וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלרגיה מסכנת חיים": לוחם מילואים שנעקץ מדבורה הוכר כנכה צה"ל

16.5.2018 / 8:44

תושב מרכז הארץ יצא לפעילות מבצעית בשנת 2006 וסבל מכאבים קשים, מקוצר נשימה ופונה לבית החולים לאחר שנעקץ. האירוע עורר אצלו רגישות חמורה, והוא נדרש להסתובב עם תרופות מצילות חיים. לאחרונה החליטה הוועדה רפואית של משרד הביטחון לקבוע לו 15% נכות

דבורה קטלנית. ויקיפדיה, Creative Commons
כשהנעקץ אלרגי לדבורים, עליו להתפנות במהירות לקבלת טיפול רפואי/Creative Commons, ויקיפדיה

במהלך שירות המילואים בשנת 2006 סמוך להתנחלות תלם הנמצאת בהר חברון, נעקץ י', תושב מרכז הארץ, על דבורה. העקיצה גרמה לו לכאבים קשים, ומיד סבל י' מקוצר נשימה קשה תוך שהוא החל "להתנפח" ולסבול משלפוחיות בכל חלקי גופו. כעת יכול י' לנשום לרווחה, בתום מאבק משפטי מפרך מול אגף השיקום במשרד הביטחון הוא הוכר לאחרונה כנכה צה"ל.

לאור מצבו הקשה פונה י' באופן בהול לבית החולים הדסה בירושלים, שם לאחר שהצליחו הרופאים להציל את חייו, התברר שבגופו התפתחה רגישות ואלרגיה חריפה. גם כיום הוא סובל מאלרגיה חוזרת ורגישות קשה, תוך שהוא נדרש לנוע עם תרופות באופן קבוע. החוויה הקשה שחווה בעת שירות המילואים ופוגעת באורח ואיכות חייו של י' עד לימים אלה, גרמה לו להגיש תביעה למשרד הביטחון במטרה שיוכר כנכה צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
הרוג בתאונה בין שתי משאיות בהרצליה; איילון צפון נחסם מגלילות
המתווה לחוק משכורות מחבלים: חצי מהכספים יקוזז באופן אוטומטי
עקב גידול שפיר בכליות: מלניה טראמפ עברה ניתוח ואושפזה

חטיבה 551 של פיקוד מרכז בכפר פלסטיני בשומרון באימון מילואים, ינואר 2016. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
אימון של יחידת מילואים/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

האלרגיה מוגדרת כתגובה מוטעית של מערכת החיסון למגע עם חומר שאינו מסוכן לגוף, אך היא מחשיבה אותו בשוגג למסוכן. עקיצות דבורים אופייניות לקיץ ועלולות להוביל אף למוות תוך דקות ספורות. עקיצת דבורה מלווה בדרך כלל בנפיחות ואדמומיות. תופעות הלוואי של תגובה אלרגית לעומת זאת הן קוצר נשימה, דפיקות לב מואצות וכיוצא באלה סימפטומים. בדרך כלל עם טיפול רפואי נכון תוך כמה ימים הכאבים צפויים לחלוף. כשהנעקץ אלרגי לרעל של הדבורה, עליו להתפנות במהירות לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

חוות הדעת של רופא מומחה למחלות עור ומין שבדק את י', והוגשה לאגף השיקום במשרד הביטחון, קבעה שהאלרגיה והרגישות שהתפתחה בגופו נגרמה כתוצאה מאירוע עקיצת הדבורה שהתרחש במהלך שירות המילואים של י', "התגובה האלרגית לעקיצות הופיעה לאחר עקיצה בזמן שירות המילואים ולפיכך קיים קשר של גרימה בין הרגישות לדבורים ובין שירותו הצבאי", כתב המומחה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לאחרונה החליטה הוועדה רפואית של משרד הביטחון להכיר ב י' כנכה צה"ל, לו נקבעו 15% נכות לצמיתות, כמו כן הוא זכה למענק חד פעמי וזכויות על פי שיעור נכותו. למרות שעבר יותר מעשור מאז שאירע האירוע בעת שירות המילואים, הצליחו עורכי הדין להתגבר על משוכת ההתיישנות.

עורכי הדין גיל גנוניאן ועדי בן ישי אמרו כי, "הגשת התביעה עם העדויות, אסמכתאות וחומר רפואי רלוונטי הובילו להכרה באלרגיה ככזו הקשורה לשירות בשל העובדה שלראשונה הופיעה במהלך המילואים. אנו מברכים על כך שקצין התגמולים לקח אחריות מלאה והכיר במרשינו שיצא לשירות מילואים ושב לביתו עם אלרגיה מסכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully