וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קרב: יותר מ-80 שיגורים לישראל; צה"ל תקף ברחבי רצועת עזה

עשרות רקטות ופצמ"רים נורו על ידי הג'יהאד האסלאמי וחמאס, ובתגובה הפציץ חיל האוויר יעדים רבים, במהלך היממה המתוחה ביותר מאז "צוק איתן". צה"ל: הירי בתמיכת איראן. 3 חיילים נפצעו בינוני וקל מרסיסים, תושבים בעוטף הונחו להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. טיולים בוטלו

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ותומר לוי

אזעקות תכופות נשמעות הערב (שלישי) בכל אזור עוטף עזה ויישובי הנגב בשל יותר מ-70 שיגורים מרצועת עזה מאז הבוקר. חייל צה"ל אחד נפצע באורח בינוני מרסיסים במועצה האזורית אשכול, ושני חיילים אחרים נפצעו באורח קל. מערכת כיפת ברזל יירטה עשרות מהשיגורים, בהם שניים בשמי שדרות, כמה באשקלון ואחד באופקים. תושבים במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול הונחו להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים.

הערב הודיע הג'יהאד האסלאמי כי הושגה הפסקת אש עם ישראל, שתיכנס לתוקפה בחצות, אך גורם ישראלי הכחיש את הדברים. ברשת אל-ג'זירה דווח כי הושגו הסכמות בין ישראל לפלגים פלסטיניים בתיווך מצרים, אך גם דיווח זה לא אושר.

דובר צה"ל מסר מוקדם יותר כי חיל האוויר הפציץ מנהרה של ארגון חמאס באזור רפיח, ששימשה את הארגון לא רק להברחות וחדרה 900 מטר לשטח ישראל. בנוסף הותקפו 30 יעדים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. לא דווח על נפגעים פלסטינים בתקיפות.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: צה"ל משמיד מנהרה חמאס שחדרה 900 מטר לישראל
הוריו של הדר גולדין עתרו לבג"ץ נגד שחרור גופת מחבל חבר חמאס

תקיפות צה"ל ברצועת עזה 29 במאי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל ברצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

מתיחות ברצועת עזה - עדכונים שוטפים:

23:38 התרעות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב

23:41 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב

23:34 דובר צה"ל הודיע כי הצבא פועל כעת ברצועת עזה, וכי זהו מקורם של הפיצוצים הנשמעים באזור

23:33 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון

23:27 דובר צה"ל: ההתרעות בנתיבות ואשקלון - אזעקות שווא

23:19 דיווחים פלסטיניים: חיל האוויר תוקף ברצועה

23:17 גורם מדיני: "הדיווח על הפסקת אש לא נכון"

23:03 דובר הג'יהאד האסלאמי דאוד שיהאב אישר כי בעקבות מגעים עם מצרים הושג הסכם הפסקת אש עם ישראל, המבוסס על הסכם ההודנה משנת 2014

22:58 דיווח: הושגו הבנות לרגיעה בין ישראל לפלגים הפלסטיניים בתיווך מצרי. הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות

22:27 התרעות צבע אדום נשמעו באשקלון, נתיבות ויישובי עוטף עזה; דווח על שמיעת קולות נפץ במועצה האזורית אשכול

22:17 ארצות הברית דורשת כינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון בירי לעבר ישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תקיפות צה"ל בעזה 29 במאי 2018. רויטרס
רצועת עזה, היום/רויטרס

22:09 התרעת "צבע אדום" נשמע במועצה האזורית שער הנגב

22:07 דובר צה"ל מסר כי עד השעה 20:00 נפלו ויורטו בשטח ישראל כ-70 פצצות מרגמה ורקטות, חלקן יוצרו באיראן

21:50 פיקוד העורף פרסם את הנחיותיו לתושבי עוטף עזה: עד מחר בשעה 18:00 אסור לערוך התכנסויות של יותר מ-500 בני אדם בשטח פתוח, ושל יותר מאלף בני אדם בשטח סגור. הלימודים יתקיימו רק במוסדות שבהם קיים מרחב מוגן תקני, שניתן להגיע אליו תוך זמן ההתגוננות. העבודה החקלאית באזור תותר רק בתיאום ובאישור מול החטיבה המרחבית והאוגדה.

21:31 שגריר ישראל באו"ם דני דנון פנה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולחברות במועצת הביטחון בקריאה לגנות את חמאס על מתקפת הירי לשטח ישראל. "הפגזים והטילים שנורו על אזרחנו אינם מותירים ספק באשר לכוונות האמתיות של אלה שהסיתו, עודדו ואף שילמו על ההפגנות האלימות", אמר דנון. "למען החזרת השקט והגנה על אזרחים משני צדי הגדר, אני קורא לכם לגנות את חמאס ולהטיל את האחריות על אירועי הטרור עליהם"

21:21 גורם במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. "אנחנו מודעים למתקפות הרבות על ישראל ועוקבים מקרוב אחרי המצב", אמר הגורם. "אנחנו קוראים לאחראים למתקפות לחדול מהאלימות ההרסנית הזו"

21:12 הירי חודש: התרעות "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול

20:58 הלימודים במועצה האזורית אשכול יתקיימו מחר כסדרם. הסעות התלמידים יתקיימו כסדרן אף הן, תוך נוכחות מוגברות של כוחות הביטחון. במועצה הבהירו כי יש להימצא בסמיכות למרחב המוגן בהתאם לזמן ההתראה

20:24 התרעות "צבע אדום" נוספות נשמעו במועצה האזורית אשכול

20:19 חמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו אחריות לירי על ישראל

20:16 דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס: "תקיפות צה"ל ברצועה - המשמעותיות ביותר מאז מבצע צוק איתן". לדבריו, "ביצענו שלושה גלי תקיפה לעבר עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, בהם אתרים לייצור אמצעי לחימה וכמה מנהרות. התקיפות ייתעצמו ככל שיידרש. בכירי חמאס מסתתרים, והם יודעים למה"

תקיפות צה"ל ברצועת עזה 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה, היום/רויטרס

20:02 הסתיימה ההתייעצות הביטחונית אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם מדיני בכיר: "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות. פנינו לא להסלמה אבל צה"ל יגיב בעוצמה על כל ירי מהרצועה ויגבה מהם מחיר"

19:54 נפילות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא אותרו נפילות בתוך יישובים. אין נפגעים ולא נגרם נזק

19:48 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול

19:38 משרד החינוך הורה על ביטול כל הטיולים שאמורים היו להתקיים מחר במרחק עד 15 קילומטרים מהרצועה. טיולים בטווח 15 עד 40 קילומטרים יתקיימו כרגיל.

19:26 שר הביטחון אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר"

19:18 מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון בעמוד הפייסבוק של מתפ"ש בערבית: "ירי פצמ"רים מצד ארגוני הטרור בעזה היא זו שגרמה לניתוק אספקת החשמל בדרום רצועת עזה"

18:48 בשל פגיעת רקטה במתקני החשמל המזינים את רצועת עזה הופסקו שלושה קווים המזינים את דרום הרצועה. שר האנרגיה יובל שטייניץ הנחה את חברת החשמל שלא לסכן את עובדיה ולתקן את התקלה רק לאחר רגיעה

ארה"ב קוראת לדיון חירום במועצת הביטחון

תקיפות צה"ל בעזה 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, היום/רויטרס

18:37 הנשיא ראובן ריבלין בטקס האזכרה למלחמת שלום הגליל: "יש כאן מערכה גלויה עם ארגוני טרור הפועלים בתמיכת איראן, ומטרתם פגיעה מתמשכת בביטחון ישראל. אנחנו נחושים להגן על גבולותינו, על שגרת חיינו ועל חיי אזרחינו ולגדוע את ידי המבקשים רעתנו". הוא הוסיף כי "לא נוכל להשלים עם טבעת הטרור האיראנית, המהדקת את אחיזתה בצפון ובדרום"

18:27 יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג פנה במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, וקרא לגינוי פומבי של האו"ם נגד חמאס: "אם הקהילה הבינלאומית לא תשמיע את קולה בתגובה למתקפה של היום על אזרחים ישראלים, היא עלולה לסכן את תחושת העונש של חמאס, ולתת לחמאס תמריץ נוסף לגרור אותנו לסכסוך לא רצוי, מיותר ויקר"

18:24 זוהתה ככל הנראה נפילה בתוך שטח אחד היישובים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים

18:06 התרעת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול

17:48 יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "‏ממשלת הימין הקיצונית מדרדרת את האזור למלחמה. ההסלמה הזו לא צצה יש מאין. עזה נאנקת תחת עול המצור ובמקום למצוא פתרונות אמיתיים נתניהו בוחר לחמם את הלהבה מתחת לסיר הלחץ"

17:32 יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "על ההפגזות המסיביות שישראל חווה מהבוקר מכיוון עזה אסור לעבור לסדר היום. אין מדינה בעולם, אפילו אחת, שהייתה מאפשרת ירי כזה של טילים על שטחה הריבוני. עם כל זאת, יש דברים שצריך להגיד ולהגיד ביושר. המקצועיות של צה"ל ומפקדיו ואומץ לבם של התושבים בעורף אינו יכול להיות תחליף למדיניות, לחזון, לאסטרטגיה מדינית".

ירוטים בשמי שדרות 29 במאי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי שדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

17:31 משרד החוץ הנחה את נציגיות ישראל בעולם לפעול מול מקבלי ההחלטות ואמצעי התקשורת כדי להדגיש שמדובר במתקפת ארגוני טרור נגד אזרחים ושלישראל הזכות להגן על עצמה. כמו כן, הם הונחו להדגיש בפני מקבלי ההחלטות בעולם את ציפיית ירושלים לגינויים חד-משמעיים על מתקפת הטרור ולהבהיר כי ישראל רואה בחמאס כאחראי להסלמה.

17:22 צה"ל התיר לפרסום כי שלושת הפצועים בעוטף עזה הם חיילים.אחד מהם נפצע באורח בינוני ושניים באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

17:20 יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מציע למחבלי חמאס והג'יהאד להמשיך לחפור מנהרות, אבל הפעם להתחפר בהן בעצמם, לפני שצה"ל יפעל במלוא עוצמתו. איחולי החלמה מהירה לשלושת הפצועים וחיזוקים לתושבי עוטף עזה. אני מקווה שבצד השני מתחילים להפנים את המסרים"

17:11 הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד פיקוד הדרום אייל זמיר נפגשו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה

17:02 ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס נכשל. הפלסטינים בעזה צריכים מנהיגים אמתיים שידאגו לטפל בבעיות האמתיות של הרצועה"

16:58 צה"ל עצר ספינה פלסטינית ועליה כ-17 מפליגים. לדברי דובר צה"ל הספינה הפרה את הסגר הימי והעצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים. היא תיגרר לבסיס חיל הים באשדוד.

16:49 אזעקות נוספות נשמעו במועצה האזורית אשכול

16:45 ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב בירושלים התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון

הערכת המצב בין הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד לראשי הרשויות. אלון דוידי, יאיר פרג'ון ורא"ל גדי אייזנקוט. עיריית שדרות, מערכת וואלה! NEWS
הרמטכ"ל בסיום פגישתו עם ראשי הרשויות בדרום/מערכת וואלה! NEWS, עיריית שדרות

16:39 אזעקות נשמעו ביישובים במועצה האזורית אשכול

16:35 שני פצועים נוספים מרסיסים כתוצאה מהירי לעבר הדרום. סך הכל שלושה נפצעו, אחד מהם באורח בינוני

16:30 דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס למשדר המיוחד בוואלה! NEWS: "הירי מתבצע בתמיכת איראן. חמאס אחראי, ואנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום אחרי אירוע מהסוג הזה"

16:26 אזעקה נשמעה בשדרות

16:24 צעיר נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים במועצה האזורית אשכול

16:23 מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט בשמי אופקים

16:16 מטח נוסף לעבר יישובי הדרום, אזעקה נשמעה גם באופקים

16:14 זוהו נפילות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. ביישובי דרום המועצה הורגשו שיבושים ברשת החשמל

16:10 צרפת גינתה את ירי פצצות המרגמה מרצועה עזה ומסרה כי היא "מחויבת ללא תנאי לביטחונה של ישראל". ממשרד החוץ הצרפתי נמסר כי "צרפת מגנה את חידוש האלימות, שאינו עולה בקנה אחד עם פתרון שוחר שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

16:03 אזעקות נשמעו בעוטף עזה ובחוף אשקלון

15:57 התרעת צבע אדום נשמעו במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון; תושבים דיווחו על יירוטים בשמי האזור

יירוט של רקטות שנורו מרצועת עזה באמצעות מערכת "כיפת ברזל" מעל העיר אשקלון 29 במאי 2018. רויטרס
יירוט בשמי אשקלון, היום/רויטרס
תקיפת מנהרת טרור. -, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת מנהרת הטרור באזור רפיח, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
מברק ההפעלה הבהול למתקפה בעזה. -, מערכת וואלה! NEWS
המברק שפרסם משרד החוץ לנציגויות הישראליות בעולם/מערכת וואלה! NEWS, -

תקיפה ברצועת עזה:

15:35 שר הביטחון אביגדור ליברמן: "חמאס והג'יהאד האסלאמי כבר משלמים מחיר כבד והחשבון רק הוגש להם. אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום או להכיל את האירוע"

15:17 הפלסטינים: מנהרה ששימשה לסחר הותקפה על ידי צה"ל בגבול מצרים

15:11 היירוט מעל לשדרות: נפלי הטיל המיירט נחתו בבית ספר בעיר, אין נפגעים

15:07 נפילות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, אין נפגעים

15:02 דיווחים פלסטינים שחיל הים עצר משט של כלי שיט מול חופי עזה

14:56 מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו לעבר שדרות

14:54 אזעקות נשמעו בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב

תקיפה של צה"ל ברצועת עזה, 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה, היום/רויטרס

תקיפות צה"ל ברצועת עזה:

14:48 אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. כוחות הביטחון פתחו בסריקות

14:38 הפלסטינים: צה"ל הרחיב את התקיפות ברצועה לשטח העיר עזה

12:22 השר יואב גלנט: "נגן על תושבינו וחיילנו ונכה בטרור בעוצמה. כל האפשרויות ישקלו כולל הסיכולים הממוקדים כנגד המבצעים ומפעיליהם"

11:45 נתניהו: רואים בחומרה את הירי, צה"ל יגיב בעוצמה

10:30 שר הביטחון כינס דיון הערכת מצב מיוחד עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון בקריה

10:00 בג'יהאד האסלאמי בירכו על חידוש הירי מעזה. "דם פלסטיני אינו זול, שמרנו על כבודנו למרות המצור"

תקיפות צה"ל בעזה 29 במאי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, היום/רויטרס
דיווח פלסטיני על 7 תקיפות לעבר אתר פג?ר השייך לסראיא אל קודס. אתר פלסטין live, מערכת וואלה! NEWS
תקיפות ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, אתר פלסטין live

10:00 הירי מרצועת עזה התחדש: זוהו שתי נפילות מחוץ ליישוב באשכול; אין נפגעים

08:17 זוהו נפילות בשטחים פתוחים ביישובים במועצה האזורית אשכול; אין נפגעים

08:10 התרעת צבע אדום נשמעה ביישובים בעוטף בעקבות ירי פצמ"רים

07:45 דיווחים בעזה: צה"ל הגיב בירי טנקים

07:30 תושבים במועצה האזורית אשכול הונחו לחזור לשגרה, הלימודים מתקיימים כסדרם

07:00 יותר מ-25 פצצות מרגמה נורו מרצועת עזה לשטח ישראל; אחת הנפילות - בחצר גן ילדים ריק במועצה האזורית אשכול. כיפת ברזל יירטה כמה מהפצמ"רים. תושב המועצה נפצע קל מרסיסים


(עדכון ראשון: 11:57)

השר גלנט: "כל האפשרויות ישקלו, כולל סיכולים ממוקדים"

בנימין נתניהו בועידת הגליל ה-9, מעלות, 29 במאי 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
"רואים בחומרה את הירי מעזה". נתניהו בוועידת הגליל, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים בו נפלה פצצת מרגמה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS

שליח האו"ם למזה"ת: "מודאג מהירי חסר ההבחנה"

ייוט כיפת ברזל, מועצה אזורית אשכול, 29 במאי 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
יירוט הפצמ"רים בעוטף עזה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
ייוט כיפת ברזל, מועצה אזורית אשכול, 29 במאי 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פצמ"רים בשמי עוטף עזה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
הגן בו נפלה פצצת המרגמה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים היה ריק מאדם. מועצת אשכול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS
משט ספינת החירות מעזה 29 במאי 2018. רויטרס
המשט שיצא מעזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully