וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית מביכה: שגריר ארה"ב צולם עם תמונת הר הבית - ללא כיפת הסלע

על רקע סערת העברת השגרירות והזעם הפלסטיני בעקבותיה צולם השגריר פרידמן מחייך לצד תמונה המראה את בית המקדש בהר הבית, כשהמסגד המוסלמי המוכר נעדר ממנה. השגרירות דרשה מהארגון שמסר את התמונה להתנצל, והוא השיב: "זה מעשה פוליטי זול, מתנצלים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

על רקע העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים והזעם הפלסטיני על וושינגטון בעקבות המהלך, צולם היום (שלישי) שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן מחייך ליד תמונה מעובדת של ירושלים, שבה מופיע בית המקדש באזור הר הבית, וחסרה כיפת הסלע. פרידמן, חובש הכיפה, שנחשב למקורב לחוגים דתיים חרדיים ולמתנחלים, ביקר בבני ברק במכון אחיה המסייע לילדים הסובלים מקשיי למידה, ויו"ר הארגון העניק לו במתנה את התמונה.

למרות שפרידמן נראה מחייך בתמונה, גורם בשגרירות אמר לוואלה! NEWS כי השגרירות דרשה מהארגון להתנצל "על כך שמישהו מהצוות שלהם הציג התמונה השנויה במחלוקת הזו במהלך הביקור". הגורם הוסיף כי "מדיניות ארצות הברית ברורה לחלוטין: אנו תומכים בסטטוס קוו ב אל-חרם א-שריף, הר הבית".

עוד בוואלה! NEWS:
כשהאור האדום נדלק: כך פועל ה-F35 מתחת לאף של נסראללה
היועמ"ש רומז לארדן: נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא
תקרית מביכה: שגריר ארה"ב צולם עם תמונת הר הבית - ללא כיפת הסלע

סיור של השגריר דיוויד פרידמן במכון אחיה בבני ברק. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
פרידמן עם התמונה מעוררת המחלוקת/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת

פרידמן נחשב לאחד הכוחות העיקריים שדחפו את הנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לממש את הבטחת הבחירות שלו ולהעביר את השגרירות לירושלים. הוא נתפס כאישיות לא רצויה בעיני הפלסטינים בשל זיהויו עם חוגים בימים, ובכירים ברשות הפלסטינית מסרבים להיפגש עמו ולקיים עמו כל קשר.

מארגון אחיה נמסר בתגובה: "אנו מבקשים להתנצל בפני שגריר ארצות הברית בישראל ובפני השגרירות. איש צוות מטעם הארגון הגיש לשגריר תמונה שלא על דעת הארגון, השגרירות והשגריר. ברצוננו להודות למר פרידמן ולאנשי הצוות בשגרירות על המקצועיות והאדיבות שהקרינו בביקור. לצערנו כל האירוע זוהם על ידי מעשה פוליטי זול. איש הצוות שאחראי לכך זוהה ומתנצל, ואנו נטפל בנושא באופן פנימי בארגון. אנחנו רוצים להודות שוב לשגריר על הזמן שלו ומתנצלים מעומק הלב על התקרית שניתן היה למנוע".

דוברת שגרירות ארה"ב בישראל, ואלרי אובריאן מסרה בתגובה כי "השגריר פרידמן לא היה מודע לתמונה שהוצגה בפניו כשהוא צולם. הוא התאכזב עמוקות מכך שמישהו ינצל את ביקורו בבני ברק כדי לעורר מחלוקת. מדיניות ארה"ב ברורה לחלוטין - אנו תומכים בסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סיור של השגריר דיוויד פרידמן במכון אחיה בבני ברק. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
פרידמן, היום/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully