וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שיגורים - אפס נפילות: תיעוד מהמטח האיראני הכושל

10.5.2018 / 8:15

מתקפת הרקטות של כוח קודס אל עבר רמת הגולן הוכתרה בידי צה"ל ככישלון לאחר שארבע רקטות יורטו בידי סוללות "כיפת ברזל" ו-16 מהן נפלו בשטח סוריה. ביישובים הישראלים באזור שבו הבוקר לשגרה ויקיימו לימודים כסדרם

. צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

סיכול מטח הרקטות בגולן | כל הפרטים:

* כוח קודס של איראן שיגר 20 רקטות אל עבר רמת הגולן
* 16 רקטות נפלו בשטח סוריה וארבע יורטו בידי סוללות "כיפת ברזל"
*דובר צה"ל: "איראן נכשלה"
* בין היעדים שתקף צה"ל - אתרי מודיעין ומפקדות לוגיסטיות של כוח קודס
*לטענת צה"ל המשגר ששימש לירי הרקטות הושמד כליל
* הלימודים ביישובי רמת הגולן יתקיימו הבוקר כסדרם

מטח הרקטות ששיגרו הלילה אנשי כוח קודס האיראני אל עבר רמת הגולן לא פגע באף מטרה בשטח ישראל - כך נמסר הבוקר (חמישי) מדובר צה"ל. 20 הרקטות מסוג "פאג'ר-5" שנורו אל עבר ישראל פגעו מרביתן בשטחה של סוריה ואילו ארבע מהן יורטו על ידי סוללות מערכת "כיפת ברזל" שהוצבו באזור גבול הצפון.

בהודעת דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס נמסר כי בתגובה לשיגור הרקטות יצא חיל האוויר לגל תקיפות נרחב נגד מטרות איראניות על אדמת סוריה שתואר כ"אחד הנרחבים ביותר בשנים האחרונות". תא"ל מנליס הוסיף כי "איראן נכשלה" במתקפה, שאותה הכווין מפקד כוח קודס הגנרל קאסם סולימאני. במשדר וואלה! NEWS הוסיף מנליס כי בין היתר הותקפו מטרות בשטחו של שדה התעופה הבינלאומי בדמשק.

עוד נמסר כי כל מטוסי חיל האוויר שבו לבסיסיהם בשלום. בכלי תקשורת רשמיים בסוריה דווח במהלך הלילה כי נפגעו מחסני נשק, מערכות נ"מ ומכ"מים בשטח המדינה וכי יורטו כמה טילים שנורו לעברה. צה"ל אישר הבוקר כי בין היעדים שהותקפו היו היו סוללות נ"מ, אתרי מודיעין, מפקדות לוגיסטיות, מחסן אחסנת נשק בדמשק וכן מערכות ועמדות תצפית של כוח קודס, כולל העמדה שממנה בוצע הירי לעבר ישראל.

לקריאה נוספת:
כוח איראני שיגר 20 רקטות לגולן; צה"ל תקף עשרות מטרות בסוריה
הבית הלבן על הירי לישראל: "הוכחה שטראמפ פעל נכון"
אימפריה פרסית במזרח התיכון: האיראנים ימשיכו לרדוף את מטרת העל

תקיפת מטרות בסוריה, מאי 2018. רויטרס, רויטרס
אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל. טילים בשמי סוריה, הלילה/רויטרס, רויטרס

לדברי צה"ל רשימת המטרות המלאה שהותקפו הלילה כוללת: אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס וכן מפקדות לוגיסטיות שהפעיל; מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של הכוח בכיסוואה; מחנה צבאי איראני מצפון לדמשק; אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק; מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס - וכן עמדות צבא ותצפית באזור החיץ בגבול ישראל-סוריה ואמצעי לחימה איראניים בקרבתו.

עוד נמסר כי המשגר ששימש לירי הרקטות אל עבר ישראל הושמד, וכי מטוסי חיל האוויר תקפו מערכות טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה שירו לעברם במהלך המתקפה.

תקיפת מטרות בסוריה, מאי 2018. רויטרס, רויטרס
שיגורי טילים בשמי דרעא שבדרום רמת הגולן, הלילה/רויטרס, רויטרס

במהלך הלילה נשמעו אזעקות ברחבי היישובים ברמת הגולן, אך הבוקר הבהירו הרשויות כי אין כל הנחיות מיוחדות לתושבים וכי הלימודים באזור יתקיימו כסדרם. על פי הנחיות פיקוד העורף התכנסויות פומביות בשטחי הרמה של עד אלף איש יכולות להתקיים ללא מגבלות, בשטח פתוח או סגור.

בצה"ל הזהירו כי "כל ניסיון לפגוע באזרחים וחיילים יענה בתגובה חמורה. מה שקרה הלילה הוא מסר למי שמנסה בגבולות אחרים למה שיקרה ולמי שיפגע. פנינו לא להתדרדרות, אבל אנחנו מוכנים לכל תרחיש. הפעולה הלילה סיכלה יכולות איראניות שאיימו על מדינת ישראל, אך אלו עדיין קיימות, כמו שלנו".

(עדכון ראשון 7:30)

מפת איזורי התקיפה בסוריה. דובר צה"ל
מפת איזורי התקיפה בסוריה/דובר צה"ל
בצל האיום האיראני ותנועות חריגות של הכוחות האיראניים בסוריה, צה"ל הורה לפתוח מקלטים. דובר צה"ל
פריסת מערכות הגנה אוויריות של צה"ל בגולן, שלשום/דובר צה"ל
אינפו - הנחיות פיקוד העורף לאחר שיגור הרקטות לרמת הגולן, 10 במאי 2018. מערכת וואלה!
אינפו - הנחיות פיקוד העורף לאחר שיגור הרקטות לרמת הגולן, 10 במאי 2018/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully