וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההר הוליד שפן": עזרא נאווי יואשם במסירת מידע לרשות הפלסטינית

פעיל השמאל שנחקר בעקבות תחקיר עובדה בחשד לניסיון רצח ומגע עם סוכן זר יואשם בסופו של דבר בסעיף קל הרבה יותר. בתחקיר נחשף לכאורה כי העביר לרשות פרטים על פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים ובכך סיכן את חייהם. ארגון "עד כאן": "יש למצות עמו את הדין"

צילום: באדיבות תכנית "עובדה" , קשת

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (חמישי) כי יוגש כתב אישום נגד עזרא נאווי, פעיל שמאל, בגין מסירת מידע לגורמי ביטחון ברשות הפלסטינית על אודות פלסטינים שהשתתפו בעסקות החזקת ומכר מקרקעין באזור דרום הר חברון. נאווי נחקר בתחילה בחשד לעבירות חמורות הרבה יותר, בהן ניסיון רצח, מגע עם סוכן זר וקשירת קשר לביצוע פשע, אך אלה לא מופיעות בכתב האישום.

נאווי נעצר בינואר 2016 בעקבות תחקיר התכנית "עובדה", שבו נחשף כי העביר לכאורה פרטים על פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים, ובכך סיכן את חייהם של המוכרים. נאווי נעצר כשבועיים לאחר שידור הפרק, שעסק בארגון זכויות האדם תעאיוש, שהוא אחד ממקימיו. בתחקיר פורסם תיעוד ממצלמות נסתרות, המראה כיצד פעילים של ארגוני זכויות אדם פועלים להסגרתם של סוחרי קרקעות פלסטינים למנגנוני הביטחון של הרשות, במטרה למנוע מכירת קרקעות למתנחלים. "שידור הכתבה הוא חלק ממאמץ לחבל בפעולות שלי ושל חבריי לטובת האוכלוסייה הפלסטינית בדרום הר חברון", מסר נאווי בעקבות התחקיר.

תיקים נוספים נגד פעיל אחר בארגון תעאיוש, גיא בוטביה, ותחקירן "בצלם" נאסר נוואג'עה, שנעצרו גם הם בעקבות התחקיר, נסגרו בגין חוסר אשמה.

עוד בוואלה! NEWS:
עם תחתונים וחבל תלייה: תמונת מחבל ערום נתלתה בלב יפו
המפכ"ל אלשיך: "3 שנים הן זמן קצר מדי כדי לחולל שינויים"
בכיר במשטרה על חקירת רצח אשת עד המדינה: "הפעם - התיק סגור"

פעילי השמאל שנעצרו בעקבות תחקיר "עובדה" שוחררו למעצר בית. גדעון צנטנר
נאווי ב-2016/גדעון צנטנר

עורכי דינו של נאווי, איתן פלג ולאה צמל, מסרו כי "הר השקרים הוליד שפן פוליטי". לדבריהם, "שנתיים וחצי לאחר פתיחת החקירה ברעש וצלצולים התברר היום כי אין דבר מאחורי האישומים החמורים שהוטחו בעזרא נאווי. אולם, עצם ההחלטה על הגשת כתב האישום נגד עזרא - בסעיף מופרך ונידח בספר החוקים שבגינו מעולם לא הועמד לדין אזרח ישראלי - הוא שלב נוסף בהתקרנפות של הפרקליטות והתמסרותה לאג'נדה מתנחלית פופוליסטית שאין בינה לבין אכיפת חוק דבר. אין לנו ספק בחפותו המלאה של נאווי, ובכך שבית המשפט יגיע למסקנה דומה. אנו שמחים על האפשרות לחשוף בבית המשפט את עומק הריקבון והלחצים הפוליטיים שנכנסו לתוך שיקולי החקירה במשטרה ובפרקליטות".

ארגון "עד כאן", שאחראי לצילומים ששודרו בתחקיר עובדה, מסר: "אנו מקווים שימוצה הדין נגד הנאשמים בתיק, ולא נראה גרירת רגליים ואפליה כפי שנהגו עד כה בפרשייה זו". עוד נמסר כי "הימנעות פרקליטות המדינה מהעמדת נאווי לדין באשמת שותפות וסיוע להריגה ובאשמת מגע עם סוכן זר, כמוה כהסכמת מדינה ישראל שמוסלמים המוכרים קרקעות ליהודים דינם מוות. אנו קוראים לנבחרי הציבור ולאחראים על מערכות החוק במדינת ישראל לפעול לאלתר למען עשיית צדק ולמיצוי הדין עם נאווי וחבריו".

גיא בוטביה, פעיל השמאל שהתיק נגדו נסגר, אמר: "היום מסתיימות עבורי שנתיים וחצי של סיוט מתמשך, אחרי שגם אני עליתי על הכוונת כחלק מהנסיון לסכל כל פעילות של זכויות אדם בשטחים הכבושים. במתקפת השקרים עלינו לקחו חלק לא רק ארגוני מתנחלים כי אם גם תוכנית תחקירים שאמורה להיות מכובדת וכפי שהיום כבר ברור לכולם לא עשתה כאן אפילו תחקיר בסיסי". לדבריו, "המשטרה התנהלה בצורה פוליטית לחלוטין תוך חציית קווים אדומים, שכללו את שלילת חירותי והפעלת אלימות פיזית ופסיכולוגית כלפי. לפוליטיזציה של משטרת ישראל כבר התרגלתי, אך לאחר שנתיים של סבל, אני כן מקווה ששאר האנשים שלקחו חלק ברדיפה שלנו יעשו חשבון נפש אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully