וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-25 פצצות מרגמה נורו מעזה לישראל; נפילה בחצר גן ילדים ריק

המטח הכבד ביותר מאז צוק איתן: כמה נפילות אותרו ביישובים ובשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהפצמ"רים שנורו. אדם אחד נפצע קל מרסיסים. בג'יהאד בירכו: "שומרים על כבודנו למרות המצור". שר הביטחון ליברמן כינס דיון הערכת מצב

צילום: שי מכלוף, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

בוקר מתוח בעוטף עזה - כל העדכונים:

07:54-07:00

- יותר מ-25 פצצות מרגמה נורו מרצועת עזה לשטח ישראל
- אחת הנפילות - בחצר גן ילדים ריק במועצה האזורית אשכול
- כיפת ברזל יירטה כמה מהשיגורים
- תושב המועצה האזורית אשכול נפצע קל מרסיסים
- תושבים הונחו לחזור לשגרה, הלימודים מתקיימים כסדרם
- דיווחים בעזה: צה"ל הגיב בירי טנקים

08:17-08:10

- התרעת צבע אדום נשמע ביישובים בעוטף בעקבות ירי פצמ"רים
- זוהו נפילות בשטחים פתוחים ביישובים במועצה האזורית אשכול; אין נפגעים

10:00-09:43

- הירי מרצועת עזה התחדש: זוהו שתי נפילות מחוץ ליישוב באשכול; אין נפגעים
- בעקבות המתיחות: בוטלה הצגה של 600 תלמידים במועצה האזורית אשכול
- בג'יהאד האסלאמי בירכו: "דם פלסטיני אינו זול"

10:30

- שר הביטחון אביגדור ליברמן כינס דיון הערכת מצב מיוחד עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון בקריה

יותר מ-25 פצצות מרגמה נורו הבוקר (שלישי) משטח הרצועה לעבר יישובי עוטף עזה - במה שנראה כמטח הירי הכבד ביותר מאז מבצע צוק איתן. הירי התבצע בשלושה סבבים, העיקרי מבניהם החל בשעה 07:00. זוהו נפילות בשני יישובים במועצה האזורית אשכול ובשטחים פתוחים בתחומה, אחת מהן בחצר גן ילדים ממוגן שהיה ריק מאדם. מצה"ל נמסר כי מרבית פצצות המרגמה שנורו יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בשעות שלאחר מכן בוצעו שני סבבי ירי נוספים ואותרו נפילות בשטחים פתוחים באשכול. תושב אחד מיישובי המועצה נפצע קל מרסיסים, והוא התפנה עצמאית לבית החולים סורוקה.

תחילה, במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון נקראו התושבים לשהות במרחבים המוגנים, אולם לאחר מכן נקראו לשוב לשגרה. כמו כן, הלימודים וההסעות למוסדות החינוך ביישובי המועצות האזוריות מתקיימים כסדרם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
כלי רכב ובתים בשדרות נפגעו מירי מקלעים מרצועת עזה; אין נפגעים
צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה בתגובה לניסיון חדירה וירי; פלסטיני נהרג
צה"ל תקף עמדה של הג'יהאד האסלאמי ברצועה בשל הנחת מטען; 3 נהרגו

נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. שי מכלוף
הפצצה שנפלה סמוך לגן הילדים במועצה האזורית אשכול, הבוקר/שי מכלוף

כלי תקשורת בעזה דיווחו כי זמן קצר לאחר שנשמעו ההתרעות, צה"ל תקף בשטח הרצועה, ככל הנראה בתגובה לשיגורים. על פי הדיווחים, כוח צה"ל תקף באמצעות טנק עמדה בדרום הרצועה.

הירי הכבד מעזה בא לאחר שצה"ל תקף לפני יומיים עמדת תצפית של הג'יהאד האסלאמי בדרום הרצועה, בעקבות מטען חבלה שהונח לילה מוקדם יותר סמוך לגדר הגבול. בתקיפה נהרגו שלושה פלסטינים, וכמה נוספים נפצעו. אתמול נפגעו כמה כלי רכב ובתים בשדרות מירי מקלעים מהרצועה. הבוקר, בג'יהאד ובחמאס שיבחו את הפעילים על חידוש הירי. "אנו מברכים על התגובה ואת הלוחמים שממשיכים להתייצב ולשמור על כבודנו למרות המצור", אמר דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב. "דם העם הפלסטיני אינו זול בכדי שיישפך על ידי הטרורסטים ללא הרתעה". בחמאס אמרו כי "טועה כל מי שחושב כי שמירת הארגון על זכותו להגיב נובעת מחולשה ונסיגה מעמדותיה".

בעקבות המטח, במשטרה קראו לציבור להתרחק מהזירות בהן נפלו פצצות המרגמה, ולאפשר לחבלנים ולכוחות הביטחון לסיים את הטיפול בהן, ללא סיכון לאזרחים.

"הבוקר הזה תפס אותנו לא מוכנים", אמר גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול. "הייתי בדיוק בשער היישוב שלי וחיכיתי לאנשים שבאו לראות עבודת חקלאות צמודה לגדר. לצערי הייתה אזעקת 'צבע אדום' ונשמעו כמה פיצוצים - חלקם נגרמו מנפילות וחלקם מיירוטים. הירי תפס אותנו הבוקר רגע לפני הסעות לגנים ובתי הספר. אחרי הערכת מצב עם הצבא שחררנו אנשים מהמרחבים המוגנים והמשכנו בשגרה כרגיל".

ייוט כיפת ברזל, מועצה אזורית אשכול, 29 במאי 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
יירוט אחד הפצמ"רים באזור אשכול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ירקוני הוסיף: "הגן שלידו נפלה אחת מפצצות המגמה ממוגן, ואפשר לראות שלא קרה לו כלום. זה יום שקמנו בו ליום אחר וצריך לראות לאן זה יתפתח". למרות הקריאה לשוב לשגרה, הורה ירקוני לבטל הצגה בהשתתפות 600 תלמידי בתי ספר מהמועצה.

קב"ט המועצה אזורית אשכול, אילן אייזיקסון, הוסיף כי "אנחנו רוצים להחזיר את התושבים כמה שיותר מהר לשגרה. עם זאת היום לא הסתיים ואנחנו צריכים לשמור על ערנות, להיות רגועים ולהקיפד על קשר עם התושבים. ההנחיה כרגע היא לשוב לשגרה מלאה, אך עם זאת אינני מפחד לקרוא לתושבים לשוב לממ"דים". לדבריו, "בתי הספר שלנו יותר ממוגנים מהבתים, מה שמספק יותר רוגע בכל הקשור למוכנות".

מירב כהן, המתגוררת ביישוב בו נפלה פצצת המרגמה בחצר גן הילדים, החליטה שלא לשלוח את ילדיה למסגרות החינוכיות. "אני עובדת פה ביישוב ועדיין יש לי חשש", אמרה. "זאת תחושה לא נעימה. 07:00 בבוקר היא השעה הכי הומה במסגרות, זה יכול היה להיגמר אחרת לגמרי".

ייוט כיפת ברזל, מועצה אזורית אשכול, 29 במאי 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמיי עוטף עזה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

רננה בוצר, תלמידת כיתה ב' מכפר עזה, הייתה בעיצומן של ההכנות ליום הלימודים בבית הספר בזמן שנשמעו התרעות צבע אדום. "ישבתי לאכול כמו בכל בוקר, והכלבה שלי, כתם, בכתה והכנסתי אותה הביתה", סיפרה לוואלה! NEWS. "פתאום שמענו 'צבע אדום' ונכנסתי עם אימא לממ"ד. שמעתי מלא בומים וזה הרגיש כאילו זה ממש מעלינו. שמעתי גם את כיפת ברזל ולאורך כל הזמן הזה נשמעה האזעקה". בוצר ציינה כי את החוויות הללו היא נוהגת לחלוק עם הוריה, ויועץ בית הספר. "יש לנו צבא חזק והוא יכול להגן עלינו אבל זה עדיין מפחיד", הוסיפה. "אני אוהבת את המקום הזה. יש כאן טקסים וילדים תומכים אחד בשני. אני אוהבת לגור פה".

פאבלו לפלר, חקלאי מעוטף עזה, שהה בשדה בזמן שנורו הפצמ"רים מהרצועה. "כבר קרה לי פעמים רבות שפצצת מרגמה חלפה מעל לראשי", ציין. "יצאתי מהטרקטור, נשכבתי על האדמה, וחיכיתי שזה יעבור. עשיתי כמה טלפונים למשפחה כדי לראות שהם בממ"ד, כי לא ידעתי היכן נפלו הפצמ"רים". לדבריו, הירי הפך כבר לשגרה ביישובי העוטף, אולם המטח שנורה הבוקר הפתיע את כולם. "אני אומר לעצמי בתור בדיחה שהמזל שלנו שלא ירדו מספיק גשמים אז קצרנו את החיטה מוקדם - כך שלא נשאר מה לשרוף".

ברטה סלבין, המתגוררת 28 שנים באחד היישובים שבו נפלה רקטה, סיפרה כי חבריה ומכריה "לא רגועים" מעצם מגוריה ביישוב. "תודה לאל שילדים לא היו בגן", אמרה. "בפעם הבאה - אני לא יודעת מה יהיה. "עצוב לי שהנכדים שלי מיבנה היו אמורים להגיע ועכשיו הם לא יבואו. עצוב לי שלא יכולה לקבל אותם פה בבית שלי, אני רוצה רק שלום".

שיגור פצצות מרגמה אל עבר יישובי הנגב המערבי, 29 במאי 2018. גומד, מערכת וואלה!
התושבים הונחו לחזור לשגרה. יירוט בשמי עוטף עזה, הבוקר/מערכת וואלה!, גומד

בעקבות האירועים, שר הביטחון אביגדור ליברמן כינס דיון הערכת מצב מיוחד בבסיס הקריה, בהשתתפות הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראשי מערכת הביטחון. במקביל, שר החינוך נפתלי בנט שוחח עם הגננת בגן הילדים שסמוך לו נפלה פצצת המרגמה. בו התפוצצה הבוקר אחת מפצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה. השר ביקש לשמוע אודות מצבם של הילדים והצוות החינוכי. הגננת סיפרה לשר כיצד מתנהלת שגרת הבוקר עד כה, ועל אופן ההתנהלות לאורך האירוע. גם נשיא המדינה עודכן הבוקר בהתרחשויות האחרונות בעוטף עזה וביקש לשוחח עם ילדי הגן שספג נפילת פצמ"ר.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בעקבות נפילת אחת מפצצות המרגמה בחצר גן הילדים כי מדובר בחצייןת קו אדום. "לא ניתן לארגוני הטרור לפגוע ולערער את ביטחונם של ילדי ותושבי ישובי עוטף עזה", אמר. "אני מחזק את התושבים שהתעוררו לבוקר הקשה הזה, ואת לוחמי כיפת ברזל על יירוטים מוצלחים".


(עדכון ראשון: 07:04)

שיגור פצצות מרגמה אל עבר יישובי הנגב המערבי, 29 במאי 2018. מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
ירי הפצמ"רים מעזה, הבוקר/מערכת וואלה!, מתוך טוויטר

"בוקר קשה מאוד בדרום" - עדכון מהשטח:

שיגור פצצות מרגמה אל עבר יישובי הנגב המערבי, 29 במאי 2018. מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
יירוט הירי מעזה, הבוקר/מערכת וואלה!, מתוך טוויטר
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. חטיבת דובר המשטרה
אחת מפצצות המרגמה שנחתו בעוטף עזה, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. שי מכלוף
פצצת המרגמה שנפלה סמוך לגן באשכול, הבוקר/שי מכלוף
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים שסמוך לו נפלה פצצת המרגמה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים באשכול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים באשכול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים באשכול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS
נפל פצצת מרגמה שנחת ליד גן ילדים בשטח המועצה האזורית אשכול, 29 במאי 2018. ידידה הרוש, TPS, מערכת וואלה! NEWS
חצר גן הילדים בה נפלה פצצת המרגמה באשכול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ידידה הרוש, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully