וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך לתקוף: "לא ניתן לישראל לגנוב את ירושלים"

16.5.2018 / 21:46

נשיא טורקיה לא מרפה מהביקורת החריפה נגד ישראל ואמר כי "מעשיה יובילו את העולם לכאוס". ארדואן אמר כי הנחה את צבאו ואת משרד החוץ בארצו להיערך לפינוי פצועים מרצועת עזה. "האו"ם קרס אל מול האירועים ברצועה", הוסיף

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר הערב (רביעי) כי יעמוד לצד הפלסטינים בכל האמצעים העומדים לרשותו, והוסיף כי "לא אתן לישראל לגנוב את ירושלים". בארוחת ערב לרגל תחילת הרמדאן, אמר ארדואן כי הוא פועל כדי שחברות מועצת הביטחון של האו"ם יהיו "פעילות יותר בכל הנוגע למתרחש ברצועת עזה", והוסיף כי "אם מעשיה של ישראל מותרים, העולם יהיה נתון בכאוס בריוני".

מנהיג טורקיה, שהרבה לבקר בימים האחרונים את ישראל, אמר כי מפקד צבאו ומשרד החוץ הטורקי פועלים לפינוי נפגעים מרצועת עזה. "האו"ם קרס אל מול האירועים ברצועת עזה", הוסיף. הוא הזהיר כי "שתיקה מול האירועים תפתח דלת מסוכנת מאוד".

ארדואן, שבתחילת השבוע האשים את ישראל ברצח עם, הבטיח כי טורקיה תעמוד לצד הפלסטינים, "יהיה המחיר אשר יהיה". לדבריו, "גם אם כל העולם יעצום את עיניו, לא נאפשר את האכזריות הישראלית. נמשיך לתמוך באחינו הפלסטינים לא רק בלבנו, אלא גם בכל משאבינו".

עוד בנושא:
מנהיג חמאס בעזה בריאיון נדיר: לא מעוניינים לגלוש לעימות צבאי
אחרי שגורש מטורקיה: שגריר ישראל הושפל בנמל התעופה
ההערכה בישראל: המשבר זמני, ארדואן נמצא במצוקה פוליטית פנימית

ארדואן: "אעמוד לצד הפלסטינים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי
נשיא טורקיה ארדואן עם נטורי קרתא בלונדון, בריטניה, 15 במאי 2018. רויטרס
הרבה לבקר בימים האחרונים את ישראל. ארדואן עם נטורי קרתא בלונדון, שלישי/רויטרס

טורקיה השמיעה את אחת הביקורות החריפות ביותר נגד ישראל בעקבות האירועים האלימים בעזה, שבמהלכם נהרגו יותר מ-60 פלסטינים, ונגד המהלך האמריקני להעברת השגרירות לירושלים. היא כינסה דיון של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, שיתקיים מחר באיסטנבול.

בנוסף לכך, פרץ משבר דיפלומטי חריף בין אנקרה לירושלים, החמור ביותר מאז הסכם הפיוס ב-2016, שסיים את הנתק ששרר מאז תקרית המרמרה ב-2010. טורקיה הייתה הראשונה להחזיר את השגריר מתל אביב ולגרש את השגריר מאנקרה, וישראל הגיבה באופן דומה. הדיפלומטים הבכירים אף חוו בידוק משפיל על ידי הרשויות של המדינות.

הממונה הטורקי בתל אביב זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ על יחס בלתי הולם לשגריר ישראל איתן נאה בשדה התעופה בישראל, שכלל ביצוע בידוק ביטחוני מחמיר, בנוכחות מכוונת של כלי תקשורת טורקיים, 16 במאי 2018. צילום מסך
שגריר ישראל בטורקיה עובר בידוק מחמיר בשדה התעופה, השבוע/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully