וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של הדר גולדין עתרו לבג"ץ נגד שחרור גופת מחבל חבר חמאס

29.5.2018 / 15:00

משפחתו של חלל צה"ל שגופתו נמצאת בידי הארגון ברצועת עזה תובעת למנוע את שחרור גופתו של עזיז עויסאת. בני המשפחה אף דרשו כי צוות השרים לענייני השבויים והנעדרים ייתכנס וידון בעניינו

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

משפחתו של הדר גולדין, קצין צה"ל שגופתו נמצאת בידי חמאס, הגישה הבוקר (שלישי) עתירה לבג"ץ, שבמסגרתה היא דורשת להוציא צו ביניים נגד הממשלה ולא לשחרר לקבורה את גופת מחבל חמאס עזיז עויסאת. בכך, מצטרפת המשפחה להנחייתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי שירות בתי הסוהר (שב"ס) לא יעביר את הגופה למשפחתו של המחבל.

עוד דורשת המשפחה בעתירה, שהוגשה באמצעות יועציה המשפטיים פרופ' אביעד הכהן ועו"ד עודד סבוראי, כי צוות השרים לענייני שבויים ונעדרים שבו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי, יתחיל לפעול לאחר שלא התכנס מאז סוף שנת 2016.
"החלטנו לעמוד לצדו של השר ארדן, שמוכיח את מחויביותו ליישום החלטות הקבינט להפעלת לחץ על חמאס עד להשבת החיילים והאזרחים", אמרו בני משפחת גולדין. "אנו מצפים שיתר חברי הממשלה והקבינט יפעלו כמו השר ארדן. שחרור הגופה לקבורה היא כניעה נוספת לטרור ולחמאס וברור גם לגורמי הביטחון השונים כי הלוויה הזו תהפוך, אם תתקיים, לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי של חמאס".

לאחרונה פנה מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, אל ראש הממשלה נתניהו כדי לקבל את התייחסותו לטענות משפחת גולדין על טיפול המדינה בהשבת גופתו. כמו כן, פנתה לאה גולדין, אמו של הדר, במכתב פתוח לנתניהו, וכן לכלל שרי הממשלה וחברי הכנסת והאשימה את הדרג המדיני בכך שאינו עושה די על מנת להשיב את בנה ואת גופתו של חלל צה"ל אורון שאול לישראל.

מסע"ת משפחת גולדין, רמת גן 25 באפריל 2018. ראובן קסטרו
הוריו של הדר גולדין במסיבת עיתונאים, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully