וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחת נדירה תועדה בעמק החולה: לוטרה באמצע ארוחת הצהריים

13.5.2018 / 11:50

מספרן של הלוטרות בישראל מוערך בכמה עשרות בלבד והיא נמצאת בסכנת הכחדה. הנתונים המצביעים על מצבה הקשה של אוכלוסיית הלוטרות מהווים סימן להרס בתי גידול ומסדרונות אקולוגיים. "אני עדיין מתרגשת ולא מצליחה להירגע בעקבות המפגש המיוחד", סיפרה עובדת קק"ל

צילום: ענבר רובין, קק"ל, עריכה: יוסי אלטר

תצפית נדירה הבוקר (ראשון) באחד מבעלי החיים המיוחדים והמקסימים בישראל: לוטרה, אחת מעשרות בודדות שנותרו בישראל תועדה הבוקר בצילום וידאו בעמק החולה. את הלוטרה צילמה ענבר רובין, עובדת קק"ל באגמון החולה. "אני עדיין מתרגשת ולא מצליחה להרגע בעקבות המפגש המיוחד הזה", אמרה לוואלה! NEWS.

לדבריה זו פעם שניה בחייה שהיא פוגשת לוטרה בטבע. הלוטרה נמצאת בסכנת הכחדה במרבית אזורי התפוצה שלה בעולם ובסכנת הכחדה חמורה בישראל. גודל האוכלוסייה בארץ מוערך בעשרות בודדות בלבד. הנתונים המצביעים על מצבה הקשה של אוכלוסיית הלוטרות מהווים סימן להרס בתי גידול ומסדרונות אקולוגיים, זאת משום שנוכחותה של לוטרה מצביעה על שלמות של מערכת אקולוגית.

עוד בוואלה! NEWS:
"ריקוד הדגלים" וחסימות כבישים: חגיגות יום ירושלים בבירה
אבד בתרגום: נתניהו כתב "נטע כפרה עלייך!"; טוויטר פירש לא נכון
אינדונזיה: 9 הרוגים ו-40 פצועים בסדרת פיגועים נגד כנסיות

תיעוד נדיר- צוות קק"ל תיעד לוטרה בעמק החולה; הלוטרות 
נמצאות בסכנת הכחדה קריטית בישראל. אתר רשמי
הלוטרה שתועדה בעמק החולה/אתר רשמי

עד לתחילת המאה העשרים לוטרות היו נפוצות בכל נחלי החוף בישראל, מגבול הלבנון ועד נחל שורק, וכמו כן לאורך אגן הירדן ממקורותיו בצפון ועד לים המלח, כולל אגם החולה והכינרת. עמק בית שאן, עמק חרוד ועמק יזרעאל, שימשו כמסדרון אקולוגי חיוני של בתי גידול לחים, המקשר בין אוכלוסיית אגן הירדן לאוכלוסיית מישור החוף. משנות ה-60 של המאה ה-20, חלה הרעה דרמטית במצבן של אוכלוסיות הלוטרה, כתוצאה מצייד בלתי חוקי, זיהום קשה של נחלים ומקורות מים, וייבוש וניקוז של נחלים וערוצים זורמים ודריסות.

הלוטרה היא טורף ממשפחת הסמוריים. ה"תפריט" שלה מורכב מדגים, סרטנים, דו-חיים ובעלי חיים קטנים אחרים. היא מיטיבה לשחות וחיה בבתי גידול לחים. חשיבותה של הלוטרה מיוחסת להיותה "מין דגל", או "מין מפתח", כלומר - הימצאותה מצביעה על שלמות של מערכת אקולוגית.

יש המתבלבלים בין הלוטרה לנוטריה, הדומה לה במקצת. הנוטריה היא מין פולש שהובא בעבר לארץ מדרום אמריקה, בנסיון להקים בישראל תעשיית פרוות. תפוצת הנוטריה גבוהה בהרבה מזו של הלוטרה. הלוטרה היא שחיינית מצוינת אבל גם על הקרקע היא מסוגלת לצעוד כמה קילומטרים כדי לעבור לנחל אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מין פולש הדומה ללוטרה. נוטריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רובין הסבירה כי "היעלמות הלוטרה מראה לנו עד כמה קשה מצב הטבע בארץ: היא משופעת מכך שזרימות המים בנחלים חלשות, מעומס יתר על אתרי טבע, מזיהום מקורות מים, מבניה, מקיטוע בתי גידול, ייבוש בריכות דגים, דריסות ועוד בעיות". לדבריה, "הלוטרה משקפת לנו שהמצב לא טוב ומדליקה נורה אדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully