי להתרכז ולהפנות את המשאבים לטיפול בגזרה הצפונית ובאיום האיראני המתבסס בסוריה ולבנון. שר ליברמן צפוי לצאת הערב לביקור עבודה במוסקבה במהלכן ייפגש עם מקבילו הרוסי וידון עמו ההבנות לגבי הנוכחות הצבאית האיראנית בדרום סוריה.

חבר הקבינט שר החינוך נפתלי בנט אמר היום על רקע האירועים בעזה כי "המוח הוא מוח אירני והידיים ידי חמאס". לדבריו, "מכיוון שאנחנו מנהלים מערכה כלכלית, מדינית וצבאית מול איראן, איראן מנסה להסיח את דעתנו ולייצר פרובוקציות כאן בעזה דרך אחת מזרועות התמנון.
בעודנו נותנים בטחון לתושבי עוטף עזה, ובעודנו מכים בחמאס שבעזה, אסור לנו להפיל את הכדור, אסור לנו להוריד את המבט מהמטרה העיקרית. המטרה העיקרית היא איראן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לציון 70 שנה לחללי אלטלנה ה-30 במאי 2018. עמוס בן גרשום, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס האזכרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום

בהודעה משותפת של ארגון הג'יהאד האסלאמי ושל חמאס נמסר הבוקר כי "כל האופציות פתוחות: ירי ייענה בירי ודם בדם, נדבוק במשוואה הזו". זאת, ברקע האיתותים מצד אישים בקרב הארגונים על כוונה להגיע לרגיעה. בכיר חמאס חליל אל חיה אמר הבוקר כי הושגה הסכמה בדבר שיבה להבנות הפסקת האש ברצועת עזה; ואילו אמש מסר דובר הג'יהאד דאוד שיהאב כי מגעים עם מצרים הביאו להסכם עם ישראל, המבוסס על תנאי הרגיעה שהושגו בסיום מבצע "צוק איתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully