וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהתל אביבים משתמטים? הנתון שיפתיע את ח"כ דוד ביטן

27.5.2018 / 14:52

"חצי מצפון תל אביב לא מתגייס לצבא", טען ביטן ועורר את חמתם של תושבי העיר. כעת מוכיחה בדיקת וואלה! NEWS: כ-75% מהגברים ו-70% מהנשים בעיר מתגייסים לצה"ל, וכ-40% מהמתגייסים התנדבו לשירות קרבי

צילום: אילוסטרציה, דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

לא מתגייסים בתל אביב? כ-70% מן המיועדים לשירות ביטחון בתל-אביב (75% גברים ו-69.4% נשים) התגייסו לצה"ל, וכ-40% מהמתגייסים התנדבו לשירות קרבי - כך עולה מבדיקת וואלה! NEWS. הבדיקה נערכה לאור התבטאויות שעלו באחרונה בנושא השוויון בנטל וחוק הגיוס, והאשימו את התל אביבים בהימנעות משירות בצה"ל. "גם חצי מצפון תל אביב לא מתגייס לצבא - אין שוויון ולא יהיה שוויון בין האוכלוסיות בעניין הגיוס, אפילו הצבא עצמו לא מעוניין בזה", טען יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, בראיון שהעניק לגלי צה"ל. עם זאת, הנתונים מראים מציאות אחרת.

דבריו של ביטן עוררו תרעומת של רבים. "אמירות כמו של ח"כ ביטן אינן מוצאות חן בעינינו, לא יודע על סמך מה הוא אמר זאת, יש נתונים סטטיסטיים, שיבדוק. זאת אמירה מיותרת", אמר אביו של רון קוקיא ז"ל, חייל צה"ל מתל אביב שנרצח בחודש נובמבר בפיגוע הדקירה בערד. "בואו נחפש את הטון המאחד, קורא לכמה שיותר אנשים להתגייס", הדגיש קוקיא, "לביטן כוונות טובות, הוא פשוט בחר באמירה לא כל-כך מוצלחת". גם ברשת הגיבו בכעס לדברים, וגולשים הזכירו את שמותיהם של חללי מבצע "צוק איתן" סגן רועי פלס, סמל שון מונדשיין וסמ"ר גיא אלגרנטי, שלושתם מצפון תל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו באיום מפורש על לבנון: פועלים נגד ייצור נשק במדינה
"חור שחור, זה מה שנשאר": התמונה האחרונה של לוחם דובדבן שנהרג
בתגובה להפעלת מטענים: שני הרוגים פלסטינים מירי צה"ל ברצועה

מתוך חשבון הטוויטר של הדר סגל בתגובה לדבריו של ח"כ ביטן:

בחודש דצמבר האחרון חשף צה"ל את נתוני שיעורי הגיוס ליחידות הלוחמות ושיעורי היציאה לקצונה, הנתונים מתבססים על ילידי שנתון 1996 שמרביתם התגייסו ב-2014 ומשתחררים השנה. הדירוג שוקלל מהמרכיבים הבאים: 50% - שיעור הגיוס, 25% - שיעור המיצוי לקצונה, 25% - שיעור המיצוי למערך הלחימה (גברים) או לשירות משמעותי (נשים). שיעור היציאה לקצונה מחושב מתוך משתחררי 2016.

על פי דירוג הערים בקרב הגברים, העיר המובילה היא גבעת שמואל, שם מתגייסים 89.4% לצה"ל, 56.1% בעלי מיצוי ללחימה ו-16% עם מיצוי לקצונה. מודיעין-מכבים-רעות נמצאת במקום השני עם שיעור גיוס דומה, 56% מיצוי ללחימה ו-13.4% מיצוי לקצונה, ולאחריה נמצאות ראש העין עם 85.3% שיעורי גיוס, 58.1% מיצוי ללחימה ו-14.8% מיצוי לקצונה, ונס ציונה עם שיעור גיוס של 91.9%, אחוזי מיצוי ללחימה בשיעור של 46.3% ו-11.3% מיצוי לקצונה. על פי דירוג הערים בקרב נשים, העיר המובילה בארץ היא נס ציונה, שם מתגייסות 91.1% מהבנות לצה"ל ו-8% עם מיצוי לקצונה. הוד השרון נמצאת במקום השני עם שיעור גיוס של 89.3% מיצוי ללחימה ו-7.3% מיצוי לקצונה, ולאחריה מדורגות גבעתיים עם 88.2% שיעורי גיוס ו-9.2% מיצוי לקצונה, וקריית אונו עם שיעור גיוס של 85.9% ו-8.3% מיצוי לקצונה.

ח"כ ביטן טרם השיב לבקשת וואלה! NEWS לתגובתו לדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דוד ביטן נכנס לחקירה, להב 433, 11 בפברואר 2018. אבי כהן
עורר את כעסם של רבים. דוד ביטן/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully