וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה בדרך לפוצץ את הפסגה: "ממשלת הדרום חסרת יכולת"

17.5.2018 / 14:57

פיונגיאנג מחריפה את הטון נגדה סיאול, ואומרת כי לא תחדש את השיחות עם נציגיה אם לא ייפתרו הסוגיות שהובילו להשעייתן. המשטר זועם על תרגיל משותף של הדרום עם ארה"ב, ומתנגד לדרישתה לפירוז גרעיני מלא

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

קוריאה הצפונית לא תנהל שיחות עם הממשל הנוכחי בדרום עד שלא ייפתרו הסוגיות שהובילו להשעיית השיחות בין הצדדים - כך אמר היום (חמישי) בכיר במשטר, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית. לדברי רי סון גוון, שעומד בראש צוות המשא ומתן עם הדרום, הממשל הנוכחי בסיאול "חסר יכולת ונבער".

הוא גם גינה את סיאול על כך שאפשרה "לחלאת אדם" לנאום בפני הפרלמנט שלה. הוא לא פירט למי הוא מתכוון, אך ביום שני קיים ת'אה יונג הו, לשעבר סגן השגריר הצפון קוריאני בבריטניה שערק לדרום ב-2016, מסיבת עיתונאים בפרלמנט. במהלכה, הוא חשף את ספר זיכרונותיו "סיסמאות מהקומה השלישית", שבו תואר מנהיג הצפון כ"חסר סבלנות, אימפולסיבי ואלים".

דבריו של הבכיר מצטרפים לאיומים של המדינה הקומוניסטית מאז תחילת השבוע, שמטילים בספק את עצם קיום הפסגה בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא. פיונגיאנג השעתה את השיחות שתוכננו אתמול עם נציגי הדרום, בשל תרגיל צבאי שהיא מקיימת עם ארצות הברית.

עוד ידיעות בנושא
סילוק ראשי קרב גרעיניים וטיל בין-יבשתי: דרישות ארה"ב מצפון קוריאה
טראמפ: לא ברור אם הפסגה עם קים תתקיים, נתעקש על פירוז מוחלט

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ומנהיג קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בשטח המפורז ב-27 באפריל 2018. רויטרס
אווירת הפיוס מתפוגגת. קים ומון, בחודש שעבר/רויטרס

בנוסף לכך, קוריאה הצפונית מתנגדת לדרישות של ארצות הברית ולפיהן עליה להתפרק מנשק גרעיני באופן חד-צדדי, והיא אמרה כי הפסגה, שמתוכננת להיערך בסינגפור ב-12 ביוני, לא תתקיים אם וושינגטון לא תרכך את עמדתה.

אתמול אמר טראמפ כי "נצטרך לראות" אם הפסגה אכן תתקיים, אך הדגיש כי ארצות הברית עומדת על כך שקוריאה הצפונית תתפרק באופן מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך מהארסנל שלה.

יועץ בבית הכחול בסיאול, לשכת הנשיאות, אמר כי הממשלה מתכננת להיות "מתווכת פעילה יותר" בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית, אולם לא ברור כיצד תעשה זאת לנוכח דבריו של רי.

טראמפ ייפגש עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין בבית הלבן ב-22 במאי, וביטול הפסגה, הראשונה בין מנהיגי שתי המדינות, תהווה מכה כואבת למה שהיה יכול להיות ההישג הדיפלומטי הגדול ביותר של נשיאותו. זאת בזמן שממשלו נתון לביקורת בינלאומית על כך שפרש מהסכם הגרעין עם איראן והעביר את השגרירות בישראל לירושלים, מהלך שהוביל להפגנות דמים בגבול עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully