וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: משפחה תומכת דאעש הרגה 13 איש בפיגועי התאבדות בכנסיות

13.5.2018 / 15:05

שישה בני משפחה - כולל שתי ילדות ושני נערים - שהיו מזוהים עם דאעש תקפו באופנוע ובמכונית תופת שלוש כנסיות בעיר סורביה, השנייה בגודלה במדינה המוסלמית המאוכלסת בעולם. דאעש קיבל אחריות

צילום: רויטרס, יוטיוב, עריכה: שניר דבוש

לפחות 13 בני אדם נהרגו היום (ראשון) ועוד 40 נפצעו בסדרת פיגועים בשלוש כניסות בסורביה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה - כך מסרו גורמי ביטחון. המחבלים היו שישה בני משפחה, חברי ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש), ששבו מסוריה.

אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, חווה התחזקות של טרור אסלאמי לאחרונה, שבחלקו מושפע מדאעש, שקיבל אחריות על המתקפה הקטלנית. הנשיא ג'וקו וידודו אמר כי פיגועי ההתאבדות היו מעשים "ברבריים".

המשטרה הורתה על סגירה זמנית של כל הכנסיות בעיר, ויריד אוכל גדול בוטל. "הבעל נסע במכונית מלאה בחומרי נפץ ושעט לעבר שער הכניסה של הכנסייה", אמר דובר משטרת מזרח ג'אווה, פרנס ברונג מנדרה, במטה המשטרה המחוזית בעיר.

לדבריו, האישה ושתי בנות היו מעורבות בפיגוע בכנסייה נוספת, ושני ילדים נוספים היו אחראים לפיגוע השלישי, שבו נעשה שימוש באופנוע נפץ. לפי המשטרה, הילדות היו בנות תשע ו-12, והילדים בני 16 ו-18.

כוחות הביטחון בזירת הפיצוץ  בכנסייה בסורבאיה, אינדונזיה 13 במאי 2018. רויטרס
המשטרה סגרה את כל הכנסיות בעיר. זירת אחד הפיגועים, היום/רויטרס

וואוואן פורוונטו, דובר סוכנות הביון של אינדונזיה, אמר כי ככל הנראה הארגון ג'מעאה אנשרוט דוולה, המזוהה עם דאעש, אחראי לפיגועים. ארגון הגג, שנמצא ברשימת הטרור של ארצות הברית, משך לפי ההערכות מאות תומכי דאעש באינדונזיה.

סדרת הפיגועים אירעה כמה ימים לאחר שאסירים אסלאמסטיים הרגו חמישה חברים ביחידת עלית ללוחמה בטרור במהלך חילופי אש בכלא שמור בפאתי הבירה ג'קרטה, שנמשכו 36 שעות. לדברי פורוונטו, תקיפות הכנסיות קשורות ככל הנראה לקרבות בכלא. "המטרה העיקרית היא עדיין שירותי הביטחון, אבל אנחנו יכולים לומר שיש (מטרות) אלטרנטיביות אם המטרות המרכזיות חסומות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצוץ בכנסייה בסורביה, אינדונזיה 13 במאי 2018. רויטרס
עשן מיתמר מאחת הכנסיות/רויטרס

היעד הראשון היה כנסיית סנט מארי הקתולית. הפיגוע אירע לאחר שמיסת הבוקר הסתיימה ולקראת תחילתה של מיסה נוספת. בהמשך, התפוצצה מכונית במגרש חניה של כנסייה פנטקוסטלית ועשרות כלי רכב עלו באש. המוקד השלישי היה של הכנסייה הנוצרית האינדונזית, כשנשים ברעלות נכנסו לחצר המתחם. לפי דוח של המשטרה, הפיצוץ אירע בזמן שהן נעצרו לבידוק על ידי אחד המאבטחים במקום.

בטלוויזיה המקומית נראתה אחת הכנסיות, כשהחצר בחזית הקדמית שלה בוערת ועשן שחור וסמיך מיתמר לשמיים. לאחר המתקפות, נשמע פיצוץ עז נוסף, ולפי המשטרה היה זה נטרול של מטען נוסף.

הטרור מרים את ראשו

כ-90% מאוכלוסיית אינדונזיה הם מוסלמים, אבל במדינה חיות גם קהילות גדולות של הינדים, נוצרים, בודהיסטים ובעלי אמונות מקומיות.

המדינה הצליחה לבלום את הטרור האסלאמי שהושפע מאל-קאעדה לאחר פיגועי 11 בספטמבר, אך לאחרונה הוא התחזק שוב, בין היתר בשל עליית דאעש. הפיגוע הגדול המרכזי האחרון היה בינואר 2016, כשארבעה מחבלים מתאבדים וחמושים תקפו מרכז קניות במרכז ג'קרטה.

גם כנסיות היו בעבר מוקד לפיגועים, כולל מתקפות שאירעו כמעט בו זמנית בערב השנה החדשה ב-2000, שבהן נהרגו כ-20 בני אדם.

(עדכון ראשון: 10:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully