וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פירוק אתר הגרעין: הכתבים הזרים הגיעו לקוריאה הצפונית

22.5.2018 / 14:38

כ-20 נציגים מכלי תקשורת מערביים וסיניים נחתו במדינה המבודדת, אולם רבים אחרים נדחו, כולל כל הבקשות מהדרום. בנוסף לכך, לא הוזמנו מומחים שיפקחו אחרי ההליך, שמתקדם ברקע הספקות לגבי הפסגה בין טראמפ לקים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

כ-20 עיתונאים מכלי תקשורת מערביים וסיניים הגיעו היום (שלישי) לקוריאה הצפונית כדי לצפות בסגירת אתר הגרעין, בסימן לכך שהאירוע יתקיים למרות המתיחות הדיפלומטית המתחדשת. קוריאה הצפונית הזמינה את הקבוצה כדי שתצפה בפירוק אתר פונגי-רי במהלך השבוע, אולם לא מומחים טכניים כפי שהבטיחה בתחילה, על אף שארצות הברית קראה לפירוזה באופן קבוע ובלתי-הפיך, שניתן לפקח עליו בצורה מלאה.

הצעתה של המדינה המבודדת לפרק את האתר נתפסה כוויתור משמעותי במהלך החודשים האחרונים, שבמהלכם פחתה המתיחות ארוכת השנים בינה לבין אויבותיה, קוריאה הדרומית וארצות הברית. עם זאת, אווירת הפיוס נפגמה בימים האחרונים, כשפיונגיאנג איימה גם לבטל את הפסגה המתוכננת ל-12 ביוני בסינגפור בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

נשיא הדרום מון ג'ה-אין ייפגש בהמשך היום עם טראמפ בוושינגטון, בזמן שבארצות הברית מנסים להבין אם קוריאה הצפונית, שנתונה תחת סנקציות בינלאומיות בשל תכנית הגרעין והטילים שלה, רצינית לגבי משא ומתן על פירוזה הגרעיני.

תמונת לוויין של אתר הגרעין פונגי-רי, קוריאה הצפונית, 14 במאי 2018. רויטרס
תמונת לוויין של אתר הגרעין נשבטע שעבר/רויטרס

בין אלו שהורשו לצפות באירוע נמצאים עיתונאים מסוכנות הידיעות אי-פי, CNN, CBS, רשת RT הרוסית וכלי תקשורת ממלכתיים סיניים, שהמריאו מבייג'ינג לקוריאה הצפונית. לפי הרשת הסינית CCTV, הקבוצה הגיעה לשדה תעופה בעיר וונסן, שבמזרח המדינה. עוד כלי תקשורת, בהם רויטרס, ביקשו לסקר את פירוק אתר הגרעין, אך נדחו. גם שום עיתונאי דרום קוריאני לא נכלל ברשימה הסופית, על אף שבתחילה הם הוזמנו על ידי הצפון.

"למרות זאת, הממשלה מעניקה תשומת לבד לעובדה שהבטחת הצפון לפרק את האתר, צעד התחלתי לפירוז, מתקדמת כמתוכנן, ומקווה שהפעולה הזאת תוביל לפסגה אמריקנית-צפון קוריאנית מוצלחת", נמסר ממשרד האיחוד של הדרום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתב רשת CNN בנמל התעופה בבייג'ינג, סין, בדרך לקוריאה הצפונית, 22 במאי 2018. רויטרס
כתב CNN ממריא מבייג'ינג לצפון קוריאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully