וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק צפון קוריאני בכיר: קים לעולם לא יוותר על נשקו הגרעיני

ת'אה יונג-הו, לשעבר סגן השגריר בבריטניה, אמר לקראת הפסגה עם טראמפ כי הרודן רוצה להבטיח את כוחו המוחלט והשושלת שלו - ולכן לא יוותר לחלוטין על מה שכינה לאחרונה "החרב העוצמתית השומרת על השלום"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית לעולם לא תוותר לחלוטין על נשקה הגרעיני - כך אמר היום (שני) עריק בכיר מפיונגיאנג לסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "ניוזיס", לקראת השיחות בחודש הבא בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג הצפון קים ג'ונג און.

לדברי ת'אה יונג-הו, שהיה סגן שגריר המדינה המבודדת בבריטניה וערק לדרום ב-2016, המהלכים הדיפלומטיים הנוכחיים והשיחות לא יסתיימו ב"פירוז מלא וכן", אלא ב"איום גרעיני צפון קוריאני מופחת". הוא הוסיף: "לבסוף, קוריאה הצפונית תישאר מעצמה גרעינית שתוצג כמדינה לא-גרעינית".

טראמפ וקים ייפגשו בסינגפור ב-12 ביוני, וידונו בתכנית הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית. מנהיג הצפון הבטיח במהלך הפסגה שקיים בחודש שעבר עם נשיא הדרום כי הוא מחויב לפירוז מוחלט של חצי האי, אולם לא פירט כיצד הוא יושלם. וושינגטון דורשת פירוז "מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך" של פיונגיאנג, שטוענת כי היא לא צריכה נשק גרעיני אם ביטחונה יובטח.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ החזיר את הבנים, אך נטישת הפסגה עם קים תהיה הרסנית
לפני הפסגה: צפון קוריאה הודיעה על תאריך לסגירת אתר הגרעין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור בסין. רויטרס
"פירוק תכנית הגרעין תכרסם בכוחו". טראמפ בטיסה לסין/רויטרס

ת'אה, אחד העריקים הבכירים ביותר שערקו מהמשטר הקומוניסטי בשנים האחרונות, אמר כי "קוריאה הצפונית תטען כי תהליך פירוקה מנשק גרעיני יוביל לקריסתה וכי היא מתנגדת" לדרישה האמריקנית. הוא אמר כי הצפון רוצה להבטיח את שלטונו המוחלט של קים ואת השושלת שלו וכי הוא יתנגד לפיקוח חודרני, ש"ייתפס כהליך של כרסום בכוחו המוחלט של קום מול עיניהם של אזרחים מהשורה ושל האליטה".

הוא הזכיר את דבריו של קים מהחודש שעבר, אז טען כי הארסנל הגרעיני שלו הוא "חרב עוצמתי להגנה על השלום", ולכן הוא לא יוותר על כך לעולם. "יותר אנשים צריכים להבין כי קוריאה הצפונית נתלת באופן נואש בתכנית הגרעין שלה יותר מאשר בכל דבר אחר", הדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בכיר צפון קוריאני שערק על כוונתו של טראמפ להיפגש עם קים ג'ונג-און: "מדובר ברעיון נוראי". מערכת וואלה! NEWS
לא מאמין בכוונות של קים. ת'אה, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS

לדבריו, השינוי הפתאומי בגישה שלה בחודשים האחרונים ככל הנראה נבע מהסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה והחלו לפגוע באיכות חייהם של התושבים מהשורה. "קוריאה הצפונית לא צפתה את ההשלכות ההרסניות של הסנקציות האלו", אמר ת'אה במהלך הריאיון. "הסנקציות הללו מאיימות על אור החיים של מיליוני אזרחים צפון קוריאנים".

הוא הזכיר כי לפיונגיאנג יש עבר ארוך בנכונות לפתיחות שמסתיימת בסופו של דבר בלא כלום. "לדיפלומטיה הצפון קוריאנית יש היסטוריה של קשיחות לצד פיוס", אמר. "זאת הטקטיקה שלה, לדחוף את המצב לקראת עימות ואז לפתע לעשות מחוות של שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully