וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הסחר נעצרה: ארה"ב וסין הסכימו על המשך השיחות הכלכליות

21.5.2018 / 22:51

לאחר ששתי המעצמות איימו בהטלת מכסים ובניתוק הקשרים הכלכליים, הסכימו הצדדים על המשך הדיונים בדבר ייבוא וייצוא של מוצרי חקלאות. "זה יהיה אחד הדברים הגדולים שקרו לחקלאים שלנו במשך שנים!", כתב טראמפ. בסין בירכו: "לא נכנענו לאמריקנים"

עריכת וידאו:ניר חן

ארצות הברית וסין הסכימו לקיים שיחות עתידיות בנושא הסכמי הסחר ביניהן, במהלך שעשוי למנוע מלחמת סחר בין המעצמות. במהלך סוף השבוע הסכימו לחתום הצדדים על הסכם ביניים שיביא להמשך הדיונים בדבר הגדלת הייבוא של מוצרי חקלאות ואנרגיה מארצות הברית לסין. המרוויחה המידית ממניעת מלחמת הסחר היא סין, שנמנעה מתגובת ארצות הברית שתכננה להטיל מכסי מגן על מוצרים תוצרת סין בסך 50 מיליון דולר.

בנוסף האמריקנים זכו להבטחה להגברת הייצוא לסין, למרות שטרם הוחלט על שיטות ספציפיות להגברת הייצוא. כלכלנים מחברת "מורגן סטנלי" העריכו כי ייצוא מוצרים חקלאיים, בעיקר בשר בקר, עשוי להוסיף בין 60 ל-90 מיליארד דולרים לרווחי היצוא לסין. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דרש בתחילת השיחות להפחית 200 מיליארד דולרים מעודפי הסחר של סין.

עוד בוואלה! NEWS:
מישראל עד צפון קוריאה: מייק פומפאו הוא שר החוץ שטראמפ חיכה לו
הנקמה של זגורי: "האחים לפשע" מבאר שבע הסתכסכו - והדרום בער
חגיגה באי הבודד: תינוק ראשון נולד אחרי יותר מעשור

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
שי וטראמפ/רויטרס

"סין הסכימה לקנות כמות גדולה נוספת של מוצרים חקלאיים - זה יהיה אחד הדברים הגדולים שקרו לחקלאים שלנו במשך שנים!", כתב היום טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. ממשלת סין בירכה על "צינון" רוחות מלחמת הסחר עם ארצות הברית ומסרה כי הסכם הוא אינטרס משותף של שתי המדינות. התקשורת בסין התייחסה להמשך השיחות בין המדינות כהוכחה לחוסר רצונה של בייג'ינג להיכנע בפני טראמפ. משרד המסחר האמריקני הודיע כי שר המסחר ווילבור רוס ייצא בקרוב לסין כדי לדון בפרטי ההסכם.

דובר משרד החוץ של סין מסר כי ארצו "מעולם לא רצתה שום מתיחות עם ארצות הברית, במסחר ובכל תחום אחר". שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין אמר כי מלחמת הסחר עם סין "הושעתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully