וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ גובר: עוד חברת ענק אירופית נוטשת את איראן

תאגיד הנפט הבריטי BP הודיע כי יפסיק את מיזמיו במדינה, בצל החשש מהשלכות הסנקציות האמריקניות. בטהראן דוחקים מאירופה להגביר את המאמצים להצלת ההסכם, אך אלו הולכים ופוחתים

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

איראן קראה היום (שלישי) לאירופה להאיץ את מאמציה להציל את הסכם הגרעין בעקבות פרישתה של ארצות הברית, אולם חברת ענק נוספת הודיעה על הפסקת פעילותה הכלכלית במדינה וסיכוייו של ההסכם לשרוד את המהלך האמריקני הולכים ומצטמצמים.

"עליהן להראות שיש בכוחן לעמוד בפני הלחץ האמריקני", אמר יו"ר המועצה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ באיראן, עלאדין בורוז'רדי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א, על מדינות אירופה החתומות על ההסכם. עם זאת, במהלך היום הודיע תאגיד הנפט הבריטי BP כי הוא עוצר את הפרויקטים שלו ברפובליקה האסלאמית, לנוכח החשש מהשלכות הסנקציות האמריקניות.

במקביל, וושינגטון הטילה סנקציות חדשות על טהראן, שהושתו על חמישה גורמים ממשמרות המהפכה, שלפי משרד האוצר מסייעים למורדים החות'ים בתימן לשגר טילים לעבר ערב הסעודית.

עוד על קריסת הסכם הגרעין
דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן
נגיד הבנק המרכזי טרוריסט: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך ישיבה של ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי (OIC) באיסטנבול, טורקיה 18 במאי 2018.. רויטרס
לא מצליח להציל את הסכם הגרעין. רוחאני/רויטרס

בכירים בטהראן תקפו היום את דבריו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, שהציב אתמול שורה ארוכה של דרישות בפניה, ולא היה תסבול מ"הסנקציות החריפות ביותר בהיסטוריה". בכיר משמרות המהפכה אסמאעיל קווסרי אמר כי "על העם האיראני להתאחד ולהכות באגרוף חזק בפיו של שר החוץ האמריקני ושל כל מי שיתמוך בהם".

יתר המדינות החתומות על ההסכם מ-2015 - בריטניה, גרמניה, צרפת, רוסיה וסין - אמרו כי הן מחויבות לשימורו, אך לא ברור אם יצליחו לרצות את איראן, שהבהירה כי תעמוד בהתחייבויותיה להגביל את תכנית הגרעין שלה כל עוד האינטרסים שלה יישמרו. ההחלטה החד-צדדית של הנשיא דולנד טראמפ, שכינה את ההסכם "הגרוע ביותר בהיסטוריה", עוררה התנגדות רבה בקרב מרבית הקהילה הבינלאומית, אך ישראל ומדינות המפרץ, בראשן ערב הסעודית, בירכו על המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully