וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחו נגדי בבריוניות": ח"כ גליק מסביר את סיבת הזמנת סרבן הגט לכנסת

28.5.2018 / 18:00

לאחר הביקורת הרבה שספג בין כותלי המשכן ומחוצה לו, הגיב גליק לראשונה להאשמות ואמר כי "חשבתי שמצאתי סדק של סיכוי" לגשר בין ירון אטיאס לאשתו מסורבת הגט מזל. על מחאת חברות הכנסת כתב: "מופע איימים שאינני זוכר כמותו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

ח"כ יהודה גליק מהליכוד עורר בשבוע שעבר סערה במשכן הכנסת, לאחר שהזמין למקום את סרבן הגט ירון אטיאס. לאחר שזכה לתגובות קשות מצד חברות כנסת שעזבו את המליאה בעת שנשא דברים, ניסה היום (שני) גליק להסביר את צעדיו בפוסט שפרסם בפייסבוק. "הבנתי שאכן מדובר במקרה קשה מאוד והסיכוי להצליח להביא לגט קטן ביותר, אך חשבתי שמצאתי סדק קטן שהרגשתי שמן הראוי לתת לו סיכוי", כתב גליק. "ידעתי שאם לא אתן את הסיכוי, ולמרות שסיכויי הצלחתו קטנים, לא אסלח לעצמי כל החיים על שלא ניסיתי".

גליק הוסיף כי "לא היה מדובר בצעד הפגנתי או בצעד מחאתי אלא בפגישה עניינית. בדיעבד הסתבר לי שהוא בחר להסתובב בעצמו בבניין לפני שיצא. דבר שבהתאם לקביעתו ההגיונית של היועץ המשפטי אין בו שום בעיה." חבר הכנסת טען כי נפגש עם אטיאס ועם אשתו מזל דדון אטיאס בנפרד כדי לנסות ולהגיע לפשרה.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן שוחרר מבית החולים אחרי תשעה ימים: "אחזור לעבודה מחר"
אבו מאזן שוחרר מבית החולים אחרי תשעה ימים: "אחזור לעבודה מחר"
רוסיה: רק לכוחות ממשלת סוריה צריכה להיות נוכחות בגבולה הדרומי

ח"כ יהודה גליק באירוע שדולת התנ"ך בכנסת. 31 בינואר 2017. יוני ריקנר
"לא אסלח לעצמי כל החיים על שלא ניסיתי". גליק/יוני ריקנר

בתגובה לביקורת שספג אמר גליק כי "נחשפתי למופע אימים שאיני זוכר כמותו מאז שאני בכנסת. ה-D9 יצא מהאפסנאות. חברות כנסת החליטו שהן לא יתנו לי לדבר עד שאתן להן כאן ועכשיו הסבר להזמנת אטיאס. מכיוון שהיה ברור לי שמדובר בעיתוי רגיש, וחששתי שאכשל בלשוני, חשבתי שהדבר הנכון באותו רגע היה 'והמשכיל בעת ההיא יידום'. חברות הכנסת פשוט לא נתנו לי להוציא מילה מהפה וצרחו עליי בצרחות אימים", האשים גליק.

"פגעו בי יותר מכל הצעקות איך לא אכפת לי מאותה אישה, וזה דקות ספורות אחרי שסיימתי את ההתכתבות ההדדית איתה", אמר. "ואף על פי כן הייתי משוכנע שהדבר האחרון שמתאים לעניין כזה הוא להפוך את זה לנושא להתקוטטות פרלמנטרית".

חבר הכנסת פרט את שיחותיו הרבות עם בני הזוג על מנת להביא לגט, בגינן לטענתו הלך לישון "קרוב ל3 לפנות בוקר". ולדבריו, "באותם ימים אני גם חולף במסדרונות הכנסת וחוטף מידידיי העיתונאים שאני חייב להתנצל על טעותי הנוראית וכן הלאה וגזרתי על עצמי שתיקה לטובת המטרה האחת הזאת".

עוד באותו נושא

ח"כ גליק הזמין סרבן גט - חברות כנסת יצאו במחאה מהמליאה

לכתבה המלאה
סרבן הגט ירון אטיאס מסתובב במסדרונות משכן הכנסת, 21 במאי 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
אטיאס במשכן הכנסת, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, --

ח"כ רחל עזריה (כולנו) וחברות כנסת נוספות מתחו ביקורת על הגעתו של ברבן הגט איטאס למשכן הכנסת. חברת הכנסת אמרה בשבוע שעבר כי "לא ייתכן שבית הדין הרבני קבע להחרימו ואדם זה נמצא כאן בתוך כנסת ישראל כאדם רצוי". עזריה גם נאמה על כך במליאת הכנסת ובשל נאומה יצאו מהמליאה חברות הכנסת רויטל סוויד, מיכל בירן, מרב בן ארי, נורית קורן, מירב מיכאלי, איילת נחמיאס ורבין, לאה פדידה וטלי פלסקוב. בכנסת נכח גם ח"כ גליק ועזריה אמרה לו כי "במו ידיך פגעת באישה שהדמעות שלה שוברות את המזבח. ההחלטות של בית הדין חלות עליך ועל כל 120 חברי וחברות הכנסת".

בתחילת החודש הורה בית הדין הרבני האזורי בחיפה לפרסם את שמו של אטיאס, כסרבן גט, את תמונתו ופרטיו האישיים ולהטיל עליו סנקציות חברתיות והלכתיות, בהם לא להושיבו בבית הכנסת, לא להעלותו לתורה "ולהתרחק ממנו ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully