וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: גבר כיוון אקדח לעבר ילדים מחוץ לבית הספר - ונורה למוות בידי אמא

17.5.2018 / 9:47

גבר חמוש ניסה לבצע שוד מחוץ לבית ספר וכיוון אקדח לעבר אמהות וילדים מפוחדים. הוא הופתע כשאחת האמהות, שוטרת בתפקידה, שלפה אקדח מהתיק וירתה בו למוות

צילום מסך

גבר חמוש איים באקדח על קבוצה של אמהות וילדיהן שהמתינה מחוץ לבית הספר הפרטי פריירה שבסאו פאולו, ברזיל. אחת האמהות מיהרה לשלוף אקדח מהתיק וירתה בשודד שלוש פעמים, בחזה וברגל, הפילה אותו לרצפה והשתלטה עליו. הבחור הועבר לטיפול בבית החולים ומת מאוחר יותר מפצעיו - כך דווח השבוע בתקשורת המקומית.

השוד סוכל בידי קטיה דה סילבה ססטרה, שוטרת בת 42, שלצד אמהות אחרות הגיעה לבית הספר כדי לחגוג בבוקר שבת האחרונה את יום האם. התיעוד הדרמטי ממצלמת האבטחה מציג את החשוד אליבלטון נבס מוריירה בן ה-21 כשהוא ניגש אל קבוצת האמהות הממתינה מחוץ לשערי בית הספר, שולף אקדח ומאיים על ההורים הנסערים. ססטרה שלפה מהר מתיקה אקדח וירתה בו לפני שזה הספיק לירות בה חזרה. כשהבחור נופל לקרקע, נורו שני כדורים מנשקו, האחד לאוויר והשני נעצר בנשק. ססטרה הצליחה לחמוק מקו הירי, ניגשה אל החשוד הפצוע שהתגלגל מכאבים על הרצפה, הרחיקה ממנו את הנשק והצמידה אותו לרצפה עם הרגל בזמן שקראה לתגבורת.

שוטרת יורה בשודד ברחוב בברזיל. צילום מסך
החשוד מנסה לשדוד את האמהות לצד ילדיהן/צילום מסך
שוטרת יורה בשודד ברחוב בברזיל. צילום מסך
אחת האמהות, שוטרת בתפקידה, שלפה אקדח כדי להגן על הילדים/צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס":

ססטרה, שהגיעה למקום עם ילדתה בת ה-7, סיפרה לעמיתיה: "לא ידעתי אם הוא הולך לירות בילדים, באמהות או במאבטח שליד בית הספר. רק רציתי להגן על האמהות, על הילדים, עליי ועל הבת שלי". בהתייחס למעשה הגבורה שלה היא אמרה: "הייתי חייבת לפעול במהירות כדי למנוע ממנו לפגוע במישהו. זה מרגיע לחשוב שהייתי במקום הנכון ובזמן הנכון כדי להציל את החיים של כולנו".

ססטרה זכתה לכבוד בטקס שנערך ע"י מושל סאו פאולו מרסיו פרנקה עוד באותו היום. השוטרת זכתה לשבחים על מעשיה למרות שהחשוד מת מאוחר יותר בבית החולים מפציעותיו. פרנקה כתב על זה בפייסבוק: "הלכתי לבית הספר שבמזרח סאו פאולו כדי להוקיר תודה בפני אמא מיוחדת מאוד: רב"ט קטיה ססטרה. האומץ והעירנות שלה הצילו אמהות וילדים, אתמול בפתח בית הספר". ססטרה היא אמא לשתי בנות, בגילאי שבע ושנתיים. היא עובדת במשטרה במשך 20 שנה ונישאה לסגן מפקד המשטרה המקומית.

שוטרת יורה בשודד ברחוב בברזיל. צילום מסך
השוטרת ירתה בחשוד/צילום מסך
שוטרת יורה בשודד ברחוב בברזיל. צילום מסך
השוטרת השתלטה על השודד/צילום מסך

המושל שיבח את ססטרה ואמר שהיא הוכיחה "זריזות, טכניקה ואומץ רב". הוא אמר שהטקס לכבודה נערך גם כי זה יום האם והיא הרי אמא במשרה מלאה. "היא הלכה למסיבה כדי לחגוג את יום האם ואז זה קרה. היא פעלה בצורה מדויקת ומושלמת, והחלטנו לשבח אותה על כך". עם זאת, הוא התייחס למותו של החשוד, אמר שזו תוצאה "עצובה ומצערת" והוסיף: "זה לא אידיאלי שהחשוד מת. היינו מעדיפים שזה לא יקרה, אבל אפשר לראות בזה אות אזהרה לאלה שנושאים עמם כלי נשק. הם עלולים להיהרג כי אנשי האבטחה שלנו מאומנים היטב להגנה על שלום הציבור".

השוטרת שירתה בשודד ברחוב בברזיל מקבל אות הערכה. צילום מסך
השוטרת קטיה דה סילבה ססטרה מקבלת אות הערכה/צילום מסך
השוטרת שירתה בשודד ברחוב בברזיל מקבל אות הערכה. צילום מסך
השוטרת קטיה דה סילבה ססטרה מקבלת אות הערכה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully