וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל אירועי רהט: המשרד לביטחון הפנים ביקש להגביל צילום שוטרים

27.5.2018 / 18:53

פרסום ראשון: בקשת המשרד באה במסגרת הרחבת הצעת חוק שנועדה לאסור צילום חיילים, זאת בצל אירועי סוף השבוע ברהט בהם תועד שוטר סוטר לעצור. "ההגבלה לא נועדה להסתיר מידע - אלא לאפשר פעילות מבצעית בלי הפרעה", אמר גורם שהשתתף בדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה המרכזית בעקבות האירועים ברהט)

המשרד לביטחון הפנים ביקש להגביל צילום אזרחי של שוטרים בעת מילוי תפקידם - כך נודע לוואלה! NEWS. בדיון שהתקיים היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה העלה נציג המשרד את הבקשה להכליל בהצעת חוק שנועדה לאסור את הצילום על חיילים במהלך מילוי תפקידם גם את השוטרים כך שיאסר על האזרחים לצלם אותם מקרוב בזמן עבודתם. גורם שהשתתף בדיון טען כי "ההגבלה לא נועדה להסתיר מידע אלא לאפשר פעילות מבצעית בלי הפרעה".

הדיון בוועדה התנהל על הצעת חוק של חבר הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ולפיה "מי שהסריט, צילם ו/או הקליט חיילים בעת מילוי תפקידם, בכוונה לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים". עונשים דומים יוטלו על אלה שיפיצו את תכני הצילום או ההקלטה ברשתות החברתיות או בתקשורת.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המשטרה על סערת רהט: כשכבר אוכפים במגזר הערבי - נתקלים באלימות
מהומה ברהט: עשרות יידו אבנים, שוטר תועד סוטר לעצור; 2 שוטרים נפצעו

שוטר סוטר לעצור המבלך מהומות ברהט. מערכת וואלה! NEWS
"לאפשר פעילות מבצעית ללא הפרעה". מתוך תיעוד האירועים ברהט/מערכת וואלה! NEWS

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי כבר "שנים רבות שמדינת ישראל עדה לתופעה מדאיגה של תיעוד חיילי צה"ל, באמצעות צילומי וידאו וסטילס והקלטות שמע, על ידי ארגונים אנטי ישראליים ופרו פלסטיניים, כגון: "בצלם", "נשות מחסום ווטש", "שוברים שתיקה" וארגוני BDS שונים". עוד נכתב כי "במקרים רבים, הארגונים מבלים ימים שלמים בסמוך לחיילי צה"ל בהמתנה קצרת רוח לפעילות שניתן לתעד בצורה מוטה ומגמתית ובאמצעותה להטיל קלון על חיילי צה"ל. התיעוד נעשה לרוב, תוך הפרעה לפעילותם השוטפת והמבצעית של חיילי צה"ל, ואף לעיתים תוך הטחת האשמות ועלבונות בפניהם". על כן, החוק המוצע מבקש לאסור זאת "למען ביטחונה של מדינת ישראל".

בדיון שהתנהל על ההצעה, נציג המשרד לביטחון הפנים שנמצא תחת השר גלעד ארדן מ'הליכוד' הציע במהלך הדיון "הצעה שונה" לפיה ייאסר על צילום שוטרים במהלך מילוי תפקידם כך שהאיסור לא יהיה גורף אלא רק במרחק שמגביל את עבודתו של השוטר. שני גורמים שנכחו בדיון בוועדת השרים טענו כי התרשמו מכך ש"המטרה לא למנוע או לצנזר חומרים מתוך הפגנות אלא לאפשר לשוטרים לעשות את עבודתם כראוי".

הפגנה ברהט על תיעוד בו נראה שוטר סוטר לעצור. אבי כהן, מערכת וואלה!
הפגנה נגד האלימות המשטרתית ברהט/מערכת וואלה!, אבי כהן

ההצעת המשרד לביטחון הפנים באה על רקע האירועים האלימים שהתרחשו בסוף השבוע האחרון ברהט, במהלכן עשרות יידו אבנים, שוטר תועד סוטר לעצור ושוטרים אחרים נפצעו. במהלך האירוע אחד מהחשודים נקרא לעצור לבדיקה ברחוב אל-סלאם בעיר, שבה עלה כי תוקף רישיון הנהיגה שלו פקע בשנה שעברה. הנהג החל בנהיגה פרועה והשוטרים דלקו אחריו. בשלב מסוים יצאו שלושה מיושבי הרכב כשבידיהם אבנים ואלות, קראו לתושבים נוספים להצטרף אליהם, ותקפו את השוטרים. במקביל החלו עשרות תושבים ליידות לעברם אבנים. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי כשהם סובלים משברים בגופם. כוחות נוספים הוזעקו למקום וסייעו בפיזור ההמולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully