וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו אחריות על הירי לעבר ישראל

בהודעה מטעם שתי הזרועות הצבאיות של הארגונים נאמר כי הם אחראים לשיגורים "לעבר ההתנחלויות הישראליות", וכי בוצעו עשרות שיגורים לעבר ישראל: "הפגזה מול הפגזה, דם מול דם". צה"ל: "בכירי חמאס מסתתרים - והם יודעים למה"

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ותומר לוי

חמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו הערב (שלישי) אחריות על ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ישראל מאז שעות הבוקר. בהודעה של שתי הזרועות הצבאיות של הארגונים נאמר כי הם אלה שאחראים לשיגורים לעבר "ההתנחלויות הישראליות". בהודעות נאמר כי הארגונים ביצעו עשרות שיגורים לעבר ישראל. "הפגזה מול הפגזה, דם מול דם. לא נאפשר לאויב לקבוע משוואות חדשות", נאמר בהודעה.

"אנו מקבלים אחריות משותפת על יהיר לעבר בסיסי צה"ל בעוטף עזה, בתגובה לתקיפות של מטוסים ברחבי הרצועה", מסרו הארגונים. "האויב הוא שהתחיל בסבב תוקפנות זה נגד בני העם שלהם, ופגע בלוחמים באתרים הצבאיים ב-48 השעות האחרונות".

אזעקות תכופות נשמעות גם הערב בכל אזור עוטף עזה ויישובי הנגב לאחר עשרות שיגורים מרצועת עזה. חייל צה"ל אחד נפצע באורח בינוני מרסיסים במועצה האזורית אשכול, ושני חיילים אחרים נפצעו אורח קל. מערכת כיפת ברזל יירטה עשרות מהשיגורים, בהם שניים בשמי שדרות, כמה באשקלון ואחד באופקים. תושבים במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול הונחו להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים.

נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. שי מכלוף
רקטה שנפלה בגן ילדים במועצת אשכול, הבוקר/שי מכלוף

הערב קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות ביטחוניות בלשכתו בירושלים. למקום הגיעו שר הביטחון אביגדור ליברמן, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים ביטחוניים אחרים. בסוף הפגישה אמר גורם מדיני בכיר: "פנינו לא להסלמה אבל צה"ל יגיב בעוצמה על כל ירי מהרצועה ויגבה מהם מחיר".

מוקדם יותר היום הפציץ חיל האוויר מנהרה של חמאס באזור רפיח, שעל פי דובר צה"ל שימשה את הארגון לא רק להברחות וחדרה 900 מטק לשטח ישראל. בנוסף הותקפו 30 יעדים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. לא דווח על נפגעים פלסטינים בתקיפות.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר הערב כי "מה שראינו היום משעות הבוקר הוא התקפת טרור חמורה על מדינת ישראל". לדבריו, "פעולות צה"ל היום הן המשמעותיות ביותר מאז מבצע צוק איתן. ביצענו שלושה גלי תקיפה לעבר עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, בהם אתרים לייצור אמצעי לחימה וכמה מנהרות. התקיפות ייתעצמו ככל שיידרש. בכירי חמאס מסתתרים, והם יודעים למה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
פעילי חמאס באזור רפיח/AP

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, פרסם הערב בעמוד הפייסבוק של היחידה בערבית כי ארגוני הטרור בעזה גרמו לניתוק אספקת החשמל בדרום הרצועה.

"לכל מאות אלפי העזתים שמתגוררים בשטח שבין צפון רפיח ועד דרום עזה ולא מבינים מדוע נפסקה אספקת החשמל לבתיהם, התשובה ברורה: הירי המאסיבי לאורך היום של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, בחסות ארגון הטרור חמאס, פגע בתשתיות החשמל וגרם לתקלה באספקת החשמל לבתיכם, בעיצומו של חודש הרמדאן המבורך", נכתב. "תושבי רצועת עזה, הגיע הזמן להתעורר ולהבין כי חמאס והג'יהאד האסלאמי משתמשים בכם כבני ערובה וממשיכים בניסיונותיהם החוזרים ונשנים להביא להסלמה של המצב על חשבונכם, כשאתם אלו שנפגעים מכך בראש ובראשונה".

תקיפות צה"ל בעזה 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה, היום/רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה 29 במאי 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully