וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחלוקת על בית קברות: חשש ממהומות על רקע דתי ביפו

עיריית ת"א תכננה להקים הוסטל במתחם בעיר, אלא שבמקום נמצא שלד שנטען כי נקבר בבית קברות מוסלמי עתיק שפעל במקום. ראשי ההנהגה האסלאמית והעיריה החליטו לשמור על הסטטוס קוו, אלא שלאחר האשמות הדדיות נראה כי עימות עלול להתפתח בעיר המעורבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית קברות מוסלמי ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיריית תל אביב, ובקרב חלק מראשי ההתארגנות המסחרית ביפו קיים חשש כי גורמים מוסלמים קיצוניים ינסו להוציא לפועל הפגנות והפרות סדר בקרב צעירים ביפו. הסיבה העיקרית למתיחות היא סביב עבודות במתחם אליזבת ביפו, שם אמורה העירייה לבנות בניין שישמש ההוסטל לאוכלוסיות מיוחדות. במהלך העבודות נמצע שלד אדם, שעל פי ההערכה מת לפני עשרות רבות של שנים, ואולי אף לפני כמה מאות.

גורמים אסלאמיים טענו כי בשטח היה בעבר הרחוק בית קברות מוסלמי, ומציאת השלד היא הוכחה לכך. על רקע זה דרשו אנשי הדת המוסלמים כי העירייה תפסיק את העבודות במקום תפנה את השטח ותכריז על המקום כבית קברות מוסלמי.

עוד בוואלה! NEWS:
הרוג בתאונה בין שתי משאיות בהרצליה; איילון צפון נחסם מגלילות
כוויות וצואה ברצפה: אב מקליפורניה חשוד בהתעללות בעשרת ילדיו
לאחר שקרס בסערה: חברי דגניה א' נטעו מחדש את "ברוש המדינה"

מצלמה בכיכר השעון ביפו אשר הוצבה כחלק מפרויקט של עיריית תל אביב להציב מצלמות לאכיפת חניה אסורה, פברואר 2014. ניב אהרונסון
הפגנה מתוכננת נגד הבנייה באתר. כיכר השעון ביפו/ניב אהרונסון

העירייה הסכימה לעצור את העבודות ולהעביר את הסוגיה להכרעת בית המשפט המחוזי בתל אביב. שני הצדדים סיכמו כי כל צעד לא יעשה כל פעולה בשטח. העיירה לא תמשיך לבנות עד הכרעת בית המשפט, ואנשי הדת לא יגדרו או יבצעו פעולות כלשהן באתר ובכלל זה חשיפת קברים אם יש כאלה או בניית מצבות.

אלא שאתמול החלו כמה אנשי דת מלווים בצעירים מיפו לבנות באתר קברים ומצבות במטרה ליצור אפקט כאילו מדובר במצבות ישנות בביתה קברות שאותו מבקשת העיירה להחריב.עיריית תל אביב הודיעה לאנשי הדת כי הפרו את הסיכום ודרשה לפרק מיד את המצבות שנבנו במקום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

חבר מועצ העיר מזהיר: "הנושא רגיש מאוד"

בינתיים, רמת המתיחות ביפו עלתה והחשש כי גורמים אסלמיסטים קיצוניים המזוהים עם אנשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל ינצלו את אירועי עזה והמתיחות המקומית כדי להוציא עשרות צעירים שיפרו את הסדר ביפו. הערב תיערך הפגנה של בכיכר השעון, ולאחר מכן תתקים אסיפה של התנועה האסלאמית הצפונית ליד המסגד ברחוב עמל 1 ביפו.

אמיר בדראן, חבר מועצת העיר והמועצה המוסלמית ביפו כתב מכתב לראש העיר, בהמשך למחלוקת על הבנייה במתחם. "בחפירות שנעשו לאחרונה בפרוייקט בית השנטי ביפו ברחוב אליזבט ברגר התגלה בית קברות מוסלמי עותמני בשם 'בית קברות אלאסעאף'. עם גילוי הקברים והשלדים נעצרו העבודות שנעשו במקום. נציגי המועצה המוסלמית ביפו דאגו לכיסוי הקברים מתוך כבוד למת. אתמול הגיעו במפתיע , בשעת לילה מאוחרת טרקטורים מטעם העירייה כדי לבצע פעולות במקום. אני קורא לקיום פגישה דחופה בין העירייה ובין נציגי הקהילה המעורבים, להבנת והערכת המצב, וכדי לדון בדרכי הפעולה במקום".

בדראן הוסיף כי "רצוי להימנע מכל פעולות שיש בהן להפר את הסאטוס קוו במקום, שכן העניין מאוד רגיש. אבקש להתייחס לסוגיה ברגישות הנדרשת על מנת להגיע לפתרון מכבד וראוי".

  • עוד באותו נושא:
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully