וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שגורש מטורקיה: שגריר ישראל הושפל בנמל התעופה

16.5.2018 / 11:40

איתן נאה, שחזר לארץ בשל המשבר סביב האירועים בעזה, עבר בידוק ביטחוני מחמיר בנמל באיסטנבול ולא הורשה להיכנס לחדר ה-VIP. בעקבות זאת זימן משרד החוץ בירושלים את הממונה על היחסים עם טורקיה. צפו בתיעוד

עריכה: שניר דבוש

משרד החוץ זימן היום (רביעי) את הממונה על השגרירות הטורקית בישראל לשיחת נזיפה בשעות הצהריים. לדברי גורמים במשרד, הסיבה לזימון היא יחס בלתי הולם לשגריר ישראל איתן נאה בנמל התעופה באיסטנבול במהלך ביצוע בידוק בטחוני מחמיר, בנוכחות מכוונת של תקשורת טורקית בדרכו חזרה לישראל השבוע.

בצילום שתועד במהלך הבידוק שעבר השגריר נאה באיסטנבול, נראה כי הוא עוכב לזמן ממושך במהלכה. במסגרת התהליך נדרש נאה לעבור גם בדיקה כימית לשרידי חומר נפץ על הידיים והסרת נעליים, ולא הורשה להיכנס לחדר ה-VIP כפי שנהג בעבר. גורם בכיר במשרד החוץ מתח ביקורת על ההתנהלות הטורקים. "זו התנהגות לא ראויה", אמר. "זה לא הולם יחסים בין המדינות, וברמה הדיפלומטית זה מעשה שלא ייעשה. הם הזמינו את התקשורת כדי לראות, וזו היתה השפלה מכוונת בנוכחות מכוונת של התקשורת".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ההערכה בישראל: המשבר זמני, ארדואן נמצא במצוקה פוליטית פנימית
המשבר נמשך: טורקיה גירשה גם את קונסול ישראל באיסטנבול
החמרה ביחסים: ארדואן גירש את השגריר, ישראל הורתה לקונסול לשוב לאנקרה

הממונה הטורקי בתל אביב זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ על יחס בלתי הולם לשגריר ישראל איתן נאה בשדה התעופה בישראל, שכלל ביצוע בידוק ביטחוני מחמיר, בנוכחות מכוונת של כלי תקשורת טורקיים, 16 במאי 2018. צילום מסך
מתוך תיעוד התקרית בנמל התעופה באיסטנבול/צילום מסך

משרד החוץ בטורקיה גירש הלילה את קונסול ישראל באיסטנבול יוסי ספרי לוי. אנשי המשרד זימנו את הקונסול לשיחה שבמהלכה הוא התבקש לצאת מהמדינה. הצעד בא בהמשך להחלטת ישראל אתמול לגרש את הקונסול הטורקי בתגובה לגירוש שגריר ישראל. פרט לשגריר ולקונסול, שאר השליחים הישראלים ממשיכים את עבודתם.

ההידרדרות ביחסים בין שתי המדינות החלה כבר לפני יומיים בעקבות ההסלמה בעימותים בגבול רצועת עזה. תחילה אנקרה הורתה לשגרירה בתל אביב לשוב להתייעצויות. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בנאום שנשא בלונדון כי "ישראל היא מדינת טרור שמבצעת רצח עם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הממונה הטורקי בתל אביב זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ על יחס בלתי הולם לשגריר ישראל איתן נאה בשדה התעופה בישראל, שכלל ביצוע בידוק ביטחוני מחמיר, בנוכחות מכוונת של כלי תקשורת טורקיים, 16 במאי 2018. צילום מסך
השגריר נווה במהלך הבידוק באיסטנבול/צילום מסך

בעקבות הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות לדברי ארדואן. "הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח", כתב בטוויטר. "אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר". ארדואן בחר שלא לשתוק והשיב: "נתניהו הוא ראש ממשלת האפרטהייד שכובשת אדמות מידי אנשים חסר הגנה במשך יותר מ-60 שנה. יש לו דם של פלסטינים על הידיים והוא לא יכול לחמוק מפשעיו נגד טורקיה. רוצה שיעור במוסר? קרא את עשרת הדיברות".

נתניהו שוב לא נשאר חייב: "אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה".

בתגובה לאמירות נתניהו, ארדואן צייץ: "חמאס אינו ארגון טרור והפלסטינים אינם טרוריסטים. זו תנועת התנגדות שמגנה על המולדת הפלסטינית נגד כוח כובש. העולם סולידרי עם הפלסטינים אל מול המדכאים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully