וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל מציג: הדרת ילדות בקבוצת כדורסל מעורבת

16.5.2018 / 14:48

לקראת משחק מול קבוצה מהמגזר הדתי הודיעו מנהלי קבוצת הילדים בדרום כי בנות הקבוצה בגילאי 12-13 לא יורשו להשתתף, וייאלצו לעודד את הבנים מהיציע. הורים: "אם הדתיים לא רוצים לשחק מול בנות - שיספגו הפסד". איגוד הכדורסל: "החלופה היא שבנות לא יוכלו להשתתף כלל"

קבוצות כדורסל המעורבת. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"בואו לעודד עם הבנות". קבוצת הכדורסל בדרום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לא עם כזה טעם מר רצו הילדים בקבוצת הכדורסל המעורבת בדרום הארץ לסיים את העונה. בהודעה שהופצה בשבוע שעבר בקבוצת הווטסאפ של הורי השחקנים, נכתב: "ערב טוב לכולם. מחר משחק בית אחרון לעונה נגד הר חברון. המשחק הוקדם לשעה 17:00, יש להגיע לאולם עד השעה 16:30. בואו לעודד יחד עם הבנות שלא ישחקו". המשפט האחרון שבאמצעותו הודיעו ראשי הקבוצה שילדות הקבוצה לא יוכלו לקחת חלק במשחק עורר את זעמם של חלק מההורים. "הבנתי שהבנות לא משחקות כי המשחק מתקיים מול קבוצה דתית. הדבר מכעיס בעיניי. זו קבוצה אחת והשחקניות הן חלק בלתי נפרד ממנה. אסור לתת יד לאפליה שכזאת. אם הר חברון לא רוצים לשחק מול בנות, שיספגו הפסד", כתבה שלומית ארבל-עמנואל, שבנה משחק בקבוצה.

דבריה של האם עוררו שיחה סוערת בקבוצה, אולם תגובתם של ראשי הקבוצה הפתיעה אותה. "איגוד הכדורסל מגבה החלטה זו - שבנות לא ישחקו מול קבוצות דתיות - באופן מלא", כתבו. "הם מחתימים אותנו על טופס שאנו יודעים ומתחייבים שהבנות לא ישחקו. ללא חתימה הבנות לא מורשות להיכנס כלל לקבוצה ולהיות חלק מאיגוד הכדורסל", הוסיפו. "זו אכן הדרה לשמה. מה את מציעה, תביעה ייצוגית מול האיגוד? עיתונות מצב האומה?", כתבו לה בזלזול. ארבל-עמנואל, שהופתעה מאוד מהתגובה, השיבה: "מה שכתבתם זה אפילו עוד יותר חמור".

עוד בוואלה! NEWS:
7 תושבי הדרום נעצרו בחשד לרצח גרושתו של עד המדינה טל קורקוס
מרצה באוניברסיטת ת"א ביטלה יום לימודים: "מתוך כבוד לפלסטינים שנטבחו"
בגלל מחלוקת על בית קברות: חשש ממהומות על רקע דתי ביפו

קבוצת הווטסאפ של הורי השחקנים המשחקים בקבוצה המעורבת. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התכתבות הורי השחקנים/מערכת וואלה! NEWS, -

בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה ארבל-עמנואל כי נדהמה מההודעה הראשונית על אי השתתפותם של בנות הקבוצה בגילאי 12-13 במשחק. "הייתי המומה. כשבדקתי באיגוד הכדורסל וראיתי את המסמך המעגן את התקנה הזו עלה בי כעס ועלבון. כאמא לילדים הרגשתי שאני לא יכולה לשתוק. אני חושבת על ילדה שנאלצת לעמוד עם הוריה מול עורך דין ולחתום על מסמך ששם בפניה תקרה. אני חושבת על ילדה שבמשחקים מול קבוצות מסוימות יושבת על הספסל שלא מבחירתה ורואה את חברה לקבוצה משחקים בלעדיה".

"אני חושבת על בני וחבריו שרואים את הבנות יושבות על הספסל בגלל היותן בנות, בזמן שהם משחקים. איזה מסר אנחנו מעבירים להם כחברה? עם כל שיעורי האזרחות הטובה שניתנים להם בבית הספר, מה הם לומדים ממשחק החיים עצמו?", תהתה. "איך ייתכן שבישראל, בשנת 2018, ארגון רשמי המקבל תקציבים מהמדינה מחתים ילדות על מסמך כזה?".

לדברי האם, בנה לא השתתף במשחק המדובר. "הוא עודד אותי במאבק הזה ושותף להתפתחות שלו. אני מרגישה שביציאתי לניסיון לעשות שינוי אני מעניקה לילדיי הפרטיים ולילדי הקבוצה שני מסרים: ראשית, שהשוויון הוא אמתי. בנות ובנים זכאים בדיוק לאותן זכויות. המסר השני והחשוב לא פחות הוא שאם הם רואים עוול, עליהם לעשות מעשה כדי לשנות אותו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קבוצת הווטסאפ של הורי השחקנים המשחקים בקבוצה המעורבת. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התכתבות הורי השחקנים/מערכת וואלה! NEWS, -

"אני באה מבית דתי, מלב לבו של החינוך הדתי. גרתי עד לפני כמה חודשים בקהילה מעורבת של דתיים וחילונים. יחד עם עוד קבוצת הורים הקמנו בית ספר מעורב דתי-חילוני. המלחמה פה היא של כולנו", סיפרה.

לידי וואלה! NEWS הגיעו מסמכים שמקדם איגוד הכדורסל בכל הקשור לשילוב שחקניות בקבוצות כדורסל של בנים ונותנים סימוכין לטענות הקשות שהציגה ארבל-עמנואל. באחד מהמסמכים מחתימים ראשי הקבוצה את השחקנית שמעוניינת להשתלב בקבוצה, וכותרתו "בקשת שחקנית לשחק בליגת ילדים או בקט-סל בנים - כתב התחייבות לעמידה בהוראות תקנון איגוד הכדורסל". על המסמך אמורים לחתום השחקנית והוריה, ובו הם מביעים את הסכמתם לכך שבמשחקי הקבוצה נגד קבוצות דתיות שיתופן של השחקניות יתאפשר רק לאחר קבלת אישור בכתב מהקבוצה הדתית. מודגש כי ללא אישור זה השחקניות לא יוכלו לקחת חלק במשחק.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "האיגוד הוא היחיד מבין ענפי הספורט המאפשר לילדות לשחק במשחקי ילדים. הסיבה להחלטה הזו היא הרצון לאפשר לבנות בולטות לשחק ברמה גבוהה או לחילופין לאפשר לבנות שאין מספיק ילדות באזור מגוריהן לשחק כלל. תנאי אחד יש לשיתוף ילדות במשחקי ילדים, והוא הסכמה מראש לכך שבמשחקים נגד קבוצות מהמגזר הדתי שעומדות על כך, הילדות אינן יכולות להשתתף והדבר מוסדר טרום העונה. מדובר באחוז קטן מאוד של המשחקים. הנושא נבדק ואושר פעמים רבות על ידי בתי הדין של איגוד הכדורסל, כולל בית הדין העליון". לדברי האיגוד, "החלופה היא שבנות לא יוכלו להשתתף כלל במשחקי בנים ושהן ישחקו רק עם בנות, כפי שמשחקות יותר מ-95% מהשחקניות הרשומות, או שלא ישחקו כלל כי אין מספיק בנות באזור מגוריהן".

בקשת קבוצה לשתף שחקנית בליגת ילדים. -, מערכת וואלה! NEWS
המסמך שעליו הוחתמו השחקניות/מערכת וואלה! NEWS, -

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגישה שאילתא דחופה בנושא לשרת התרבות והספורט מירי רגב. רוזין מסרה כי "מקרה מקומם בו שוב ה'התחשבות' ברגשות הדתיים באה על חשבון ילדות בנות 12. היות ואחת ממטרות משרד התרבות והספורט היא קידום נשים נערות וילדות בספורט, אני מצפה מהשרה מירי רגב לא לעבור לסדר היום ולהורות לאיגוד הכדורסל לחזור בהם מההתנהלות הזו ולבטל את הנוהל הקיים שמתיר הדרת ילדות ונערות. מי שרגשותיו נפגעים מילדות בנות 12 במרחב הציבורי, מוזמן להשאר במרחבו הפרטי".

משדולת הנשים בישראל נמסר: "תגובת ראשי הקבוצה רק מחזקת את חשיבות מחאת ההורים נגד התופעה הזו ואת חשיבות המאבק שאנו מנהלות בתופעות הדרת נשים בכלל. פעם אחר פעם לומדות ילדות ונשים כי הן הראשונות שנדרשות לזוז הצידה ולהיעלם כדי לרצות אוכלוסיות שלא מכבדות אותן ורואות בהן מפגע צניעות, ולא בנות אדם. המאבק בהדרת נשים הוא קריטי כדי לשמור על הצביון הדמוקרטי של המדינה ואין לנו כל כוונה להרפות, לא מול איגוד הכדורסל ולא מול כל גורם מדיר אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully