וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשת חיל צריכה לגדל ילדים": הרב שלמה אבינר נגד נטע ברזילי

16.5.2018 / 14:04

הרב שלמה אבינר מבכירי רבני הציונות הדתית, השיב לשאלה בנושא הארוויזיון שצפוי להתקיים בבירה בשנה הבאה, ואמר כי מדובר ב"חילול השם בריבוע". לדבריו, האירוע הוא "מושב לצים", ו"ירושלים היא לא עיר הזמרות והתחרויות השפלות"

עריכה: יוסי אלטר

הרב שלמה אבינר, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, קובע כי קיום האירוויזיון בירושלים בשנה הבאה הוא "חילול השם בריבוע", היות ומדובר ב"מושב לצים". לדבריו, ירושלים היא לא עיר "התחרויות השפלות", אלא עיר הקודש. אבינר, שנחשב לסמן קיצוני בציבור הדתי-לאומי טען כי אי אפשר "להלל ולשבח" את הזמרת נטע ברזילי על זכייתה בתחרות השנה, כי יש לשבח רק אם שמגדלת את ילדיה ונאמנה לבעלה.

אבינר נשאל על כך במדור "שאלות ותשובות סלולרי" היוצא לאור מדי שבוע בעלון הדתי "עולם קטן". אחד הקוראים שיגר שאלה לרב, וכתב: "זמרת ישראל ניצחה באירוויזיון, זה קידוש השם?", והרב הגיב: "ודאי שלא. כדי שיהיה קידוש השם קודם צריך שתהיה מצווה. תחרות שירה הוא מין מושב לצים".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה בישראל: מד"א יקיים התרמת דם בכנס של הקהילה הגאה
"אלרגיה מסכנת חיים": לוחם מילואים שנעקץ מדבורה הוכר כנכה צה"ל
בגלל מחלוקת על בית קברות: חשש ממהומות על רקע דתי ביפו

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
תרימי. אבינר/עומר מירון

אבינר הוא רב בבית אל וראש ישיבה בירושלים, והוא נחשב לדמות בולטת בציבור הדתי-לאומי. הוא מרבה להתייחס לעניינים אקטואליים ככל שהוא נשאל עליהם ואינו מהסס לפרסם את תשובותיו באתרים ובעיתונים מגזריים. במדור השבועי הוא נשאל על כך שנטע ברזילי אחרי זכייתה אמרה "לשנה הבאה בירושלים", ושאל אם אולי מדובר בקידוש השם. הרב החריף את תשובתו והשיב כי "זה חילול השם בריבוע. ירושלים היא עיר הקודש, היא בירת אלוקינו. היא לא עיר הזמרות, עיר התחרויות השפלות".

כשהתבקש להתייחס לכך ש"היו שקראו לזמרת 'גיבורת חיל' וכן ראש ממשלתנו התקשר אליה כדי להביע את הערכתו", טען כי "אם רוצים להלל ולשבח אישה, יש לשבח אם שמגדלת ילדים, אישה נאמנה לבעלה, אישה שמכבדת את הוריה. אישה שהיא מורה, אחות, רופאה, עובדת סוציאלית ושאר מקצועות שמיטיבים עם עם ישראל. גם שוטרים. אתה אלה אפשר לכנות 'אשת חיל' אמתית".

קיום האירוויזיון בישראל עורר השבוע ביקורת גם מצד החרדים. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לשרי הממשלה בבקשה שלא לגרום לחילול שבת בעקבות קיום האירוע בירושלים. ליצמן כתב לשרים איוב קרא, מירי רגב ויריב לוין כי "בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות מהמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא יפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו". שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לדרישתו, ואף שאינה אחראית על הפקת התחרות הצהירה: "לא יהיה חילול שבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נטע ברזילי כיכר רבין חגיגה אירוויזיון 2018. ראובן קסטרו
"יש לשבח אישה נאמנה לבעלה". ברזילי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully