וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן הורה למנוע מאסירי חמאס לצפות במונדיאל

27.5.2018 / 20:24

השר לביטחון פנים הנחה גורמים משפטיים לבחון את שינוי התקנות, הקובעות כי יש לאפשר לאסירים לצפות בטלוויזיה. הנחייתו עומדת ברקע החלטת שב"ס לאפשר לאסירים לצפות במשחקים. "מי שדבק בתרבות של רצח וטרור, לא אמור ליהנות מתחרות ספורט שמחברת עמים ברחבי העולם", אמר

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הורה היום (ראשון) על שירות בתי הסוהר למנוע מאסירי חמאס לצפות בטורניר המונדיאל שיתקיים בחודש יוני הקרוב. בדיון שקיים בהשתתפות נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, והגורמים המשפטיים הרלוונטיים, הוחלט לבחון את האפשרות המשפטית לשנות את התקנות הקיימות, כך שיתאפשר למנוע צפייה בטלוויזיה ובערוצים ספציפיים מכלל האסירים הביטחוניים.

בישיבה, שהתקיימה במשרד לביטחון פנים, עלה כי בעקבות תקנות משנת 1997, יש חובה לאפשר לעצורים לצפות בטלוויזיה. מכיוון שאין הפרדה בשב"ס בין עצירים לבין אסירים ביטחוניים, אין אפשרות מעשית למנוע מאסירים ביטחוניים לצפות בערוצים המוקרנים בטלוויזיה. ארדן הנחה את הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים לקדם את שינוי התקנות כך שיוקנה שיקול דעת רחב לשב"ס בנוגע לערוצים המשודרים.

"אין לי שום כוונה לאפשר למחבלי חמאס לצפות במונדיאל, בשעה שגופותיהם של חיילינו מוחזקות בעזה ביחד עם אזרחינו החטופים", אמר ארדן. "מי שהוציא את עצמו ממשפחת העמים ודבק בתרבות של רצח וטרור, לא אמור ליהנות מתחרות ספורט בינלאומית שמחברת עמים שונים ברחבי העולם".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח על חטיפת נשק מחייל בבית קמה שבדרום; סריקות במקום
תיעוד חדש: מעצר החשודים דקות לפני העימות האלים ברהט
בצל אירועי רהט: המשרד לביטחון הפנים ביקש להגביל צילום שוטרים

גלעד ארדן בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ארדן/ראובן קסטרו

ברקע החלטת ארדן עומדת החלטת שירות בתי הסוהר שלא להחשיך את משחקי גביע העולם בכדורגל ולאפשר לאסירי חמאס, פתח והג'יהאד האסלאמי לראות את משרדי המשחקים שיועברו ב"כאן". דובר שב"ס גונדר משנה אסף ליברטי אמר כי "אין לנו כרגע כוונה לשנות את חבילת הערוצים לאסירים הפלילים או הביטחוניים. אם בחבילת הערוצים שלהם ישודרו משחקי המונדיאל - הם יהיו רשאים לצפות בהם".

במשך שנים התייחסו בשב"ס בדעות חלוקות לגבי השאלה אם לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות במשחקי המונדיאל. רוב הקצינים החזיקו בדעה כי מדובר בהטבה שאין להעניק בצורה גורפת לאסירים הביטחוניים. בשנים עברו נדרשו האסירים לפנות לניצב שירות בתי הסוהר שאישר את חבילת משחקי המונדיאל שהוקרנו בטלוויזיות בבתי הכלא הביטחוניים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אסירים מול כוח מיוחד של שב"ס לאחר פריצה לתאיהם בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
אגף האסירים הביטחוניים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

אלא שהשנה המשחקים, שישוחקו ברוסיה, ישודרו ברובם בערוץ השידור "כאן". האסירים הביטחוניים רשאים לבחור רק חמישה ערוצי שידור מתוך 17 ערוצים. בכל כמה חודשים רשאים האסירים לשנות את חבילת השידור. בכל בתי הכלא זוכה ערוץ כאן כמו גם ערוצים 12, 13, ועשר לפופולריות בקרב האסירים הביטחוניים, והם נכללים כמעט בדרך קבע בחבילת השידור מתוך חמשת הערוצים. עובדה זאת תאפשר לאסירים לצפות כבר במוצאי שבת בגמר ליגת האלופות, אבל בחודש הבא, במשך 32 ימים, יוכלו האסירים הביטחוניים לצפות במונדיאל.

"בעבר הייתי בין המתנגדים לאפשר לאסירים רוצחים לקבל הטבה כזאת של צפייה במשחקי המונדיאל, לטעמי זה יותר מידי", אמר קצין בכיר בכיר בשב"ס.

לדברי קצינים בשב"ס המשחקים גורמים לעניין רב מאוד בקרב אסירי פתח, וקצת פחות אצל אסירי חמאס. בעבר משחקי נבחרות אנגליה וברזיל היו המסקרנים והמועדפים על האסירים הביטחוניים. שב"ס מאפשר להכניס בכל תא כליאה טלוויזיה אחת בגודל מסך של לא יותר מ-32 אינץ'. קצינים בשב"ס תמימי דעים רק בעובדה אחת בענין שידורי המונדיאל לאסירים: "ברגע שמתחיל המונדיאל יש שקט וירידה במתח בתוך האגפים"- אומר קצין בשב"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully