וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 16 איש נהרגו - בזמן סילוק מכלית עם חומרי נפץ

22.5.2018 / 16:46

כווחת הביטחון ניסו לנטרל את המצבור בעיר קנדהאר, אך זה גרם לפיצוץ עז שהוביל לנפגעים רבים ולהרס נרחב. באזורים אחרים במדינה, פתח טליבאן בשורת מתקפות נגד כוחות הביטחון

עריכה: יאיר דניאל

לפחות 16 בני אדם נהרגו היום (שלישי) כשכוחות הביטחון האפגניים ניסו לסלק מכלית מלאה בחומרי נפץ שאיתרו בעיר קנדהאר שבדרום המדינה - כך מסרו גורמים רשמיים. דאוד אחמדי, דובר מושל המחוז, אמר כי ארבעה אנשי כוחות הביטחון היו בין ההרוגים.

לדבריו, 38 איש נוספים, כולל לפחות חמישה ילדים קטנים, נפצעו בפיצוץ. הוא הוסיף כי עשרות חנויות ובתים סמוכים נהרסו או ניזוקו וכי מניין ההרוגים עלול לעלות. חומרי הנפץ אותרו באזור של מוסכים, אולם לא ברור מי הטמין אותם.

עבדול סלאח, בן 29, שנפצע בתקרית, אמר כי צליל הפיצוץ היה "כה חזק, כמו רעם עוצמתי". לדבריו, הוא איבד את הכרתו והתעורר שוב בבית חולים.

עוד ידיעות מהעולם
לקראת פירוק אתר הגרעין: הכתבים הזרים הגיעו לקוריאה הצפונית
ניצחון המצור וההרעבה: אסד השלים את השליטה על דמשק ופרבריה

שוטר אפגניסטני בודק רכב לאחר פיצוץ במחוז קנדהאר, אפגניסטאן 22 במאי 2018.. רויטרס
שוטר ליד מכונית שנשרפה במהלך הפיצוץ, היום/רויטרס

במקביל, טליבאן פתח אתמול בערב בשורת מתקפות במחוז רזני שבמזרח המדינה, והרג לפחות 14 שוטרים, כולל מפקד מחוזי ומפקד יחידת מילואים, כך לפי חבר המועצה האזורית חסן רזא יוסופי. דובר המחוז אמר כי התקיפות המשיכו בארבעה אזורים שונים היום, ועוד 12 אנשי כוחות ביטחון נפצעו. טליבאן גם תקף מחסום במחוז פקיטה שבמזרח המדינה והרג לפחות שני שוטרים.

טליבאן הגביר את מתקפותיו ברחבי המדינה מאז שהכריז על תחילת מתקפת האביב השנתית שלו בחודש שעבר. בנוסף לכך, שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוציאה לפועל שורת פיגועים גדולים בחודשים האחרונים, בעיקר נגד בני המיעוט השיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully