וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: שוטר היכה צעירה בחשד שצרכה אלכוהול מתחת לגיל 21

30.5.2018 / 3:25

אמילי ויינמן בת ה-20 הגיעה לחוף הים בעיירה ווילווד שבניו ג'רזי. שוטרים שהיו במקום חשדו שהיא שותה אלכוהול וכי איננה בגיל המותר בחוק. לאחר שביקשו ממנה להזדהות וזו סירבה, החלו השוטרים לפעול נגדה בכוח ותועדו בסרטון שהפך ויראלי

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

סערה פרצה באמריקה ביממה האחרונה (רביעי) בשל סרטון שהופץ בו נראה שוטר מכה באגרופים צעירה שבילתה בחוף הים, וזאת, מפני שחשד שצרכה אלכוהול מתחת לגיל המותר. אמילי ויינמן, בת 20 מניו ג'רזי, הגיעה שלשום לחוף הים בעיירה ווילווד יחד עם ביתה בת השנה וחצי, בן זוגה וחבר נוסף.

בעת ששהו בחוף, ניגשו שוטרים לויינמן וביקשו ממנה להזדהות מפני שחשדו כי היא צורכת אלכוהול ואינה בת 21, כפי שהחוק קובע. ויינמן סירבה להזדהות, ומשום כך החלו השוטרים לפעול נגדה בכוח והפילו אותה לרצפה. בסרטון, שהפך ויראלי, נראה אחד השוטרים חובט בפלג גופה העליון של ויינמן באמצעות אגרופים וברקע נשמעות צעקותיה: "אסור לך להכות אותי ולחנוק אותי ככה".

עוד בוואלה! NEWS:
"כמו בצוק איתן": תושבי עוטף עזה מתכוננים ללילה במקלטים
חמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו אחריות על הירי לעבר ישראל
סוגרים חשבון דרך עזה? התמנון האיראני נוקם את התקיפות בסוריה

ניו ג'רזי: קצין משטרה תועד חובט באישה על החוף לאחר שנתפסה שותה בקבוק אלכוהול לא מכוסה. אתר רשמי
תיעוד השוטר שהפיל את ויינמן לרצפה בחוף הים/אתר רשמי

ויינמן כתבה על כך בפייסבוק וציינה כי "היה לי אלכוהול אבל אמרתי להם שלא שתיתי והבקבוק היה סגור. עשו לי בדיקת ינשוף והיא הייתה שלילית". ויינמן הודתה שהייתה צריכה להזדהות וכתבה כי "ייתכן שטעיתי באופן חלקי, אבל פחדתי".


מפקד המשטרה המקומית כינה את הסרטון "מטריד" והשוטר שנראה בו מכה את ויינמן הועבר לתפקיד משרדי עד לסיום בירור פרטי האירוע. ויינמן עצמה מתמודדת כעת עם כתב אישום על תקיפת שוטרים, התנגדת למעצר, שיבוש הליכי חקירה, אחזקה לא חוקית של אלכוהול והפרעה לסדר הציבורי.

השוטר שעצר את ויינמן עבר הכשרה רגילה ומשרת ביחידה שפעילה רק בחודשי הקיץ. בימים אלו מנסים בניו ג'רזי להילחם בתופעת צריכת האלכוהול מתחת לגיל 21 הקבוע בחוק.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully