וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ההחרפה במתיחות: שני צפון קוריאנים ערקו לדרום דרך הים

19.5.2018 / 11:14

בסיאול דווח כי השניים, בהם קצין צבא, אותרו בסירה בים הצהוב והביעו נכונות לערוק. זאת אחרי שבפיונגיאנג סירבו לאשר רשימת עיתונאים דרום קוריאנים שנבחרו לסקר את פירוק מתקן הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

שני אזרחים צפון קוריאנים, בהם קצין צבא, ערקו הבוקר (שבת) לדרום ונמצאו בים הצהוב - כך דיווחה סוכנות הידיעות יונהאפ, שציטטה גורם ממשלתי. השניים, לפי הדיווח, זוהו על ידי צבא הדרום כשהם שטים בסירה בסמוך לגבול הימי בין שתי הקוריאות והם הראו רצון לערוק. המשרד לאיחוד של קוריאה הדרומית לא הגיב.

העריקה אירעה אחרי שקוריאה הצפונית סירבה אתמול לקבל רשימת עיתונאים דרום קוריאנים שקיוו להשקיף על סגירת אתר הגרעין שלה, כשהיא מעלה תהיות חדשות לגבי מחויבותה להפחית את המתיחות באזור.

פיונגיאנג מאיימת לבטל את הפסגה המתוכננת בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא בסינגפור, בשל תרגיל צבאי שהיא מקיימת עם הדרום ובשל דרישתה של וושינגטון לכך שהיא תתפרק באופן חד-צדדי מנשק גרעיני. היא כבר השעתה שיחות בדרג גבוה עם נציגי הדרום, שתוכננו להתקיים מוקדם יותר השבוע.

בוול סטריט ג'ורנל דווח אתמול כי ארצות הברית ביטלה תרגיל צבאי בהשתתפות מפציצי B-52 לבקשת קוריאה הדרומית, בשל איומי הצפון. ואולם, התרגיל האמריקני-דרום קוריאני "מקס ת'אנדר", שאותו כינה הצפון "פרובוקציה", יימשך כסדרו.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: קים יגמור כמו קדאפי אם לא יוותר על הגרעין
צפון קוריאה בדרך לפוצץ את הפסגה: "ממשלת הדרום חסרת יכולת"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור בסין. רויטרס
אווירת הפיוס התחלפה במתיחות. קים בדרכו לסין, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully