וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרים מהגדר: צה"ל השמיד מנהרת טרור של חמאס סמוך למעבר ארז

התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב, וכוונה לעבר מנהרת טרור התקפית של הארגון בצפון הרצועה. המנהרה אותרה בשלבי חפירה, מטרים ספורים מהגדר, ויועדה להגיע ליישוב בשטח ישראל. "זיהוי המנהרה - חלק ממאמץ מתמשך לסיכול הטרור"

צלמים זמניים מורשים

צה"ל תקף הערב (שבת) באמצעות מטוסי קרב מנהרת טרור התקפית של ארגון חמאס במרחב מעבר ארז שבצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי מדובר במנהרה שאותרה בשלבי חפירה, מטרים ספורים מהגדר, ויועדה להגיע לשטח ישראל בסמוך ליישוב ישראלי ולמעבר ארז. חפירת המנהרה החלה לפני כמה חודשים, והיא אותרה על ידי צה"ל לפני כמה שבועות.

"זיהוי המנהרה ונטרולה הוא חלק ממאמץ מתמשך לסיכול הטרור התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם ארגון הטרור חמאס", מסר דובר צה"ל. "מאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי אשר הוגבר בשנה האחרונה, ואליו הצטרפו טכנולוגיות מתקדמות שמוסיפות להשתפר כל העת, כמו זו המאפשרת איתור מדויק של המנהרה בטרם חצתה את הגדר. כל זאת לצד המשך בניית המכשול התת קרקעי".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "חמאס מפזר ססמאות על רצונו ב'הודנה' ארוכת טווח, אבל בפועל ממשיך לחפור מנהרות טרור לשטח מדינת ישראל". לדבריו, "אנחנו לא קונים את הבלוף הזה. נמשיך, כמו הערב, לפגוע בתשתיות הטרור. הנוסחה היחידה שבאה בחשבון היא פירוז תמורת שיקום".

עוד בוואלה! NEWS:
המארבים לא הספיקו: נתניהו חותר לעימות גדול עם איראן
כלי טיס זעיר של צה"ל הפיל 40 עפיפונים בגבול רצועת עזה
שיחות טלפון, מיילים ותמונות: הצצה למלחמת המוחות של צה"ל מול איראן

המנהרה שהפוצצה בעזה 12 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה שהותקפה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
פטריית עשן בעקבות תקיפת חיל האוויר, ברצ"ע 12 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
צפון רצועת עזה, הערב/מערכת וואלה! NEWS

חמאס מסר בתגובה להשמדת המנהרה: "התשובה שלנו לתקיפות של ישראל תהיה צעדת השיבה למען הזכויות הלגיטימיות של עמנו".

בחודש שעבר חשף ונטרל צה"ל מנהרה אחרת בצפון הרצועה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס מסר אז כי מדובר במנהרה החמישית שהתגלתה בגבול הרצועה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014. בצה"ל הדגישו כי מדובר ב"מנהרת טרור התקפית" של חמאס, שחדרה לשטח ישראל מול ג'באליה. עוד נמסר כי תוואי המנהרה זוהה בשלב מוקדם וכי כוחות הביטחון עקבו אחר המתרחש באזור המנהרה עד לסיכולה.

בחודש ינואר האחרון השמיד חיל האוויר מנהרה נוספת של חמאס בדרום הרצועה, שעברה מתחת לכרם שלום בדרכה לשטח ישראל. בתדרוך לכתבים, אמר אז תא"ל מנליס כי הייתה "השמדה מוחלטת של מנהרת טרור ייחודית שעוברת מתחת למעבר כרם שלום בדרך למדינת ישראל". לדבריו, "תקפנו את פתח המנהרה בצד הפלסטיני ברפיח. ומאז כוחות פיקוד דרום והחטיבה הדרומית, כוחות הנדסה וכוחות מיוחדים פועלים במעבר כרם שלום".

ראשוני- פיצוץ מנהרה בעזה. וידאו דובר צה"ל, דובר צה"ל
פיצוץ המנהרה, הערב/דובר צה"ל, וידאו דובר צה"ל
תצ?א של תוואי המנהרה- אילוסטרציה. רויטרס
תצ?א של תוואי המנהרה- אילוסטרציה/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) על סגירת מעבר כרם שלום עד להודעה חדשה, בעקבות הצתתו אמש בידי מפגינים פלסטינים. שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר את החלטתו של אלוף כמיל אבו רוקון לסגור את המעבר החל ממחר, עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו עקב ההצתה ובכפוף להערכת מצב עדכנית לאחר מכן.

אתמול נהרג גבר כבן 40 במהלך ההפגנה השבועית בסמוך לגדר המערכת, ונער בן 16 נפצע באורח אנוש. מדובר צה"ל נמסר כי המפגינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ושיגרו עפיפונים שאליהם חוברו חפצים בוערים. כוחות הצבא הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. הפלסטינים דיווחו כי עיתונאי בעל אזרחות גרמנית נפצע ברגלו מירי. בנוסף דווח על הפרות סדר בכמה מוקדים ביהודה ושומרון.

(עדכון ראשון: 19:52)

המנהרה שהפוצצה בעזה 12 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
המנהרות שסוכלו בחודשים האחרונים. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מנהרות שסוכלו על ידי צה"ל בחודשים האחרונים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully