וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד ואוסטרליה: רוסיה אחראית להפלת המטוס באוקראינה

25.5.2018 / 14:25

בהודעת ממשלת הולנד נמסר כי שתי המדינות מטילות את האחריות על מוסקבה באסון מ-2014, שבו נהרגו 298 איש. הצעד הבא עשוי לכלול את העלאת המקרה בפני בית משפט או ארגון בינלאומי. בריטניה: "בקרמלין מאמינים כי הם יכולים לפעול ללא עונש"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

ממשלת הולנד אמרה היום (שישי) כי היא ואוסטרליה מטילות על רוסיה את האחריות על הפלת המטוס במזרח אוקראינה. התקרית אירעה ב-17 ביולי 2014, וכל 298 הנוסעים ואנשי הצוות במטוס נהרגו. מוסקבה מכחישה כל מעורבות לכך.

"הטלת אחריות על מדינה היא הליך משפטי מורכב", מסרה הממשלה. "הולנד ואוסטרליה מבקשות מרוסיה לפתוח בדיאלוג במטרה להגיע לפתרון שיעשה צדק עם הסבל העצום והנזק שנגרם כתוצאה מהפלת טיסת MH17". הצעד הבא, נאמר, עשוי לכלול את העלאת המקרה בפני בית משפט או ארגון בינלאומי, כדי שישפוט בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
החוקרים קבעו: טיל של צבא רוסיה הפיל את המטוס המלזי באוקראינה
דוח חקירה: הטיל שהפיל את המטוס המלזי באוקראינה - הגיע מרוסיה

שרידי טיל שפגע במטוס המלזי בשמי מזרח אוקראינה מוצגים במסיבת עיתונאים בהולנד, 24 במאי 2018. רויטרס
שרידי הטיל שהוצגו במהלך העדכון על החקירה, אתמול/רויטרס

שר החוץ סטף בלוק אמר כי עד כה רוסיה מסרבת לחלוטין לשתף פעולה. "ביקשנו שיציעו פיצויים לקורבנות", אמר על שיחה שקיים בנושא עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב. לדבריו, לברוב ממשיך להכחיש את מעורבותה של מוסקבה בהפלת המטוס, ששני שלישים מנוסעיו היו הולנדים.

מלשכתו של לברוב נמסר כי הוא שוחח בטלפון עם מקבילו ההולנדי. על פי הדיווח בסוכנות TASS, לברוב אמר לבלוק כי הולנד לא הצליחה להוכיח את אחריותה של מוסקבה להפלת המטוס.

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי על מוסקבה להשיב מה היה חלקה בהפלת המטוס המלזי. "בקרמלין מאמינים כי הם יכולים לפעול בלי להיענש על מעשיהם", הוסיף ג'ונסון. "זו דוגמה לזלזול שלהם בחיי חפים מפשע. על ממשלת רוסיה להשיב במידית לגבי פעולותיה הקשורות להפלת המטוס".

אתמול קבעו החוקרים בדוח ביניים כי הטיל שהפיל את המטוס נורה ממשגר של בריגדת הנ"מ ה-53 של צבא רוסיה, אך לא אמרו מפורשות מי היה זה ששיגר אותו.

(עדכון ראשון: 12:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully