וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבלגיה: המחבל הרג אדם נוסף ביום שלפני המתקפה בלייז'

שר הפנים אמר כי בנז'מין הרמן, שככל הנראה עבר הקצנה בכלא, רצח אסיר לשעבר שאותו הכיר, יממה לפני שהרג שתי שוטרות ועובר אורח. על אף ההנחה שהמניע היה טרוריסטי, הרשויות לא שוללות כי הוא סבל מבעיות נפשיות או היה נתון להשפעת סמים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הגבר שהרג אתמול שתי שוטרות ואזרח בעיר לייז' שבמזרח בלגיה הרג אדם נוסף בלילה שקדם למתקפה, שהוגדרה אירוע טרור על ידי הרשויות - כך מסר היום (רביעי) שר הפנים ז'אן ז'מבו. לדבריו, התוקף, בנז'מין הרמן, רצח ביום שני אסיר לשעבר שאותו הכיר בזמן שהיה בכלא.

בזמן התקרית, התוקף גם לקח אישה כבת ערובה והחזיק אותה בבית ספר, בטרם נורה למוות על ידי המשטרה. גורמים רשמיים אומרים כי הרמן, בן 31, צעק "אללה אכבר" כמה פעמים במהלך התקיפה.

הוא יצא לחופשה מהכלא ביום של הרצח הראשון. הוא ריצה עונש מאסר על גניבה ועבירות סמים, ולפי התקשורת המקומית, ייתכן שהוא עבר הקצנה דתית בזמן שהותו בכלא.

"יש סימנים לכך שהוא עבר הקצנה בכלא, אבל האם היא זו שהובילה אותו למעשים האלו?", אמר שר הפנים לרשת RTL. "ייתכן שזה נבע מכך שלא היה לו שום דבר לחכות עבורו, מאחר שהוא גם הרג אדם לילה קודם לכך, או מבעיות פסיכולוגיות או מהעובדה שייתכן שהוא היה על סמים".

שוטר בזירת המתקפה בלייז', בלגיה, 29 במאי 2018. רויטרס
שוטר בזירת הירי, אתמול/רויטרס

המתקפה החלה בשעות הבוקר המאוחרות אתמול, בסמוך למסעדה במרכז העיר. הרשויות אמרו כי התוקף עקב ותקף ב"פראות" שתי שוטרות, בנות 44 ו-54. הוא דקר אותן שוב ושוב בגבן, בטרם הצליח לגנוב מאחת מהן את אקדחה. הוא ירה למוות בצעיר בן 22 שישב בכלי רכב חונה.

לאחר מכן, הוא הלך לבית ספר סמוך, שם הוא הצליח להשתלט לזמן קצת על אחת מחברות הסגל. שוטרים עם מגנים ושכפ"צים הגיעו לזירה והתערבו, ואז החל החמוש לירות לעברם בניסיון להימלט. הוא הצליח לפצוע ארבעה שוטרים, בהם אחד באורח קשה, לפני שנורה למוות.

בתמונות ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו אנשים נמלטים למחסה במהלך חילופי האש. ילדים בבית הספר הועברו למקום מבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully