וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: מעצר החשודים דקות לפני העימות האלים ברהט

27.5.2018 / 19:47

צילומים חדשים ממצלמות האבטחה מראים את השוטרים עוצרים את החשודים שנסעו ברכב ללא רישיון וחוזרים לניידת על מנת לרשום לנהג דוח. ברגע זה, לטענת השוטרים, שלושת נוסעי הרכב ניסו להימלט מהמקום ולאחר 300 מטרים השלושה שבו עם אלות ובמקום התפתח עימות אלים

עריכה: שניר דבוש

לאחר שבמהלך סוף השבוע נחשף תיעוד בו עלה חשד ששוטר סטר לעצור ברחוב אל-סלאם רהט, תיעוד נוסף מזירת האירוע שהגיע הערב (ראשון) לידי וואלה! NEWS, מציג את הרגעים שלפני ההתנגשויות האלימות בין כוחות המשטרה לבין החשודים. בסרטון שנקלט במצלמות האבטחה נראים השוטרים עוצרים את אוסאמה אבו סיאם ויוסף אל-עוברה לאחר שהרכב בו נסעו ביצע עבירת תנועה.

בשלב מסוים נראים השוטרים חוזרים לניידת כדי לרשום דוח תנועה. לטענת השוטרים, השלושה עלו לרכב ונמלטו מהמקום, תוך כדי שהנהג עובר למושב האחורי.

בנקודה זו, לטענת השוטרים שהיו באירוע, השלושה הסתובבו ושבו אל השוטרים עם אלות בידיהם. תוך זמן קצר התפתח במקום עימות אלים, ובו גם טענות להפעלת אלימות משטרתית. השניים נעצרו בתום האירוע בחשד לתקיפת שוטרים.

תיעוד שוטרים עיקבו חשודים בעבירות תנועה ותקיפה - ללא שימוש באלימו. חטיבת דובר המשטרה
מתוך התיעוד הנוסף מזירת האירוע ברהט בסוף השבוע/חטיבת דובר המשטרה

בשלב זה לטענת המשטרה, קראו החשודים לתושבים נוספים להצטרף אליהם, ותקפו את השוטרים. במקביל החלו עשרות תושבים ליידות לעברם אבנים. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי כשהם סובלים משברים בגופם. כוחות נוספים הוזעקו למקום וסייעו בפיזור ההמולה.

מוקדם יותר היום דחה בית משפט השלום בבאר שבע דחה את ערעורם של אבו סיאם ואל-עוברה על ההחלטה להשאירם במעצר. בדיון חשף נציג המשטרה חשף פרטים חדשים מהאירוע ברהט ואמר כי אבו סיאם הרים סלע והתכוון לזרוק על השוטרים תוך כדי שהוא צועק "איטבח אל-יהוד". לדברי נציג המשטרה האירוע היה יכול להיגמר אחרת אם היו נוהגים השוטרים באופן שונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטר סוטר לעצור המבלך מהומות ברהט. מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד הקודם מהאירוע/מערכת וואלה! NEWS

השופט קבע בהחלטתו כי בית המשפט השלום לא התעלם מהטענות על התנהלות השוטרים ומהסרטונים. לדבריו מדובר באירוע שהתפתח והבקשה להארכת המעצר ועילות המעצר קשורות לחלקו הראשון של האירוע. עוד נטען כי החקירה בשלב ראשוני, וכי עולה מסוכנות של ממש מחומר החקירה לצד חשש לשיבוש. "אני מוצא שפרק הזמן שנקבע על ידי בית משפט השלום הינו סביר, לאור מספר פעולות החקירה המדובר בהארכת מעצר סבירה ומידתית", אמר השופט.

בתוך כך, המשרד לביטחון הפנים ביקש להגביל צילום אזרחי של שוטרים בעת מילוי תפקידם - כך נודע לוואלה! NEWS. בדיון שהתקיים היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה העלה נציג המשרד את הבקשה להכליל בהצעת חוק שנועדה לאסור את הצילום על חיילים במהלך מילוי תפקידם גם את השוטרים כך שיאסר על האזרחים לצלם אותם מקרוב בזמן עבודתם. גורם שהשתתף בדיון טען כי "ההגבלה לא נועדה להסתיר מידע אלא לאפשר פעילות מבצעית בלי הפרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully