וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורדתי את הנעל וחשכו עיני": בת ארבע נכוותה בכף רגלה מחומצה

בני משפחה מירושלים שסיירו במפעל מיצים נחרדו לגלות שבתם דרכה בשלולית חומצה וספגה פגיעה קשה. הפעוטה הובהלה לבית החולים הדסה עין כרם שם נותחה והושתלו בכף רגלה רקמות עור בריאות מירכה

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
בית החולים הדסה עין כרם/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים סיימו לאחרונה את הטיפול בפעוטה בת ארבע תושבת העיר שבמהלך טיול משפחתי בחופשת הפסח דרכה בשלולית חומצה ונפגעה קשות ברגלה. כתוצאה מהפגיעה כף רגלה של הפעוטה התעוותה והיא סבלה מכוויות בדרגה גבוהה. רופאי בית החולים השתילו בכף הרגל רקמות עור שנלקחו מירכה ואלו סייעו בהחלמתה.

התקרית אירעה בחודש שעבר כשבני המשפחה טיילו באזור גן שמואל. במהלך הטיול המשפחתי הגיעו לסיור מודרך במפעל מיצים באזור. ביציאה מהמפעל כשהחלה הקבוצה לצעוד אל עבר רכבם שחנה בסמוך דרכה הפעוטה בשלולית שהכילה נוזל שקוף.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח בטירה: צעירה בת 18 נורתה בפתח ביתה
מסתמן: צה"ל ישנה את הוראות הפתיחה באש נגד מפעילי עפיפוני תבערה
ליברמן על תקיפת צה"ל: פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה

חומצה חנקתית דלפה ממפעל תנובה בעמק יזרעאל. דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
שלולית חומצה. אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון

"ראינו אותה מרחוק, השלולית נראתה תמימה לגמרי, גם האחים שלי עברו שם אבל אז פתאום הילדה התחילה לצעוק ולבכות", שחזר א', אביה. "לפני החג קנינו לה נעליים חדשות אבל הן היו קצת גדולות עליה ולפעמים נפלו לה מהרגל. בהתחלה חשבתי שהיא בוכה כמו כל ילדה קטנה שבוכה שנפלו לה הנעליים ונרטבו לה הגרביים. אבל היא עברה לצרחות בלי הפסקה אז הוצאתי אותה משם, הורדתי את הנעל והגרב וחשכו עיני".

א' הוסיף כי רגליה וציפורניה של בתו היו שחורות לגרמי. "היא הייתה עם גרביים שחורים. חשבתי שאולי דהה הצבע בגלל המים, אבל שטפנו לה את הרגל במים קרים וראינו שזה לא יורד. נבהלנו מאוד, הבנתי שקרה כאן משהו חמור", סיפר. המשפחה מיהרה לחדר המיון של בית החולים הלל יפה בחדרה. שם הוחלט, לאחר סדרת בדיקות, להעביר את הפעוטה לבית החולים הדסה בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הניתוח עבר כשורה וההתאוששות של הילדה משביעת רצון"

הרופאים בבית החולים זיהו כי מדובר בכוויה כימית קשה ובנמק שהחל להתפשט בכף רגלה של הפעוטה ולאחר הערכת מצב היא הועברה לניתוח במחלקת כירורגיה פלסטית. פרופ' אלכס מרגוליס, מנהל המחלקה, וד"ר מקס סירוטה ניתחו אותה יחד. "הרגל הייתה במצב לא טוב, עם כוויה כימית נרחבת בדרגה שלישית", סיפר ד"ר סירוטה. "כוויות כימיות בחומרה כזו אינן שכיחות כלל ובניתוח רצינו לוודא כי הנזק לרגל לא יחמיר בזיהום קשה וקיווינו לשיפור שיחזיר לה פעילות מלאה ורגילה".

עוד הוסיף הרופא המנתח כי רקמות באצבעות רגליה של הפעוטה שנמקו הוסרו. "ביצענו השתלת רצועות עור בריאות שנלקחו מהירך שלה בעצמה, שנקלטו יפה מאוד", הוסיף. "במשך עשרה ימים העור המושתל נותר חבוש והתחיל להיטמע בגוף ולאחריהם הפך לחלק ממנו. כמה ימים לאחר הניתוח בדקנו את הרגל בדקדקנות ונראה כי הניתוח עבר כשורה וההתאוששות של הילדה משביעה רצון לחלוטין".

לפני כמה ימים שוחררה הילדה לביתה ושבה לשגרה כשרגלה חבושה. "אחרי ימים ארוכים של דאגה מה שחשוב הוא שהילדה שלנו בסדר ואנו מקווים כי מגמת השיפור הזו תמשיך והיא תחזור להתרוצץ עם חברותיה", סיפר אביה. "הטיפול הרפואי והיחס שקיבלנו היו מצוינים וניכר כי הצוות עשה את המקסימום עבור הילדה ועבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully