וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינבלט רומז לתכנית השלום של טראמפ: "הגיע הזמן לפתוח דף חדש"

17.5.2018 / 12:47

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, קרא יועצו של הנשיא טראמפ לכל הצדדים המעורבים בסכסוך במזרח התיכון "להעמיק בעבודה המאתגרת כדי לראות אם ניתן להשיג הסכם שלום". הציוץ בא כשלושה ימים לאחר שחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר התייחס לנושא בטקס פתיחת השגרירות בירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים)

השליח המיוחד של הנשיא טראמפ ג'ייסון גרינבלט קרא היום (חמישי) לכל הצדדים המעורבים בסכסוך הישראלי-פלסטיני במזרח התיכון "לפתוח דף חדש, ולהעמיק בעבודה המאתגרת שלפנינו", במסגרת המאמץ להביא להסכם שלום באזור. "יש לנו אחריות לנסות, בואו נתחיל לעבוד", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו. הוא אף ציין כי יש לו מסר לחבריו הישראלים: "אני מתרגש עבורכם לאור ההחלטה ההיסטורית של הנשיא", תוך התייחסות להעברת השגרירותך לירושלים.

דבריו של גרינבלט מגיעים על רקע ההערכה של בכירים בירושלים לפיה ממשל טראמפ עומד להציג בקרוב את תכנית השלום שלו. לפני כשלושה ימים, במעמד פתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים, התייחס לנושא גם חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר. לדבריו, "טראמפ הבהיר שאין במהלך פגיעה במחויבות שלנו לשלום בר קיימא שיתגבר על מחלוקות העבר"

עוד בוואלה! NEWS:
גרינבלט רומז לתכנית השלום של טראמפ: "הגיע הזמן לפתוח דף חדש"
ארדואן ממשיך לתקוף: "לא ניתן לישראל לגנוב את ירושלים"
טילרסון תוקף את טראמפ: ללא האמת - הדמוקרטיה האמריקנית בסכנה

פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגרינבלט במהלך ביקורו בישראל בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"מי שמסית לאלימות הוא חלק מהבעיה ולא מהפתרון", המשיך קושנר. "ארצות הברית מוכנה לתמוך בהסכם שלום בכל דרך. אנחנו חושבים ששני הצדדים יכולים להרוויח יותר אם יחיו בשלום. אנחנו מכירים ברגישות של ירושלים, ירושלים היא מקום ייחודי אין עוד מקום בעולם שהקדוש לשלוש דתות".

ND תכנית השלום שצפוי לפרסם ממשל טראמפ. רויטרס
ND תכנית השלום שצפוי לפרסם ממשל טראמפ/רויטרס

"אני כל כך גאה להיות בירושלים, הלב הנצחי של העם היהודי. אני במיוחד מתרגש להיות כאן כנציגו של הנשיא טראמפ. בזמן שנשיאים קודמים לא עמדו בהבטחתם הוא קיים. כי כשהנשיא טראמפ מבטיח, הוא מקיים", הוסיף קושנר. לדבריו "על ידי העברת השגרירות אנחנו מוכיחים שאפשר לסמוך על ארצות הברית. אנחנו עומדים לצד בנות הברית שלנו. ישראל היא מדינה ריבונית עם זכות לקבוע את עיר הבירה שלה כמו כל מדינה בעולם. במהלך הזה אנחנו מחזקים את הברית המיוחדת בין המדינות שלנו שבכל העולם מקנאים בה".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך פגישתו עם נשיא אוזבקיסטן, שבקט מירזייאיב בבית הלבן 16 במאי 2018. רויטרס
רמז לתוכנית שלום באזור. נשיא ארה"ב טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully