וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: דברי ארדואן מגוחכים אבל צריך להימנע מאמירות שנתחרט עליהן

17.5.2018 / 14:46

נשיא המדינה התייחס למתקפתו של נשיא טורקיה במהלך מפגש עם תושבי קיבוץ עלומים הסמוך לגבול רצועת עזה. לדבריו, היחסים עם טורקיה חשובים, אך ארדואן "עבר את כל הגבולות המותרים בין מדינות שמשתפות פעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (חמישי) בביקור בקיבוץ עלומים שבמועצה האזורית שדות נגב כי מתקפתו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על ישראל בשל הרג המפגינים הפלסטינים ביום שני מגוחכת. ריבלין, שביקר במקום במסגרת סיור שערך ביישובים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה, הוסיף כי אין ברצונו להתערב בדיאלוג בין טורקיה לישראל, אך קרא לארדואן לחזור בו מדבריו, לפיהם צה"ל טבח במפגינים.

"בלי כל ספק, הנשיא הטורקי ולא בפעם הראשונה, עבר את כל הגבולות המותרים בין מדינות שמשתפות פעולה", הוסיף ריבלין. "שיתוף הפעולה בינינו לבין טורקיה הוא בענפים רבים ואני חושב שהתנהלותו של ארדואן כמגן על אנשים אשר בשם האסלאם רוצים בהרס ישראל, היא דבר חמור ביותר. הייתי מציע להנמיך את הטון בכל מה שקשור לדברים שהרי בסופו של דבר, נצטער עליהם".

עוד אמר הנשיא כי הוא "מאמין שאנחנו צריכים להימנע מלהגיד משהו שנתחרט עליו". לדבריו, "יש עליות ומורדות בדיאלוג עם ישראל, אף אחד בטורקיה לא היה מאפשר לאיים על גבולותיו. אתמול פורסם ש-50 מההרוגים במהומות היו אנשי חמאס וזה מעיד על הכול".

לקריאה נוספת:
מהמרמרה ועד "ההגנה" על ירושלים: כך הפכו החברות הקרובות לאויבות

הנשיא ריבלין: "לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר". לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית

עוד הוסיף הנשיא כי מטרת ביקורו היא "הצדעה לאזרחי עוטף עזה, עוטף ישראל, לבנינו חיילי צבא ההגנה לישראל". בדברים שנשא בפני תושבי הקיבוץ אמר ריבלין: "איננו זועקים זעקות קרב, כל מה שאנחנו רוצים זה לחיות בשלום ושאחרים יבינו שארצנו היא ארצנו. החלום שלהם הוא חלום שלעולם לא יתגשם, נשמור על גבולותינו לחיות במדינתנו".

ריבלין ביקש להעניק גיבוי לפעולות הצבא באזור והוסיף כי "יש עקרונות שצריך לשמור עליהם גם בימים של מצוקה וצה"ל עושה את זה טוב". בדבריו פנה לתושבים והוסיף: "אתם אלה שקשורים לקרקע, זה אנשים שלא יעלו על בדל מחשבתם אפשרות לנטישה. טרומפלדור שהפך להיות לוחם ואיבד את ידו במלחמת רוסיה-יפן ואחר כך הגיע לישראל חשב שהתלם מחבר את האדם לאמונה בצדקת דרכו".

"איזה עם ואיזה מדינה היו מרשים לאיים על גבולות מדינתם", תהה הנשיא בדבריו. "מה שאנחנו עושים הוא מחויב המציאות, שהעולם יבין שאין יותר מוסרי מהצבא שלנו. תודה רבה על כל מה שאתם עושים. אתם מהווים דוגמה לקשר לאדמת הארץ. כירושלמי אני אומר שהחקלאות היא אחד היסודות שעליהם הושתתה מדינת ישראל ועל יסודות צריך לשמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully