וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הסנקציות האמריקניות יחזקו את השמרנים באיראן

23.5.2018 / 10:30

שר החוץ לה דריאן אמר כי המדיניות התקיפה של וושינגטון נגד טהראן תקשה על הדיאלוג עמה ותחליש את רוחאני. "העמדה הזו עלולה לסכן עוד יותר את האזור", הזהיר. זריף: טענות פומפאו מבוססות על אשליות ישנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של צרפת, ז'אן-איב לה דריאן, אמר היום (רביעי) כי הוא לא מסכים עם החלטת ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ואמר כי המדיניות של החרפת הסנקציות, כפי שהוצגה על ידי עמיתו האמריקני מייק פומפאו, תחזק את השמרנים בטהראן.

"אנחנו לא מסכימים עם השיטה הזו, מאחר שאוסף הסנקציות שיושת נגד איראן לא יאפשר דיאלוג, אלא להיפך, יחזק את השמרנים ויחליש את הנשיא רוחאני. העמדה הזו עלולה לסכן עוד יותר את האזור", אמר שר החוץ הצרפתי לתחנת הרדיו "פראנס אינטר".

הוא אמר כי פריז תמשיך ליישם את הסכם הגרעין, אפילו שהיא מסכימה עם ארצות הברית על כך שיש להגביל את תכנית הטילים של איראן ושאיפותיה ההגמוניות באזור.

לקריאה נוספת על קריסת הסכם הגרעין
הלחץ גובר: עוד חברת ענק אירופית נוטשת את איראן
דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן

מצעד יום הצבא בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. סוכנות הידיעות תסנים, רויטרס
מצעד צבאי בטהראן בחודש שעבר/רויטרס, סוכנות הידיעות תסנים

במקביל, שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי דבריו של שר החוץ האמריקני "אינם נכונים" ומבוססים על "אשליות ישנות". לדבריו, וושינגטון הפכה בת ערובה של קבוצות לחץ. בריאיון טלוויזיוני, אמר זריף כי פומפאו רק חזר על אותן טענות ישנות עם "טון יותר רועש ופחות הגון".

בנוסף לכך, מפקד צבא איראן, גנרל מוחמד בגארי, אמר כי ההנהגה האמריקנית "לא נאמנה, אכזרית, פושעת, מבודדת, מושחתת ומקבלת שכר מהמשטר הציוני". הוא אמר לפרלמנט כי טהראן לא תיכנע ללחץ של וושינגטון להגבלת פעילותה הצבאית. עוד אמר הבכיר, לפי סוכנות הידיעות אירנ"א, כי לוושינגטון אין "אומץ" לעימות צבאי עם טהראן.

אתמול הטילה ארצות הברית סנקציות על חמישה גורמים ממשמרות המהפכה, המסייעים לחות'ים בתימן. פומפאו הבטיח כי על טהראן יוטלו הסנקציות הקשות ביותר אי-פעם אם לא תמלא אחר 12 דרישותיה של וושינגטון, בהן נסיגה מסוריה והפסקת התמיכה במורדים בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully