וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוב משתלח במהגרים: "הם לא בני אדם, הם חיות"

נשיא ארה"ב אירח גורמי אכיפת חוק מקליפורניה, המתנגדים למדיניות המקלה של המושל הדמוקרטי. "לא תאמינו כמה האנשים האלו רעים", אמר כשקיבל תלונות על פעילות הכנופיות במדינה הגובלת במקסיקו

צילום: CNN, עריכה:

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינה מהגרים בלתי-חוקיים שחוצים את הגבול ממקסיקו "חיות" במהלך דיון על המדיניות המקלה של קליפורניה בנושא. "יש אנשים שמגיעים או מנסים להגיע לתוך המדינה, ואנחנו עוצרים הרבה מהם", אמר במהלך הדיון, אחרי שגורמים מקומיים התלוננו על פעילותן של כנופיות. "לא תאמינו כמה האנשים האלו רעים. הם לא בני אדם, אלא חיות".

המפגש התקיים בבית הלבן בין ממשלו של טראמפ לבין גורמים ברשויות אכיפת החוק בקליפורניה המתנגדים למדיניות שמקדם המושל הדמוקרטי ג'רי בראון ומשבחים את מדיניותו התקיפה.

בשנה שעברה הוא חתם על החוק האוסר על המשטרה לשאול אנשים על מעמד ההגירה שלהם או לעזור לסוכנים פדרליים באכיפת מדיניות ההגירה הפדרלית. רשויות בתי הסוהר יכולות להעביר עצורים לרשויות ההגירה הפדרליות אם הם מורשעים בשורה של 800 עבירות, רובן פליליות, אך אם מדובר בעבירות קטנות.

עוד ידיעות מהעולם
נכנע ללחץ: ג'ורג' סורוס מפסיק את פעילות הקרן שלו בהונגריה
מקרון: חברות אירופיות צריכות להחליט לבדן אם לסחור עם איראן

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בבית הלבן, בוושינגטון, ארה"ב 17 במאי 2018. רויטרס
מושל קליפורניה מאשים אותו בשקרים. טראמפ, אתמול/רויטרס

הממשל אומר כי החוקים הללו לא חוקתיים ומסוכנים והגיש תביעה נגד מדינת קליפורניה. הרפובליקנים מקווים כי הם יתחזקו בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר, בזכות מדיניות ההגירה התקיפה של טראמפ.

מנגד, המושל בראון אמר לאחר המפגש בבית הלבן כי טראמפ משקר בנוגע למדיניות ההגירה, הפשיעה והחוקים של קליפורניה. "אנחנו, תושבי הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, לא מתרשמים מכך שהוא הטיס כעשרה פוליטיקאים רפובליקנים שיתחנפו אליו וישבחו אותו על מדיניותו הפזיזה, שלא משנה דבר", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, תקף את דברי טראמפ. "כשסבי-סבינו הגיעו לאמריקה הם לא היו חיות, וגם האנשים הללו הם לא חיות", כתב בטוויטר. בראון טוען כי החוקים, שנכנסו לתוקף בתחילת השנה, לא מונעים מהרשויות הפדרליות לעשות את עבודתן.

בבית הלבן הגנו על אמירותיו של טראמפ והדוברת שרה סנדרס אמרה במסיבת עיתונאים שנערכה היום כי "למען האמת אני חושבת שהמונח "בעלי חיים" לא רחוק מהמציאות". "אני חושבת שהנשיא טראמפ צריך להמשיך להשתמש בפלטפורמה שלו ובכל מה שהוא יכול לעשות כדי לעצור אנשים מהסוג הנורא הזה", הוסיפה.

(עדכון ראשון: 16:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully