וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באיום מפורש על לבנון: פועלים נגד ייצור נשק במדינה

27.5.2018 / 12:30

ההתייחסות של ראש הממשלה לייצור טילים בלבנון היא מסר לביירות, שכן עד כה הפעולות המיוחסות לצה"ל בשבועות האחרונים בוצעו בסוריה, ולא בשטח לבנון. "המערכה נגד התוקפנות של טהראן לא הסתיימה", אמר

עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי "אנו פועלים כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. במקביל אנו פועלים נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה נגדנו, וכן אנחנו גם פועלים נגד העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון או ייצורו בלבנון. כל הנשק הזה מיועד נגד מדינת ישראל וזכותנו, מתוקף הזכות להגנה עצמית, למנוע את ייצורו או העברתו".

ההתייחסות המפורשת של נתניהו לייצור טילים בלבנון היא מסר לביירות, שכן עד כה כל הפעולות המיוחסות לצה"ל בשבועות האחרונים בוצעו בשטח סוריה, ולא בשטח לבנון. נתניהו אמר את הדברים בישיבת הממשלה והוסיף כי "המשטר בטהראן הוא הגורם המרכזי שמערער את היציבות במזרח התיכון. המערכה נגד התוקפנות שלו לא הסתיימה, אנחנו עדיין בתוכה".

ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 27 במאי 2018. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"המשטר בטהראן הוא הגורם המרכזי שמערער את היציבות במזרח התיכון". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה הוסיף כי "בסוף השבוע שוחחתי עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. אמרתי לו שאני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהממשל האמריקני מגלה נגד הסכם הגרעין עם איראן, ונגד התוקפנות האיראנית באזורנו".

נתניהו התייחס למתיחות בגבול הדרום, שם נהרגו היום שני אנשי הג'יהאד האסלאמי מירי צה"ל לאחר שמטען חבלה הונח על גדר הגבול. "לא נסבול תקיפות נגדנו מרצועת עזה. חיל האוויר תקף אמש מטרות טרור בעומק הרצועה. והיום, לאחר שכוחותינו נטרלו מטען חבלה על הגדר, שוב הם פעלו נגד מטרות חמאס בקו המגע. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים סביב השעון כדי להגן על מדינת ישראל, להגן על אזרחי ישראל, ולהגן על גבולות ישראל".

עוד באותו נושא

כשהאור האדום נדלק: כך פועל ה-F35 מתחת לאף של נסראללה

לכתבה המלאה
חיילים לבנונים בודקים שרידי טיל, הבאריה, לבנון, 10 במאי 2018. רויטרס
חיילים לבנונים בודקים טיל שנחת בשטח המדינה בתחילת החודש/רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר ביום שישי כי ארגונו לא חותר למלחמה עם ישראל, אך כי אם תהיה כזו - הוא ינצח. נסראללה התייחס לתקיפה בסוריה בשדה התעופה חומס שיוחסה לישראל ואמר כי "ישראל תקפה מהמרחב האווירי של לבנון בסוריה".

התקיפה שבוצעה בשדה התעופה א-דבעה שבאזור חומס יוחסה היום לארגון זכויות אדם סורי העוקב אחרי הנעשה במדינה. לטענת הארגון, התקיפה כוונה לשדה, המשמש גם כבסיס של חיזבאללה בסוריה. טרם התברר אם היו נפגעים בעקבות התקיפה בבסיס, שממוקדם מצפון לעיירה אל-קאסיר, שנכבשה בידי חיזבאללה ב-2013 לאחר שנשלטה בידי המורדים.

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו ביום חמישי שעבר על פיצוצים שנשמעו בשדה התעופה הצבאי א-דבעה. לטענת גורם צבאי סורי, נמל התעופה הצבאי הותקף, אך הטילים שנורו לעבר נמל התעופה יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות לפני שנפגע. עוד דווח כי ארבעה טילים גרמו לשריפה באזור הבסיס, ובדיווח אחר נטען כי מטוסי חיל האוויר מסוג F-35 ביצעו את התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully