וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס ברצועה מתכונן ליום הנכסה: אין הסכם להפסקת ההפגנות

יחיא סינוואר הזהיר בריאיון לאל-מיאדין כי ארגונו יחדש את ההתפרעויות בגבול עזה בתחילת החודש הבא. "נמשיך עד להסרת המצור". הוא פנה למשפחות הנעדרים והשבויים ואמר, "נתניהו משקר לכם"

עריכה: שניר דבוש

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר הערב (שני) כי אין כל הסכם להפסקת ההפגנות על גדר הגבול עם רצועת עזה, וכי "התנגדות בדרכי שלום ובדרכים צבאיות עדיין מונחות על השולח לקראת 'יום הנכסה'". סינוואר אמר לרשת אל-מיאדין כי חמאס מתכונן ל-5 ביוני, שבו מציינים הפלסטינים את תחילת מלחמת ששת הימים. מנהיג חמאס ברצועה הכחיש את קיומם של הסכמים בין חמאס וקהיר להפסקת התהלוכות ואמר כי התהלוכות ממשיכות "עד להשגת כל המטרות ובראשן הסרת המצור פעם אחת ולתמיד" .

"ארגוני ההתנגדות ברצועה ובמיוחד גדודי אל-קסאם, התחזקו מאז המלחמה ב-2014", אמר סינוואר והדגיש כי הבחירה בתהלוכות עממיות בדרכי שלום לא נובעת מחולשה או מחוסר יכולת. לדבריו, אם ישראל תפתח במלחמה לחמאס יש הפתעות חדשות. סינוואר אמר כי חמאס מתנגד לכל התקפה ישראלית נגד כל מדינה אחרת ובמיוחד אחת ממדינות ציר ההתנגדות באזור והוסיף כי "חמאס יעמוד בכל כוחו לצד המדינות האלה ללא שום היסוס".

עוד בוואלה! NEWS:
הנקמה של זגורי: "האחים לפשע" מבאר שבע הסתכסכו - והדרום בער
"לא למחוק את העבר": הצ'רקסים מציינים את השמדת עמם בטקס זיכרון
נסיגה מסוריה והפסקת תמיכה בארגוני טרור: דרישות ארה"ב מאיראן

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר במהלך ראיון לרשת אל-ג'זירה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
ארגוני ההתנגדות ברצועה התחזקו מאז המלחמה ב-2014". סינוואר, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

את היחסים עם איראן תיאר סינוואר כיחסים חזקים וחמים מאוד, והוסיף כי איראן לא חסכה מאז מבצע "צוק איתן" ותמכה בחמאס הן בכסף והן בציוד וידע. את היחסים עם חיזבאללה הגדיר כ"יחסים מצויינים וכי קיימים קשרים כמעט יומיומיים בין הצדדים".

סינוואר אמר עוד כי חמאס לא מעוניין לנקוט בצעדים דרמטיים בנושא המעברים והוסיף כי הדלת עדיין פתוחה בפני הפיוס הפלסטיני. בנוסף הכחיש כי הופעל לחץ על חמאס מצד כלשהו לקבל הסדר או עסקות בדומה לעסקת השלום של טראמפ, והוסיף כי חמאס לא יקבל עסקות כאלה בכל מחיר ולא יסכים להן תחת שום לחץ .

עוד באותו נושא

סינוואר על ההסלמה בעזה: לא מעוניינים לגלוש לעימות צבאי

לכתבה המלאה
הפגנה בגבול עזה לרגל יום הנכבה 16 במאי 2018. רויטרס
ההפגנות ברצועת עזה, בשוע שעבר/רויטרס

למשפחות הנעדרים והשבויים הישראלים ברצועה אמר סינוואר כי "נתניהו וממשלתו משקרים לכם יום ולילה. כמו כן שיקרו לכם כשגרמו לכם להביא לקבורה את בניכם כשהם לא ידעו אם הם בחיים או מתים. הם ימשיכו לשקר לכם כל עוד לא תקחו את היוזמה לידיים ותחייבו אותם לעסקת עסקת חילופי שבויים. בניכם לא יראו שמש החירות ולא יחזרו אליכם עד שהאסירים שלנו יראו שמש החירות מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully