וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הצייצנים: טראמפ יידרש להפסיק לחסום מגיבים בטוויטר

24.5.2018 / 2:50

בית המשפט הפדרלי בניו יורק קבע כי חסימת מגיבים מחשבונו של נשיא ארצות הברית מהווה הפרה של התיקון הראשון לחוקה, שמעגן את הזכות לחופש הביטוי. השופטת פסקה להימנע מחסימת מגיבים בעתיד

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: סרטון שטראמפ העלה לחשבון הטוויטר שלו לפני כשנה)

בית המשפט הפדרלי בניו יורק קבע אמש (רביעי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יוכל לחסום מגיבים בעמוד בטוויטר שלו. זאת, מפני שהדבר מהווה הפרה של התיקון הראשון לחוקה שמעגן את הזכות לחופש הביטוי. השופטת המחוזית נעמי רייס-בוכוולד קיבלה את העתירה של מכון "נייט" לחופש הביטוי באוניברסיטת קולומביה בשמם של שעה אנשים שנחסמו מחשבונו הפרטי של טראמפ, להבדיל מחשבונו הרשמי שהוקם על ידי הבית הלבן לאחר שהושבע לתפקיד, בו הוא עושה שימוש מועט.

חשבון הטוויטר של הנשיא, הוא ללא ספק המדובר ביותר בעולם. טראמפ משתמש בו על בסיס יומי כדי להביע את דעתו על ענייני השעה ומדי פעם אפילו על מנת לבשר על החלטות בנושאי מדיניות או שינויים פרסונליים בצוותו. בעבר אף אמר טראמפ כי ללא חשבון הטוויטר שלו הוא לא היה נבחר לתפקיד, זאת מפני שהרשת החברתית מאפשרת לו לדבר ישירות אל העם מעל עיני התקשורת.

עוד בוואלה! NEWS:
חמינאי הציב לאירופה שבעה תנאים להישארות איראן בהסכם הגרעין
פרסום ראשון: מנדלבליט וניצן הגיעו לכנסת; אמסלם ביקר את המשטרה
בכיר במשטרה על חקירת רצח אשת עד המדינה: "הפעם - התיק סגור"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
לא יוכל לחסום מגיבים מחשבון הטוויטר שלו. טראמפ/רויטרס

השופטת רייס-בוכוולד הסתפקה בהחלטה הצהרתית בלבד ולא דרשה מטראמפ או מהבית הלבן להסיר את החסימה לאותם השבעה שנחסמו. אולם, דרשה להימנע מלחסום אנשים בטוויטר בעתיד. כמו כן, לפי פסיקתה, חשבון הטוויטר של הנשיא הוא פורום ציבורי ועל כן, חסימת אנשים בשל דעותיהם השונות יכול להיחשב כאפליה. השופטת לא קיבלה את עמדת עורכי דינו של טראמפ שטענו כי התיקון הראשון לא חל במקרה הזה וכי זכותו של הנשיא לחופש הביטוי גוברת על זו של התובעים.

"המקרה שלפנינו דורש מאיתנו לשקול האם זה עולה בקנה אחד שאיש ציבור יחסום אדם מחשבון הטוויטר שלו בתגובה להשקפות הפוליטיות שהוא ביטא", כתבה השופטת רייס-בוכוולד וסיכמה "והאם הפרשנות משתנה לאור העובדה במדובר בנשיא ארצות הברית? התשובה לשתי השאלות הללו היא לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully