וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש אבי ליכט יפרוש מתפקידו: "נפרדים מאחד מטובי המשפטנים"

עו"ד אבי ליכט, ששימש כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לניהול ותפקידים מיוחדים הודיע במפתיע לעובדי משרד המשפטים במייל על כוונתו לסיים את תפקידו בחודש יוני. היועץ מנדלבליט: "להעלות על נס את תרומתו לגיבוש תורת עבודת הייעוץ המשפטי על כל מרכיביו"

אבי ליכט. ג'יני
הודיע על פרישה. המשנה ליועמ"ש אבי ליכט/ג'יני

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה המשנה לניהול ותפקידים מיוחדים, עו"ד אבי ליכט, הודיע הבוקר (שני) כי יפרוש מתפקידו. בהודעת דואר אלקטרוני ששלח לעובדי משרד המשפטים כתב ליכט: "לאחר עשרים שנה במשרד (ועם התמחות ומשרת סטודנט אפילו יותר) סיכמתי עם היועץ על סיום תפקידי. אסיים את תפקידי בסוף חודש מאי, אצא לחופשה עד סוף חודש יוני ואז אפרוש".

ליכט התייחס במייל שכתב גם לפרויקט שהוביל - לכתיבת מדריך פנימי מקיף למחלקת הייעוץ והחקיקה שתחת היועמ"ש. "בתקופה האחרונה ביצענו ביחד מהלך עמוק בייעוץ וחקיקה. אני בטוח שהתשתית שהנחנו, שהיא רק תחילת הדרך, תסייע להביא את היחידה למקומה הראוי כיחידה המובילה בשירות הציבורי. אני מודה לכולכם - סטודנטים, מתמחים, עורכי דין ועובדי המינהל על שיתוף הפעולה והחברות".

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
נפרד מליכט: "מהמשפטנים המוערכים"; היועמ"ש מנדלבליט/ראובן קסטרו

רק בשבוע שעבר עלה ליכט לכותרות כאשר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה התייחס למתקפות הפוליטיקאים נגד שומרי הסף ואמר כי "בעיני חלקים בכנסת ובממשלה, עיקר הפעילות שלנו נתפס כלא לגיטימי". גורמים במשרד המשפטים אמרו כי ליכט הגיע לתחושה של מיצוי בתפקידו, וכי בתקופה האחרונה התבטא מספר פעמים בעניין.

ליכט אמר בכנס: "אני כפקיד נאמן אנסה לא להביע עמדות ערכיות כלפי הדרג הפוליטי, אך יש תחושה של ירידת קרנה של המקצועיות. תמיד היו התנגדויות לעבודת משרד המשפטים, זה נכון שתמיד היה קשה, אבל מה שהשתנה בשנים האחרונות הוא שהתפקיד שלנו - שמירת סף, קידום אינטרס הציבור וזכויות אדם, המהווים חלק נכבד באתוס שלנו - נתפסים בקרב קהלים הולכים וגדלים בציבור בכנסת ובממשלה כלא לגיטימיים. קמה גישה אידיאולוגית שמסבירה למה מה שאנחנו עושים הוא אסור. זו גישה שאפשר לתמצת בשתי המלים - 'מי שמכם'".

מלבד המדריך הפנימי לעבודת הייעוץ והחקיקה, ריכז ליכט גם את עבודת המטה על תקציב המדינה, בתחומים הרלוונטיים ליועמ"ש, וכן את סוגיית הצפיפות בבתי הסוהר והעתירה לבג"ץ בעניין חוק ההסדרה, שהדיון בה ייערך בחודש הבא, והיועמ"ש מנדלבליט סירב לייצג בה את הממשלה. לפני כן שימש המשנה ליועמ"ש לעניינים כלכלים-פיסקאליים, ולפני כן היה במשך 11 שנים במחלקת הבג"צים.

עוד באותו נושא

המשנה ליועמ"ש: "חלק מהכנסת והממשלה רואה אותנו כלא לגיטימיים"

לכתבה המלאה
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואיילת שקד ה15 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"משרת ציבור מהמעלה הראשונה". שרת המשפטים איילת שקד/ראובן קסטרו

"אנו נפרדים מאחד המשפטנים המצוינים והמוערכים ביותר בשירות המשפטי הציבורי, אשר חותם קריירה מפוארת בשירות המדינה", אמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "אבקש להעלות על נס במיוחד את תרומתו של אבי ליכט לגיבוש תורה סדורה לעבודת הייעוץ המשפטי לממשלה, על כל מרכיביו. ליכט היה האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, בעל כישורים ניהוליים מוכחים, ויכולות משפטיות מעולות. אני משוכנע שנהנה מפירות עמלו במשך שנים רבות בעתיד, ואאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה בהמשך דרכו המקצועית".

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד הוסיפה: "אבי ליכט הוא משרת ציבור מהמעלה הראשונה. מהמשפטנים המובילים במגזר הציבורי שתרם רבות למדינת ישראל בביצוע רפורמות שונות, החל מרפורמת הסלולר, עבור במתווה הגז וכלה (רק לאחרונה) בחוק חדלות פרעון החשוב. הרפורמות שבהן לקח חלק הן בנות דמותו. שילוב של תפיסת שוק חופשי יחד עם חכמה משפטית רבה ורגישות אמיתית לצרכי החברה".

עוד אמרה השרה שקד כי "אבי צמח בשנותיו הראשונות במשרד במחלקת הבגצים, והתקדם בשנים האחרונות לתפקידים הבכירים ביותר במחלקת יעוץ וחקיקה. אני מודה לו על עבודתו המקצועית, מאחלת לו בהצלחה בהמשך דרכו ובטוחה שהוא עוד יקרא לדגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully